افغان باشید یا خراسان زمین را ترک کنید؟!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147163 منبع: پرینت

من پارسی زبان هستم.

یکی از شگفتی های تاریخ همین است، همینکه ما امروز گرفتار آن هستیم اینکه یک اقلیت جاهل غیرمتمدن گردن یک ملت بزرگ متمدن با سابقه درخشان را گرفته و به اجبار زور می خواهد مثل آنها غیرمتمدن شوند، فرهنگ ماقبل تاریخ را برتن کنند و چه خواست های احمقانه ای را مطرح می کنند.

این پابرهنگان شترها را رها کرده اند و به دنبال ما راه افتاده اند. عجب روزگاری داریم ما، بیزارم از آنهایی که در رسانه ها ظاهر می شوند و می گویند: قوم محترم پشتون، برادران محترم افغان و ... این احترام و حرمت ها بود که تا اینجا ما را رسانده است و دیگر حتی بودن مان را در خراسان زمین تحمل نمی کنند.

این محترم شمردن ها بود که فرهنگ هزاران ساله ما را به نابودی کشانده است، اگر آنها حرمت و احترام می دانستند تا اینجا بر گردن ما آویزان نمی شدند. افغان باشید یا خراسان زمین را ترک کنید، حد و مرز خود و مرز میان فرهنگ افغانی و خراسانی را بشناسیم.

آنها شناسنامه به نام افغانی توضیح کنند و بگیرند، ما خودمان به نام خراسانی تقسیم کنیم و بگیریم.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان
خراسان زمین
هویت
نظرات بینندگان:

>>>   یک ســــوال !
چـرا پشتون های پاکستانی میتوانند پشتون های افغانستان رابرضد مردم خود و واقوام تاجک هزاره ازبک بجنگاند اما پشتون های افغانستان نمیتوانند پشتون های پاکستان را برضد پنجابی ها وسندی ها استعمال کنند؟؟
درحالیکه پشتون های پاکستان نسبت به سندی هاوپنجابی ها از حقوق شان محروم هستند اما برعکس در افغانستان در طول 300 سال همیشه قدرت دراختیار پشتون های افغانستان بوده مگر بازهم ناراض وتوسط پاکستانی ها استعمال میشوند ؟

>>>   آنها شناسنامه به نام افغانی توضیح کنند و بگیرند، ما خودمان به نام ایرامیستانی تقسیم کنیم و بگیریم. به شرطیکه ایران ما را بپذیرد.

>>>   سوته میر خان باید بدانی و راست گفته اند که یا از افغانستان باش و افغان باش و یا بر به خراسان خیالی ات.

>>>   اشغالگران خراسان با اسرائیل کدام فرق دارند ؟

>>>   خودفروشی و بیغیرتی نکنید، ماده چهارم قانون اساسی را که اوغانها به خیانت و تقلب بر همه تحمیل کرده اند باید اصلاح گردد.
یکتعداد اگر صد بار هم از روی چاپلوسی ویا خوشباوری اوغان شوید باز هم اوغانهای واقعی شما را به اوغان اصل و اوغان نا اصل تقسیم خواهند کرد، بازهم ترور، تمامیت خواهی، و وحشت این گرو بنام طالب یا غنی خاتمه نمیابد.
متعصب آنست که هویت قومی خود را بر دیگران تحمیل کند، نه آنکه از هویت اصلی اش مردانه دفاع میکند.
اوغانها فقط همان پشتونها هستند و این پروژه اوغان سازی مثل سابق بازهم ناکام میماند، و هیچگاهی موفق نمیشود، چون برحق نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است