چرا اسماعیل خان و عثمانی در مراسم تاپی نبودند؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147229 منبع: پرینت

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب در مراسمی که رسما حضور وی الزامی به نظر می رسید حضور نداشت.
عدم حضور وزیر مربوطه پرسش هایی را در اذهان مردم هرات به وجود آورد از جمله اینکه این طرح مستقیم به وزیر انرژی و آب ارتباط دارد ولی شخص وزیر در مراسم رسمی امضای قرارداد که با اشتراک چهار مقام اول کشورهای مربوطه دایر می گردد حضور ندارد و بعدا اینکه این وزیر خودش هراتی است و در این شهر حق دارد تا در تمامی پروژه ها شرکت داشته باشد اما از حضور در مراسم منع شده است.
یک گزارش تایید ناشده می رساند که روز گذشته از جانب ارگ ریاست جمهوری به وی دستور داده شده است که در مراسم عقد قرارداد رسمی پروژه تاپی در هرات شرکت نکند و او نیز این دستور را پذیرفته است.

یک خبر دیگر در همین راستا می رساند که چند روز قبل افرادی از ریاست جمهوری نزد اسماعیل خان والی سابق هرات و وزیر اسبق انرژی و آب رسیده و رسما از وی خواسته بودند تا در مراسم تاپی شرکت کند و با رییس جمهور نیز ملاقات داشته باشد اما وی از پذیرش این امر سرباز زده و حاضر به اشتراک در مراسم نشده و ملاقات با رییس جمهور نیز نپذیرفته است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
وزیر انرژی و آب
غنی
نظرات بینندگان:



>>>   پروژهء تمديد پايپ لاين گاز ، چرا مستقيماً مربوط به وزارت انرژي و آب باشد ؟! مگر تأسيسات نفت و گاز ؛ مربوط وزارت معادن و صنايع نيست؟!
دوم اينكه اگر اقاي اسماعيل خان منحيث يك شهروند هرات و يك محاسن سفيد در افتتاح پروژه شركت ميكرد خوب بود در غير ان ، شركت كردن و نكردنش ، مسأله شخصي مربوط بخودش است و جاي تبصره و شايعه ندارد. بدون سران جهادي هم ميشود كار هاي بنيادي كرد. او در زمان تصدي وزارت انرژي و آب چه كار مفيدي انجام داده است به اين مسأله بپردازيد چه ميكنيد كه امد يا نه امد ؟ مرغ كم ، ...... كم !

>>>   تورن اسماعیل در پروژه های که باعث بهنود اقتصاد ملت شود اهمیتی ندارد ، ایشان باید در مراسم تخریب و بیچارگی ملت سهم بگیرد تا آرزوهای باداران شان برآورده شود.

>>>   Yan
کار که یهود ها در مقابل مردم فلسطین کردند شما هم میخواهید بکنید ولی این آرمان را عبدالرحمان و اولادهای اش نتوانست بسر برساند شما خو هنوز نیمه پنجابی و پشاوری هستید که شما هم این آرمان را بگور خواهید برد.

>>>   Arianfar
خدا خیر ملک خدا داد را با این سیاست های ناسخته و خام اشرف غنی احمدزی پیش کند. در عرصه جهانی صد در دصد به سوی امریکا و انگلیس گرایش دارد و روسبه و چین را بیخی فراموش کرده است. در بعد منطقه یی صد در صد خود را به دامان هند و عربستان و ترکیه انداخته و ایران و پاکستان را نادیده می گیرد و در بعد داخلی هم قوم غلزایی را با همه اقوام دیگر در انداخته است. یعنی در هر یه بعد جهانی، منطقه یی و داخلی مشی ناسخته یکجانبه گرایی را پیش گرفته است.

>>>   میع الله خیراندیش
اشرف غنی احمدزی بااین کارغیرانسانی خویش خودراروی سیاه خجل میکندوبی عزت میسازداگرچه خوآبرووعزت ندارد

>>>   Azim
عدم اشتراک آقای عثمانی اهانت به همه مردم هرات است. اهانت به مردم‌ یک شهر و یا یک ولایت اهانت به تمام مردم کشور است.

