اشرف غنی به هوش و عقل مردم توهین می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147193 منبع: پرینت

اشرف غنی که در گفته قبل دروازه صلح را بروی طالبان بسته بود و 20 روز قبل صلح را در میدان های جنگ جستجو می کرد روز گذشته با استناد به یک آیه قرآن حرف های وحشتناکی را تکرار کرد که فقط می توان آن را هذیان نامید.

اشرف غنی به یک آیه قرآن استناد می کند و پارچه پارچه شدن کودکان، زنان، و مردان را "امتحان خدا" می داند و در عین حال هدایت می دهد که جواب شر را به خوبی بدهید زیرا صلح بر جنگ افضل است نمی داند که طالبان و داعش جنایات خود را بشمول سر بریدن و تجاوز جمعی به زنان را با آیات قرآن توجیه می کنند سوره های 8 و 47 در مورد اعمال خشونت و سوره های 2، 3 و 4 در مورد رفتارشان با زنان.

ویژگی قرآن در این است که هر کس هرچه که بخواهد می تواند در آن بیابد مذاهب مختلف سنی، شیعه، وهابی ... طالب، داعش، محافظه کار، اصلاح طلب. ولی آیا این شایست است که رهبر یک دولت که بارها نشان داده که حتی شناختی از رسم و رواج روزانه دین ندارد چه رسد به تفسیر یک آیه قران. کسانی خواهند گفت که مردم ما مذهبی اند و اشرف غنی هرچه به نام دین بگوید باور می کنند شاید ولی این روش حکومت داری حتی اگر عاری از تبعیض و فساد هم می بود توهینی به نسل تحصیلکرده، جوان و وطن پرست است توجه کنید به مواضعی که وی فقط در جریان کمتر از یک ماه اتخاذ نموده است.

* 30 جنوری؛ مرتضوی موضع اشرف غنی را چنین بیان کرد: "ستیزه‌ جویان این گروه با حملات انتحاری اخیر از خط سرخ عملا عبور کردند بنابراین حکومت از تمام ابزارها و امکانات خود علیه این گروه‌ های تروریستی استفاده می‌ کند ما به این نتیجه رسیده‌ ایم که صلح را دیگر باید در میدان‌ های جنگ جستجو کرد".

* 3 فبروری؛ محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گفت که عاملان انفجار انتحاری با آمبولانس در کابل "صلح پذیر نیستند و دروازه صلح برای آنها باز نیست". او همچنین هشدار داده است که عاملان فقط عزم و اراده کامل دولت و مردم افغانستان را برای "نابودی کامل" خود شاهد خواهند بود.

* 21 فبروری؛ اشرف غنی گفت: "زمانیکه اولاد ما، کل مردم افغانستان اولاد ما است پارچه پارچه می‌ شوند و خون‌ شان سرک‌ ها و ​جاده‌ ها را می‌گیرد این امتحان الهی است به این معنا که وقتی مخالفان ما را می‌ کشند جواب ما جنگ است یا صلح؟ به اساس آیه کریمه جواب شر را به خوبی بدهید صلح بر جنگ افضل است. بدون آن فرق چه خواهد بود که جواب کشتن را به کشتن بدهیم امتحان ما این است که در روز غم از عقل خود استفاده کنیم".

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
سخنرانی
ملت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اکنون فرصت خوب است درمقابل ظلم و ستم غنی ، آرام نه نشیند:
استبدا همواره مانعی بزرگ برسر راه طریقت وپیشرفت بخصوص مانعی هر نوع تحول و توسعه در اد وار تاریخی جامعه ما به دلیل در خواب گران ملت بوده است ,ای ملت خواب برده دشمنت در ارگ ارام قند وقروت خورده نشته ولی تو هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز گنده غنی نمی تواند انسانی فکر کند ، برخیز تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما قربانی این جاهلان ارگ نیشن خواهدشد.
غنی مغز تعصب شوونیسنت ها فاشیست عویضیکه برنامه برای تحول و توسعه کشور می داشت برنامه از روی دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب قبيله ای اش با طالبان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند.

