هزاره ها با نام هزارستان تذکره توزیع می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۱    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147219 منبع: پرینت

شنیده می شود که بزودی اعضای ارشد شورای جهانی هزاره و اعضای محترم جنبش روشنایی از سراسر جهان در فرانکفورت جرمنی گردهم می آیند تا برای صدور تذکره هزارگی تصمیم بگیرند و روند توزیع تذکره هزارگی را با درج ملیت غرور آفرین هزارستان و تصویر زیبای آثار تاریخی بودا آغاز کنند که نکات مثبت فراوانی را دارا می باشد.

1 : با صدور تذکره هزارگی با ملیت هزارستان هزاره ها به جهانیان بیشتر معرفی خواهند شد و جهان از موجودیت 10 میلیون هزاره آگاه می شود. کشورهای جهان در آینده مستقیم با هزاره ها ارتباط خواهند گرفت، و روی جمعیت 10 میلیونی هزاره حساب خواهند کرد.

2 : با صدور تذکره هزارگی مردم هزاره مشت واحد خواهد شد و همچنین هزاره سنی، سید هزاره و اسماعیلی هزاره همه و همه با نام های خودشان در تذکره درج خواهند شد.

3 : با صدور تذکره هزارگی در کنار ولایت های بامیان و دایکندی، بهسود، ناهور، لعل و سرجنگل، مالستان، و جاغوری، ولایت بشمار خواهد رفت که تعداد ولایت های #هزارستان عزیز به عدد هفت خواهد رسید.

4 : با صدور تذکره هزارگی ماهانه از هر شهروند خارج از هزارستان 10 دالر یا یورو و از هر شهروند داخل هزارستان 25 افغانی در صندوق ملی هزارستان یا همان بانک توسعه هزارستان واریز خواهد شد.

5 : با صدور تذکره هزارگی و دریافت 10 دالر، یورو و یا 25 افغانی از شهروندان هزارستان صنعتی سازی و تحول اقتصادی هزارستان را آغاز خواهیم کرد که در ماه های پیشرو در اولین اقدام مثبت تلویزیون جهانی هزاره را راه اندازی خواهیم کرد.

ملا حاجی جمعه گل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
تذکره
نظرات بینندگان:

>>>   نخیر ! هزاره ها هم جزء افغانستان هستند و در وطن شان بیشترین محرومیت و ظلم را متحمل شده اند و از آنجاییکه بیشتر از هر قوم دیگر کشور ظرفیت کار و زحمت برای آینده سازی را دارند ، با گرفتن تذکره افغان هم مشکلی نخواهند داشت و فرصت برنامه های اساسی ملی را از خود و دولت بیچاره خود نمیگیرد تا باز به طفیلی ها و فریب خوردگان تاریخ تیر شده بدهند!
و مثل اکثریت مردم متضرر و مستعد وطن ، هزاره ها هم بازی بازارگرمی سیاسیون و کمیشن کارها را نمیخورد و زحمات و کارهای دولت خود را به فال نیک میگیرند تا باشد که بزودی شاهد انتخابات های شفاف تر و مدیریت بهتر نفوس و نیازمندیهای شان باشند و بیشتر نظر و اعتماد جامعه جهانی به حرکت دولت و مردم افغانستان جلب شود

>>>   یک گامی بزر گ است

>>>   Salam
افغان ها ( پشتون ها) به قول پژوهشگران يهودى ، يكى از اقوام گم شده يى دوازده گانه يى يهودى اند .
ظاهر شاه و عده يى زيادى از نخبگان پشتون در گذشته بار ها تاكيد كرده بودند كه از قوم بنى اسرائيل اند. در سالهاى پسين پژوهشگران اسرائيلى و يهودى زيادى در مناطق سرحدى پاكستان در ميان قبايل پشتون مصروف تحقيقات علمى بوده اند و فلم هاى مستندى هم از جريان كار شان ترتيب داده اند كه در كنفرانس هاى جهانى به نمايش گذاشته شده است . پژوهشگران اسرائيلى كه از سوى وزارت خارجه اسرائيل تمويل مى شوند در چند سال اخير مصروف تحقيق جنيتيك در ميان پشتون ها ( پتان ها) در هند بودند، نتايج رسمى اين تحقيقات به دلايل سياسى هنوز نشر نشده است .
در همين ماه قرار است در اسرائيل كنفرانسى در بيت المقدس در ارتباط قبايل گم شده يى اسرائيل داير گردد و بحث پشتون ها به عنوان يكى از قبايل گمشده جلب توجه كرده است.
شباهت هاى رسوم ( پشتون والى ) و حتا چهره به خصوص در مناطق جنوب و شرق افغانستان با اسرائيلى ها درخور توجه پژوهش گران است .
ديدار هاى سياسى ميان نخبه گان سياسى پشتون در گذشته و چند هفته قبل ميان كرزى و نخست وزير اسرائيل در راستاى همين سيمپاتى تاريخى صورت گرفته است .