>>>   داغش جنایتکار وحشی دو جوان ننگرهاری را توسط چاقو مانند گوسفندحلال کردند ، تعجب درین جاست که مردم جلال اباد هیچگاهی برضد داغش یا پاکستان اعتراض وتظاهرات نکردند اما اگر موضوع قومی باشد اولین ولایت است که سروصدا وتظاهرات براه می اندازند
مثلا درمورد توزیع تذکره ها چندین بار تظاهرات کردند که هرچه زود تر توزیع شود ، اما هرگز از چلش کلدار دست برنداشتند حتی در السوالی های مرزی تعدادی مردم شناخت کارت پاکستانی دارند

>>>   درکشور هندوستان صدراعظمش تصمیم دارد با مصرف تقریبا نیم ملیارد دالر برای 88 ملیون گاو که درهند موجود است تذکره الکترونیکی توزیع کند ، حالا افغانستان که دوست هنداست باید درموارد مثبت تقلید داشته باشد ازینکه بدون اطلاع ویا توافق اشتر ها عکس شان در تذکره های افغانستان آورده شده حالا حق اولیت ازانهاست که حکومت باید نخست برای شان تذکره الکترونیکی توزیع کند ودر دور بعدی برای رعیت توزیع صورت گیرد
اگر هندوستان احترام به گاو را جنبه دینی میدهند ما هم دلیلش را داریم چون در ابتدای اسلام وقتی اعراب بریک کشور حمله میکردند آنچه غنیمت میگرفتند توسط شتر ها به خانه های شان می بردند ،
با این کار اولا حق اشتران ما اعاده میگردد دوم اینکه هندوستان حتما بیشتر به دوستی ما معتقد میشود سوم اینکه این کار برای عرب ها هم خوش آیند است ودوستی مابا آنان بیشتر میشود شاید تعدادی ترورست های داغش دست از حلال کردن مردم مابردارند ودوباره بوطن خود برگردند با همه ئی این صلاح کار خویش خسروان دانند !
v

>>>   خدا مردم را از شر همه شان نگهدارد

>>>   چون آنها خودی نیستند

>>>   از غنی .....شما نزاکت اجتماعی می طلبید . این کجا آبرو دارد ، اگر اسماعیل خان و عثمانی در جائی باشند این غار می طلبد تا پنهان شود آنجا خو غار نبود . اگر این آدم نزاکت اجتماعی را درک میکرد به چنین رسوائی و بی مقداری دچار نمیشد .

>>>   این تکتیک جدید رئیس صاحب جمهور توهین علنی وعمدی به مردم است :
این تکتیک انگریزها دیگر چلش ندارد
امتحان الهی و اینکه یک ماه پیش گفت : نماز استسقا بخوانند تا باران شود آیا براستی خود جناب رئیس جمهور به این عقیده دارد که با خواندن نماز باران میشود؟؟؟

>>>   كليم الله همسخن
به تقلید از رامش ارمان، یک پرسش از برادران پشتون:

اسرائیلی ها سالهاست که روی هم‌خونی و هم‌ریشه بودن با شما مطالعه می‌کنند. تازه همین دیروز نتایج پژوهش‌های شان را طی یک کنفرانس علمی همه‌گانی کردند. اسرائیلی‌ها به وضوح گفتند که شما(پشتون‌های افغانستان و پاکستان و هند) همان ده قبیله‌ی گم‌شده‌ی بنی اسرائیل هستید- یاد تان باشد این حرف من نیست. حتا شمار زیادی از کهن سالان پشتون خود در مصاحبه‌های انجام شده گذشته‌ی اسرائیلی و آواره شدن به خراسان را پذیرفتند. پژوهش‌گران اسرائیلی گفتند که:《افغان》شکل متحول شده‌ی 《افگانا》نام یک محل و قبیله‌ای در اسرائیل است. شمار زیادی از جوانان پشتون در کمنت‌های خود نوشتند که آزمایش های دی ان ای نشان می‌دهد که ما اصل اسرائیلی داریم- من تمام کمنت ها و واکنش‌های شما عزیزان را خواندم، یک جایی هم به دشنام و فحاشی و نا سزا گویی از جانب شما به پژوهش‌گران اسرائیلی سر نخوردم. اما، چگونه به خود حق می‌دهید که مارا دشنام بدهید؟ اگر بگوئیم ما افغان نیستیم دشنام می‌دهید، اگر بگوئیم فارسی و دری یک زبان است دشنام می‌دهید، اگر بگوئیم نظام غیر متمرکز شود دشنام می‌دهید، چرا؟