هوطنان آگاه قلم بدست اولیت استراتژی غنی نه اشتغال زایی و نه فقر زدایی است بلکه اسکان کوچیان پاکستان در کشو زیبا ما است
غنی دست نشانده جانکری ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی ارگ را به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام و ملیت ها تبدیل کرده است .

جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین آفتابی شما هستسد ، هرچه عاجل برخیز در مقابل ظلم و استبداد شوونیست ها و فاشیستان وجنایت کاران ارگ نیشن و راهنما همدستان تروریست , اکنون فرصت خوب است برای نجات مردم بی دفاع ما از شر یک حلقه فاشیست نشین ارگ است سکوت نکنید ؛ جسارت کنید , به پا خیزید در قیام سهم گرفته و قیا م را برای سرنگونی شوونیست ها ی کلاه بردار سیاسی سراسری نماید.
باید خاطر نشان ساخت که از هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های فاشیست و تروستان درون حکومتی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی از دست ندهید.
مبارزان , دلیر شجاع وطن یک روز حرکت قیام برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه فاشیست , شوونسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این همه قتل و کشتارمردم بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت است , هموطن عزیزم سکوت و محافظه کاری راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند. هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی صورت می گیرد کیست ؟

غنی مرد ِ چیغ و صدا و مرد بیمار و بدخوی و مرد غش و حیله و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد . چون او مغز گنیده تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون زبان دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی نکرده است.

من انسان تو انسان از نسل انسان صدا کن
مسلمانیم « تاجک ؛ افغان ,هزاره , ترکمن» به ایمان صدا کن
ما آریایی , باختری , پتهان ؛ گورکانی در این خطه
فقط با اسم افغان , تاجیک , هزازه , ترکمن صدا کن
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است

>>>   یکی از راه‌های رسیدن به ملت شدن و پایان دادن به غایله‌ها، پس از آن‌که شناس‌نامه‌های هوشمند مطابق مصوبه ۱۳۹۳ توزیع گردید، این‌ست تا در مورد انتخاب نام کشور، ریفراندوم یا (همه‌پرسی) شفاف زیر نظر نهادهای بی‌طرفِ سازمان‌های بین‌المللی راه اندازی گردد. نظام از حالت متمرکز به جمهوری فدرال تغییر کند، بعد از آن قصه مُفت دیورند خواهی تمام گردد و بعد، سرود ملی، رنگ پرچم، نام واحد پولی و متن زبان پول کشور یا به‌فارسی تغییر کند یا مختلط گردد. هرگاه توانستیم به‌این‌ها دست یافتیم می‌توانیم یک قدم به‌ملت شدن نزدیک شویم. در غیر آن اگر گفتمان ملت شدن به بن‌بست خورد (که خورده) و گروه‌های قومی بر سیاست تحمیل و تک‌روی ادامه بدهند، بدون شک که پیامد خونین و خطرناک درپی خواهد داشت. در آن‌صورت که در کشور مثل «رواندا» قتل‌های قومی آغاز گردد، بهتر است به‌جای هموطنان متخاصم، همسایه‌های خوب شویم.

هارون معترف

>>>   یک ســــوال !
چـرا پشتون های پاکستانی میتوانند پشتون های افغانستان رابرضد مردم خود و واقوام تاجک هزاره ازبک بجنگاند اما پشتون های افغانستان نمیتوانند پشتون های پاکستان را برضد پنجابی ها وسندی ها استعمال کنند؟؟
درحالیکه پشتون های پاکستان نسبت به سندی هاوپنجابی ها از حقوق شان محروم هستند اما برعکس در افغانستان در طول 300 سال همیشه قدرت دراختیار پشتون های افغانستان بوده مگر بازهم ناراض وتوسط پاکستانی ها استعمال میشوند ؟

>>>   غنی و کلبدین بتمام مردم افغانستان توهین کردند و برضد اصل و نسب مردم استند و غیراز پشون افغان هیچکس را تحمل ندارند.

>>>   حال مرتضوی بیاید و باز توجیه کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است