>>>   سلام. اگر برادران ناراضی همه چیز را بهم نریزد .
یک مهاجر از ایران

>>>   حاجی صاحب اتمر شمارا به این پلان ها وقت نمیدهد حالا با ملیون ها دالر از سعودی برمیگردد و ماموریت های جدیدی آغاز میکند

>>>   وقتی در یک کشور استبداد قومی توسط یک مشت اقوام بی هویت و اصل و بی نصب صورت گیرد حقش است که اقوام دیگر هم از خود عکسلعمل نشان دهند اشرف غنی اوغانزی در خواب نادر غدار است فکر میکند اقوام دیگر را میتوان حالا فریب داد اما فراموش کرده است که حالا ۲۰۱۸ است و مردم به بلوغیت سیاسی ِ اجتماعی و قومی خود رسیده اند دیگر نمیخواهند آله دست این اجنبی های و یهودان شوند. اوغانهای اوغانستان و پاکستانی بقایای یهودیان هستند متوجه شوید خوی و خاصیت اوغان با صیهونیست های هیچ فرق ندارد هرجا که دلشان شد میگویند این سرزمین ماست .

>>>   Homayoun Paiez
کسانیکه بر تحمیل اجباری هویت یک قوم، بالای دیگران معترض اند و آن را نمی پذیرند؛ طرف مقابل آن ها فکر می کنند که گویا معترضان، خدای نکرده به اساس کدام دشمنی ای بر موضع خود پا می فشرند. نه هرگز چنین نیست!
با تاسف، ما که در ساختن دنیای مدرن هیچ نقشی نداریم؛ تا بتوانیم با تکیه بر آن در برابر ملل دیگر جهان، اظهار و جود کنیم؛ می ماند گذشتهء ما، - اگر عجالتن فقط بعد از اسلام را در نظر بگیریم - گذشتهء ما را، مولوی ها، بو علی ها، بیهقی هاو رحمن باباها... در فلسفه و ادبیات و عرفان می سازد؛ رجل تاریخی ما را که ابو مسلم خراسانی، یعقوب لیث، همان رویگر زادهء زرنجی ، طاهر ذولیمینین، سامان خداد و اخلاف اش، غزنویان و...است که می سازد؛ و افتخار دینی مردم ما، امام اعظم، بخاری، ترمذی و...می باشند؛ این ها همه را به کمک و به اصطلاح" تیر آوردن" حکام افغان، دیگران مصادره نموده اند؛ نمی دانم، آقای غنی به کدام مدرکی ادعای تاریخ پنجهزار ساله دارد؟!...ما می گوییم، در این گذشتهء پر افتخار، همه مردم افغانستان بطور یک سان شریک هستند و همین ها هویت تاریخی و فرهنگی ما را می سازند؛ حالا، وقتی هویت را تک قومی می سازند؛ همهء ریشه های ما نا بود می شود؛ زیرا، پژوهش گران و تاریخ نگاران ملل دیگر می گویند: افغان ها، تاریخ را جعل کرده و می کنند؛ و دلیل می آورند که، افغان ها، رجل آسیای میانه و... را مربوط خود می دانند؛ در حالیکه، تمام رجل و افتخارات پیشا مدرن و پیشا استعمار،( حوزهء تمدنی- فرهنگی ایران و خراسان) مال مشترک باشندگان این حوزه هاست؛ ما می گوییم:
برادر افغانم! همان قدری که تو در مولوی شریک هستی، من در رحمن بابا می توانم شریک باشم... بیا از سر خر جهل فر آی و گذشتهء پر بار من و خودت را با قیچی سر تنبگی قطع مکن و به رایگان به دیگران نه بخش... و بیشتر از این همگی را بی همه چیز مساز!...