>>>   Najib Salam
شما افغان ( پشتون) را نمى يابيد كه در دلش محبت بنى اسرائيل را نداشته باشند ، بزرگان قوم پشتون و عده يى زيادى از نخبگان سياسى پشتون از جمله ظاهر شاه و لابى كننده هاى ديروز و امروز در كنگره امريكا در گذشته و امروز آشكارا و با افتخار خود را مربوط به بنى اسرائيل دانسته اند ، يعنى خود را اولاده يى اسرائيل مى خوانند ، همان گونه كه در نوشته هاى قبلى گفته ام عده يى زيادى از محافل علمى و يهودى هاى ارتودكس ، پشتون هان ها را جز قبايل دوازده گانه يى اسرائيل مى نامند و باور دارند كه نام افغان ( افگا) همان قبيله يى گم شده يى اسرائيل است
به ادامه اين ادعا هاى تاريخى ديروز پژوهشگران يهوديان ارتدكس كنفرانسى در يورشليم و يا بيت المقدس داشتند و يكبار ديگر به اين امر تاكيد كردند.
اينرا براى آن گفتم كه ايرانى ها و فارس ها واژه افغان يا افاغنه را به عنوان يك واژه يى تحقير آميز در خصوص پشتون ها به كار برده اند و حتا فردوسى هم ابيتاتى در اين خصوص دارد ، واژه يى افغان نامگذارى ديگران بر پشتون ها است و ربطى به اقوام غير پشتون ندارد .

>>>   تورن اسماعیل فهمیده بود که در این محفل چور و چپاول دزدی و دست درازی به ...مردم نیست به همین لحاظ اشتراک نکرده بود و این را همه دانسته بود اگر از اسماعیل خواهش سخن رانی شود او این لیاقت را ندارد که در مقابل افراد دانشمند سخنرانی نماید و همین دلیل بود که تیر خود را اورد ولی این اشتباه کلان غنی بود که یک دزد را به این کار تاریخی دعوت نموده بود

>>>   در جواب کمنت عظیم بقول هراتیا دماغ سوخته میخریم

میدانم در دلت چی میگذرد

>>>   باداران شان اجازه نداده که بروند .

>>>   بخاطریکه وظیفه اصلی اینها تخریب و ویرانی همچو پروژه ها بود نه آبادی پروژه

>>>   تورن صاحب اگربیاید ویا نیاید مانند یکدانه ارزن دریک خرمن معلوم هم نمیشود

>>>   از دیروزیکه من در فیسبوک چند مصاحبه از پزوهشگران اسراییل را از زبان خودشان که بزبان انگلیسی صحبت میکردند شنیدم انها گفتند بعد از ازمایش های متعدد برای ماثابت شد که بعد از سه هزار سال قوم گم شده مان در افغانستان و پاکستان زندگی میکنند و فعلا بنام افگان یا افغان هستند ما میخواهیم که قوم گم شده خود را دریک منطقه بنام پشتونستان جمع کنیم و با انها روابط دوامدار داشته باشیم و تماس همیشگی را برقرار کنیم تا انها با مادوباره وصل شوند و بدین ابایی و اصلی شان بر گردند ازین به بعد من ازین قوم گم شده اسراییل که بدیگر اقوام توهین و تحقیر میکنند و یا میخواهند با زور گویی دیگران رابقوم خود داخل کنند کدام شکوه و گله ای ندارم چون انها قوم گم شده اسراییل هستند با ما مسلمانانسازگاری ندارند.

>>>   دزدان جاییکه وند نباشد اشتراک نمی کنند

>>>   باید گفته شود که در بسته ای از پروژه های بزرگ و ملی که روز جمعه در هرات افتتاح گردید، چهار پروژه شامل هر یک:
1- پروژه تاپی (پروژه انتقال گاز)
2- پروژه تاپ (پروژه انتقال برق از طریق خط 500 کیلوولت
3- پروژه فایبر نوری
4- پروژه خط آهن
بود. مردم فهیم ما باید مطلع باشند که تاپی تنها یکی از این پروژه ها بود.
قابل ذکر است که حضور وزیر انرژی و آب در این مراسم که بحیث رهبر سکتور انرژی برق و بحیث نماینده دولت در بخش انرژی ضرور بود. چرا که
- اولا پروژه احداث لین انتقال برق 500 کیلوولت بهمراه احداث سب استیشن ها جز اساسی این برنامه افتتاحیه بود.
- ثانیا در پروژه تاپی باید گفته شود که علاوه بر تامین گاز مورد نیاز صنایع و خانه های رهایشی، از گاز این پایپ لاین برای تولید برق نیز استفاده خواهد شد و در طول مسیر این پایپ لاین سه نیروگاه گازی تولید برق احداث خواهد شد.
از سوی دیگر وزیر انرژی و آب، بحیث یکی از بزرگان و متخصصین هرات باستان است که حضورشان در اینچنین محافل قوت قلبی است برای مردم آن دیار.