>>>   فرق میان #افغان و #افغانستانی را برایتان #واضح بیان کنم !
——————————
این دو #هردو از دودمان #اچکزی قوم پشتون هستند ...
هردو خود را #افغان مینامند
اما
یکی افغان #افغانستانی است و دیگری افغان #پاکستانی...

من که تاجیک افغانستانی هستم فقط با #یکی اینها وجه مشترک ملی یا هویت ملی #مشترک دارم #نه با هردو ....
آن هویت ملی #افغانستانی بودن من است که مرا از لحاظ #جغرافیایی با جنرال #رزاق اچکزی هموطن میسازد نه افغان...
اگر من افغان میبودم با آن یکی که پاکستانی است محمود خان اچکزی هم وجه مشترک #قومی یا هویت #ملی مشترک میداشتم...

**************
پ.ن: پس به هر قوم افغانستان افغانستانی خطاب می‌شود اما افغان نه
همینطور هر افغان که شهروند افغانستان است افغانستانی خطاب می‌شود اما به هر افغان نمی‌توان افغانستانی گفت!

مثل که به هر قوم تاجیکستان تاجیکستانی خطاب می‌شود اما به تاجیک های دیگر کشور ها تاجیکستانی خطاب نمیشود...
وسلام ،

#فیصل‌حبیبی

>>>   Zafari
#در #مورد #شناس #نامه #ها:

حاجت نظر سنجی مدیریت شده نیست!

اگر نفوس کُل کشور ۳۵ ملیون نفر باشد و تعداد نماینده های آنها در پارلمان ۲۴۱ نفر باشد در مورد شناس نامه ها اینگونه میشود آمار گیری کرد:

۳۵ ملیون نفر÷۲۴۱ نفر =۱۴۵۲۲۸ نفر

یعنی هر وکیل پارلمان نماینده ی یک لک و چهل و پنج هزار و دوصد و بیست هشت نفر است.

حالا تعداد وکلایی که خواهان درج نشدن واژه ی افغان و اجرایی شدن قانون توشیح شده ی ثبت احوال نفوس اند و یک روز قبل از فرارسیدن رخصتی پارلمان پای سندی امضا نموده اند ۱۳۰ وکیل است.

۱۳۰×۱۴۵۲۲۸= ۱۸۸۷۹۶۴۰

اینگونه مخالفین در ج واژه ی افغان از جمله ی سی و پنج ملیون نفوس کُل کشور هژده ملیون و هشت صد و هفتاد و نه هزار شش صدو چهل نفر میشود

>>>   Hashemi
به آقای نظر غورزنگ! اگر افغان نام قوم پشتون نیست، پس این ها چرا این قدر اصرار دارند، که بیایید نام افغان را قبول کنید؟ این هابه بر تری جویی قومی و مرض سادیسم مبتلا استند. آیا نه میدانید که اقوام دیگر نه می خواهند، که نام قوم شما را بالای خود بگذارند وازین ناحیه رنج میبرند. شما شله استید و خوش دارید که نام قوم خود را بالای دیگران تحمیل نمایید. آیا ما کدام وقت شما را گفته ایم که بیایید ترک یا تاجک شوید؟

>>>   بیا از این نوده پیوند کو . چتیاط هم حد دارد .

>>>   Soraya Baha
شاه امان الله می گوید افغانی من بلند نیست بدان معنا که افغانی ( پشتو ) نمی داند و باز می گوید اکثریت فارسی می گویند بنابران به زبان فارسی بیانیه می دهم
سند تاریخی که شما در پایین مشاهده می فرمایید بیانگر دو نکته اساسی، مهم و ضمنا غیرقابل انکار را بدون اگر و مگر بازگو می کند:
نخست؛ امان الله به مثابه شاه یک کشور فقط زبان "افغانی" را متعلق به تبار خود (افغان ها) می داند و بس و واژه اضافی به نام زبان پشتو و یا قوم پشتون را اصلا نمی شناسد.
سپس؛ زبان فارسی زبان رسمی و دولتی بوده و هرگز واژه زبان "دری" بکار گرفته نشده است. {و یقینا امان الله هرگز نه در ایران درس خوانده است و نه هم مهاجر شده بود که همچون حکمتیار این زبان خارجی (فارسی) را یاد می گرفت...}

بالاخره این سند بیانگر این است که بجز واژه قوم (افغان) دیگر چیزی به نام قوم پشتون و یا زبان پشتو وجود ندارد. اگر سند تاریخی و حرف امان الله درست و منطقی است بهتر است اشرف غنی و باند تبهکار فاشیستی اش به دیگران توهین نکنند اما اگر حرف امان الله و طرزی درست نیست در اینصورت بنیاد اش گنده است و باید تاریخ اش را از سر نوشت.

>>>   ملا صاحب حاجي جمعه گل خان ، سلام !
خير ببينيد كه خبر خوبي را به نشر سپرديد . فقط به نظرم كه درقسمت ارايهء تعداد نفوس ما هزاره ها اشتباه تايپي واقع شده است . رقم دقيق تر و واقعي نفوس هزاره هاي افغانستان بيست وهفت ميليون و دوصد و پنجاه هزار است يعني از سي و دو ميليون ساكنان افغانستان ؛ چهار ميليون و دو صد و پنجاه هزار شان مشمول اقوام ديگر مثل پشتون ، تاجك ، ازبك ، تركمن ، ايماق ، گوجر ، پشه يي و غيره ميگردد و بقيه ، همه هزاره هستند. موضوع را غرض وضاحت بيشتر به اين وسيله به اطلاع جناب محترم حضرت ِملا آخند حاجي صاحب جمعه گل خان و ساير هموطنان عزيزم ميرسانم تا سؤ تفاهم ، مرفوع شود .

>>>   مبارک مبارک هزارستان مبارک
مبارک مبارک هزار چشمه هزارستان
مبارک مبارک نام هزارستان با کوه آهنگران
مبارک مبارک درفش کاوه آهنگران
از با ميان تا بهرام چارکرمانشاه آن شاه کرمان در کرد ستان
مباررک مبارک هزاربرج ات مبارک

مبارک به هزار نهر هزارستان
مبارک به هزار رود هزارستان
مبارک به هزار دره هزارستان
مبارک به هزار کوه هزارستان
مبارک به هزار درخت هزارستان
مبارک به هزار بز هزارستان

کوه هزار بز منطقه هزاره نشين بود که با تهاجم پشتونها و تقريبا 65% مردم هزارستان پس از مرگ تيمورشاه درانى و آغاز جنگهاى داخلى خاندان درانى و تا زمان در گذشت قاتل عام عبدالرحمان کشته و قتل عام شدند.
منبع: سازمان با نام خلقهاى زير خطر
The Society for Threatened Peoples International

استاد عطا محمد نور!
در تذکره هاى بلخ هويت افغان نديدم
سپاس از شما
من هزاره ام
من تاجيک و تورکمن و اوزبيک ويک درجن
تبار ديگر در بنيادنامه ام
پشتون ام
ولى هيچگاه افغان نيستم
افغان ناره و ناله معنى دارد
افغان هويت شده نمى تواند
افغان لقب شده نمى تواند
افغان عزت شده نمى تواند
افغان ملت شده نمى تواند

>>>   Homayoun Paiez

بعضی ها جاهلانه در تلاش اند که به اصطلاح" یخه با برف پیوند بزنند" وحبیبی وار با قیاس های مع الفارق، پکتیارا به باختر پیوند می زنند و چی ها را به چی های دیگر که ثابت کنند؛ افغانستان، از دور بابای آدم همین جا است؛ و مردمان آن همگی افغان اند و افغانیت تنها به پشتون ها تعلق ندارد و کسانیکه به هویت همگانی افغان اعتراض دارند؛ جاسوس های ایران و پاکستان اند و...
اول، اگر پشتون ها افغان نیستند؛ پس چرا تا سر حد فحش و تحقیر دیگران، بر تحمیل هویت افغان بر دیگران مصر اند؟
دوم، بی هیچ شک و شبه ای، ایرانیان معاصر، بسیار مایل اند که هویت همگانی مردمان این جا، افغان شود؛ زیرا، تمام افتخارات باقی مانده ای را که تا امروز نتوانسته اند از ما مصادره نمایند؛ به آسانی و رایگان و برای همیشه، از آن آن ها می شود...
سوم، آیا باری جهانی از برجسته ترین دانشمندان پشتون نیست؟ که در بارهء افغان، برای پرسشگری جواب داده است؟
متن زیر را با دقت بخوانید!