>>>   جناب اسماعیل در پروژه هایی تخریبی شرکت میکند نه در پروژه هایی آبادانی.
عر فان از هرات

>>>   درحالیکه ازاسماعیل رسمآخواسته شده بود که درمراسم افتتاح پروژه ملی ټاپی اشتراک نمایند واوازین دعوت سرباز زد حال باید برای اشتراک نکردن اسماعیل خان اشک تمساح ریخت . چرا ازحقیقت میګریزیم وتاکی ؟

>>>   اسماعیل دردوره خود که درهرات والی بود ودر دوران وزارت نیرکاری نکرد حالا چشم دیدن این همه برنامه وپروژه را ندارد
چشم حسود کور
قاضی زاده

>>>   قاضی زاده!
تاپی نه دستاورد غنی است و نه از کرزی، بلکه نیاز منطقه و کشورهای منطقه عامل این پروژه شده است.

>>>   مشکل در اطراف رئیس جمهور و خود رئیس جمهور است.
اول چرا عثمانی نباشد؟ بخاطریکه طرح های فاشیستی و تفوق طلبی ارگ را قبول نکرد دوم اینکه به داد ولایات بیچاره رسیدگی کرد و سوم اینکه از پیشرفت کار پروژه های خیالی دیگر گزارش دروغین نداد.

>>>   ههههههههههههههه تو گفتی . مام باور کردیم نویسنده جان

>>>   یک تن از دیپلوماتان که از سقوط رژیم داکتر نجیب تا دو هزار و پانزده به صفت دیپلومات گاه در بن گاه در برلین بوده و بعد از سال1215 بعد از آنکه ختم وظیفه شد به کابل بر نشست و مدتی را تا آمدن خاین کلان امین صدیق بیکار بود و به مجرد آمدن امین صدیق به حیث سفر در برلین سرو کله عابد نجیب دوباره پیدا شد و بدون در نظر داشت نامه وزارت خارجه که در متن آن آمده است. طبق هدایت مقام ریاست جمهوری هیچ دیپلومات که ختم وظیفه شده و بودن برگش نمی کنند، نمی تواند بافت کار مند محلی در مربوطه سفارت دنیا نمایندگی سیاسی افغانستان به صفت کارمند محلی تقرر حاصل نماید، با امتیاز بالا که معادل به امتیاز سکر تر اول پ با صلاحیت بالاتر از صلاحیت سایر کارمندها به استثنایی شخص سفیر، تقرر حاصل نمود و تا لزوم به کارش که معلوم نیست چه. وظیفه و کدام مسولیت را به عهده دارد، ادامه داده. است. که موجودیت این شخص سفارت و کارمندش آرامش روحی شانرا از دست داده پ شکایت از دست این آدم هر کاره سفارت که خود در در هر محفل و محل که میرود گاه بهحیث نفر اول و گاه نفر دوم معرفی نموده و سفیر را شخص ضعیف و پسیفف در بیرون از سفارت معرفی میدارد. حال سوال این جاست که آیا این شخص آنقدر در افغانستان قدرت دارد که زور پج قوتش وی را بالای قانون و فرمان و احکام ریس جمهور افغانستان قرار داده است که سفیر و وزارت خارجه از اخراج آن از سفارت در مقابل قانون و مقررات چشم پوشی می نمایند؟ قرار قصه یکتا از دوستان نزدیک که در محفلی عابد گفته بود من تا زنده ام کسی به من چیزی گفته نمی تواند. اگر خواسته باشم. و این هم آرزوی من است که بعد از مرگم مرا در باغ سفارت دفن کنند پ این مجوز را در زمان حیاتم از ریس جمهور غنی بوسیله صدیق امین که شخص قابل اعتماد و نزدیک اشرف غنی میباشد، اخذ بدارم.خلاصه تا این شخص در سفارت چه به حیث دیپلومات پ یا کارمند محلی باشد سفارت روی آرامش را نخوابد داشت. امید مسولین وزارت خارجه متوجه این خلاف رفتاری از مقررات در قسمت تقرر نجیب به صفت کار مند محلی شده و سفارت را از مشکل بزرگ که دامنگیر می باشد نجات دهد.

>>>   اگر اسماعیل خان واقعا به فکر مردم خود بود باید مانند سایر شهروندان درین برنامه شرکت میداشت واستقبال میکرد ,‌معلوم است که ایشان منافع عطامحمد نور وصلاح الدین ربانی را برمنافع مردمش ترجیح میدهد
ما که منحیث شهروند هرات ازین پروسه استقبال نمودیم

هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است