>>>   هزاره های افراطی

>>>   محمد همایون صادقی
ای دیوانه بد کرده من فرزند پدرم است .
خودش اولاد کری است فکر میکند همه شهروندان جامعه ما اولاد های او است .
هرکس که این گپ غنی دیوانه را قبول دارد باید بر خود شک کند .
از اوغان ها هر شاه و وزیر و ریس جمهور بابا ها و پدران ایشان .
ظاهر عیاش را بابا گفتند و کرزی چرسی را پدر ملت خود لقب دادند .

>>>   به وطن چی کارها که نکردیم ....افسوس

>>>   Ariaie
رجوع به هويت ديگر و ترك هويت خود از حقوق دموكراتيك ممكن محسوب شود. اما در كشور ما ترك هويت با خواهش خود ميتواند منحيث چلوصاف قلم داد شود كه اب را از نجاست پاك كند!
پس هرچه گند هاى آب زُلال هويت يك قوم كه در قالب مكروب هاى دو رو و گنديده وجود دارند ، پاك شوند، به همان پيمانه هويت ما سچه تر خواهد شد.

>>>   در تلویزیون جهانی تان برنامه اولش سر بریدن. و رقص مرده خواهد بود

>>>   اقدام نیک است. در قرن 21 تحمیل هویت امکان پذیر نیست. بی وجدان ها به آن تن می دهند.

>>>   رحمت برشیری که خلق شریف هزاره خورده اند و آفرین به همت و هشیاری مردم هزاره که با توزیع تذکره هزارگی تعداد نفوس اوشان را روشن و از کارد شناسائی معتبر برخوردار میشوند

>>>   بی کفایت ترین شخص در زمام داران افغانستان ( چه در دوره نام مشهور
کشور خراسان و چه نام داده شده افغانستان ) اشزف غنی احمد زی است
که آن هم به اساس جعل و تقلب و دروغ و سرقت به مداخله مستقیم و فزیکی
امریکا یعنی آقای جان کری وزیر صاحب خارجه آن با بلند کردن دست ، آمر
حکومت تعریف نا شده وحدت ملی که در قاموس سیاسی محل روشن نه دارد به میان ‌آمده .
این بی کفایت و بربی یهودی خصال که عمرش در جامعه ء یهودی و مسیحی گزشته از شوونات افغانستانی آگاهی ندارد . کشور واحد مارا به سوی تجزیه سوق داده است .
م.ش. زمین بوس کابل

>>>   هنوز کجاست عنقریب بیرق دیگران بلند میشود .
خاطره اسمعیل

>>>   نشود که یک بار دیګر این هزاره های خارج دیده مانند میران شیخ علی که با عبدالرحمان خان یکدست شدند وبعدازخودشان کنار زدند وهزاره ها را لقمه دم توپ ساختند ، توطیه برهم زدن زندګی هزاره های بیچاره را دوزخ نسازند.
خیر هزارها در آرامش شان است . اینان که درخارج استند آنها ازحال هزاره خبرنداردند. واین هزاره ها مانند خود شان یک روز بیوطن خواهند ساخت.
الله خیر
علی مدد از مشهد

>>>   آقای اشرف غنی باید هرچه زود تر به ایالات متحده امریکا نزد اولاد ها
بروی ریاست افغانستان به تو جعلی است هرچه بمانی گنده تر میشود.
فرشته آموزگار

>>>   مبارک باشد هزارستان !
مورچه که بال بکشد انچامش معلوم است!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   مبارگ باشه بسیار یک تصمیم عاقلانه است. انشاالله که این کار عملی شود.

>>>   با این تذکره های هزارستانی تان در انتخابات آیندۀ کشور سهم گرفته نمی توانید. همچنان در هیج یک از ادارات دولتی و غیر دولتی قابل اعتبار نخواهد بود، زیرا دولت افغانستان این تذکره های تانرا به رسمیت نمی شناسد.
مردم شریف هزاره نباید فریب چند ماجراجوی خارج نشین را نخورد و همان 10 دالر را ماهانه به فامیل های شان در افغانستان بفرستند تا درد واقعی تنگدستی آنها را دوا کند.

>>>   کلمه افغان در روی شناسنامه های اقوام غیرپشتون مانند این است که در شناسنامه ات .... شده باشد وهرطرف وهر جاکه بروی ...بدهی .

>>>   در سیستم فدرال حتمن یک واحد جداگانه به نام هزارستان وجود دارد و چه بهتر که کار های مقدماتی اش از همین حالا آغاز شود .
و در آیند از مردم هزاره کسی میتواند خود را کاندید کند که تذکره هزارستان داشته باشد نه از اوغو

>>>   توطیه مکاران افشا میشود
👈دیګر👉 این 👈هزاره های خارج دیده👉
خیر هزارها در آرامش شان است . اینان که درخارج استند آنها ازحال هزاره خبرنداردند
ایکاش کمی عاقل تر بودی و مکر و حیله خود را با داخل کردن حروف پشتونی ات رسوا نمیساختی.

>>>   اتحاد و همبستگی خوب است.

>>>   هزاره ۱۰ ملیون
تاجک ۲۸ ملیون
ازبیک ۸ ملیون
ترکمن ۲ ملیون
بلوچ ۲ ملیون
پشتون ۳۰ملیون

یعنی افغانستان ۸۰ ملیون جمعیت دارد

>>>   اگر همین اشرف غنی احمد زی نادان و جاهل به رموز اجتماعی سیاسی باشد
شک نیست که همه اقوام غیر افغان ( پشتون ) مانند قوم هزاره از خود
تشکیل ایجاد و به توزیع تذکره پردازند آن زمان اشرف غنی قانون شکن
نه به جرم قانون شکنی ( که قانون ثبت نفوس و تذکره را سه سال پیش
بعد از اجماع همگانی و تصویب شورای ملی و توشیح خودش ) می شکناند
بلکه باید با جمع جرایم دیگر در دادگاه عادلانه محاکمه گردد .
با توده ها نمیشود لج کرد یا کون کج کرد .
م . ش . زمین بوس کابل

>>>   طرح زیبا و مثبت

>>>   هزاره ها حق دارند که هویت مستقل داشته باشند ظلم بیحد تاریخی بالای شان از طرف عبدالرمان خان ونادر خان ودیگر شاهان محمدزایی صورت گرفته قتل عام شدند زمین ها وجایدا شان درزمان عبدالرماان خان غصب وضبط گردیده بود که ا جنگ های ارزگان غزنی ودیگر جاها ازطرف لشکر عبدالرحمان خان غصب وبه پشتون ها توزیع گردید ارزگان هزاره گان بودند. قرار مطالعه تارخی که بقلم خود عبدالررحمان خان نوشته شده 60%شانرا اعدام کرده باقی تبعید.بااحترام +
عبیدالله.کاپیسا.

>>>   این گپ خو عقب اوغانها را آتش خواهد زد.
برادر تاجیک شما

>>>   این ... طفلانه تان هرگز جائی رانمیگیرد کمی دیگر هم صبرکنید حق به حقدارمیرسد میخ ها هنوز درسرمردم باقیمانده هرگزفراموش نشده

>>>   با بودا به جایی نمی رسید. چرا بودا؟ مگر اجداد شما بوایی بوده اند؟ مگر شما بت پرست هستید؟ اگر هزاره هستید چرا فراری اروپا هستید؟ اگر مردید بیایید داخل کشور و از نزدیک هزاررستان تشکیل بدهید. یاد تان باشد ما هزاره مسلمانیم نه هزاره بودا .....
هزاره مسلمان و مجاهد

>>>   این حرف ها همه بیهوده وناشی از سو مدیریت غنی است غنی بجای کار های بزرگ روی یک کلمه افغان میان مردم افغانستان اختلاف می اندازد و بس. سالها و طی دوران حکو مت ظاهر شاه الی کرزی هیچ زمامداری این موضوع را که به تذکره اتباع افغانستان کلمه افغان نوشته شودمطرح نکرد زمان که یک فرد در کشوری تولد و تابعیت آن را دارد تو دیگر چه جنجال ایجاد می کنی که کلمه افغان در تذکره ات نوشته شود ایا حکومت های سابقه کاری بدی کردند که این کلمه را درج تذکره نکرده اند و صرفاٌ قوم را تذکر داده اند نه اختلافی را خلق کردند و نه از بی دانشی و بی سوادی مردم سو استفاده میکردند حالا متفکر دوم جهان ک خود نمیتواند درست کلمات را تلفظ کند و هر روز مسخره مردم گشته امده به خاطر اهداف شوم خودو چند نفر مانند خودش میان مردم برادر افغانستان نفاق افگنی نموده از کلمه افغان سو استفاده میکند. در صورتیکه همه حرکات و اعمالش ضد افغان ها است روزانه صد ها افغان بیگناه کشته و بی خانمان می شود کجایی که خودرا در ....کلمه افغان چسپانیده ایی ؟
به هر رنگی مه خواهی جامه می پوش
من از طرز خرامت می شناسم
هزاره ها مردم هوشیار و صادق اند هر عمل که ضد منافع مردم و کشورشان افغانستان باشد علیه آن است زیرا هزاره ها غنی و اتمر نیست که خودرا در زیر پوست قومیت جاو از احساسات و کم سوادی و نافهمی عده یی استفاده کند.

>>>   پیشروی خوده ببین که به زمین نخوری !
دراصطلاح شماکه هزارستان میگویید درزمان سابق پایتخت کوچک ایران هم پسوند میدادید . درآن مرزوبوم یک تعداد بزرگ ازاقوام تاجیک وپشتون نیزمتوطن است پس لازم است تابنام فعلی اش بامیان خطاب کرد نه هزارستان اگرشما هزارستان میسازید بروید درولایت دایکندی که اکثریت مطلق هزاره هاهستند بسازید وباماخودرامواجه نسازید که عواقب ناگواردرپی دارد .

>>>   تمام دنیا در تمام این سالها مارا بانام افغانی افی افاغنه شناختند پس من پشتون نیستم ولی افغانستانی هستم وبا تذکره ملیت افغان کاملا موافقم در دراز مدت همین افغان بودن ما باعث مساوات وبرابری خواهدشد.

>>>   به امیدروزی که وطنم به نام هزارستان شناخته شود

>>>   با عرض سلام و احترمات
واقعا... سه ولایت را گرفتین و تجزیه کردین به هفت ولایت، اگر واقعا جای اجدادی تان را طلب گار هستید با سه ولایت نمیشه وقتی از سی و سه ملیون افغانی ده ملیونش هزاره باشد چرا از سی و چهار ولایت فقد سه ولایت را به هزارستان متعلق میکنید در حقیقت هفت الی ده ولایت مکمل را نام ببرید که در آن ولایت ارزگان یعنی شهر چهل دوختران هزاره هم باید حتما شامل باشد و دیگه اینکه در ثابق ولایت ارزگان یکی از ولایات مرکزی هزارستان بوده و مردمان اش در آنجا برای حفظ خانه اجدادی خود رنج و غم دیده و هزاران نفر جانش را برای حفظ جایش فدا کرده و حالا هم هزاره های زیادی در آنجا زندگی میکنند و نباید آنجا را از هزارستان جدا ساخت در حالیکه شما ذکری از شهر چهل دوختران هزاره نکرده اید این بی انصافیست بحق قومای ارزگانی تان،
لطفا تاریخ هزاره مطالعه کرده و طبق آن شهر های انتخاب کنید که مربوط هزاره ها بوده است... تشکر
#دوخت ارزگانی
محصل دانشگاه اقتصاد در کشور هند
سکونت اصلی ارزگان
3 : با صدور تذکره هزارگی در کنار ولایت های بامیان و دایکندی، بهسود، ناهور، لعل و سرجنگل، مالستان، و جاغوری، ولایت بشمار خواهد رفت که تعداد ولایت های #هزارستان عزیز به عدد هفت خواهد رسید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است