چرا ما در برنامه افتتاحیه تاپی نیستیم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147236 منبع: پرینت

از روز گذشته تا حال ده‌ ها بار شهروندان باعزت این آب و خاک از ما پرسیدند که چرا علی احمد عثمانی در برنامه افتتاحیه پروژه تاپی و تپ نیست؟

بگذارید چند دلیل را به صورت نام وار خدمت تان عرض نمایم:
1. ما از میان مردمی سربلند کردیم که دیگران آنها را به فرماندهی مابی متهم می کردند اما ما با ابزار علم و منطق و برنامه محور توسعه و خدمات را در افغانستان به دست گرفتیم و این مساله به خیلی ها در این کشور ناگوار و غیرقابل تحمل بود و است.

2. آب های فرامرزی را معامله نکردیم. زندگی در شمال غرب و غرب کشور وابسته به آب های است که برخی ها می خواهند معامله کنند. بخاطر زندگی و آینده شهروندان این سرزمین به ما امتیازهای گروهی و شخصی می دادند، از پست و مقام ها بگیرید تا ... اما پیشانی عرق آلود دهقان فراهی همیشه در جلو چشمان بود و باعث شد که معامله نکنیم.

3. با فساد مبارزه کردیم و دست مافیا را از پروژه های ملی کوتاه کردیم با جسارت تمام در مقابل متمرکز سازی فساد ایستادگی کردیم.
4. حکومتداری برای خدمتگزاری به شهروندان دانستیم چاپلوسی نکردیم، از جیغ و وغ نترسیدم و هر وقت بی‌جا بر ما جیغ زدند پاسخ شان را سخت و محترمانه دادیم.

5. با کسانیکه بدستور این سو و آن سو پروسه بندسازی را در افغانستان به چالش کشیدند با جدیت برخورد کردیم.

6. در مسایل ملی چون اسکان مهاجرین و شناسنامه های الکترونیکی نظر ملی داشتیم و داریم.

7. تلاش کردیم تا در انتخاب پروژه ها توسعه عادلانه را در نظر بگیریم، بخاطر گرفتن پروژه های زیربنایی به ولایت هایی چون غور و دایکندی مبارزه کردیم و به هیچ وجه کوتاه نیامدیم.

8. عزت نفس داشتیم و با وقار در جلسات رسمی حکومتی شرکت کردیم.

9. در برابر حکومتداری اندیوالی مقاومت کردیم و به صلاحیت های قانونی احترام گذاشتیم.

10. برای یک سمت کار نکردیم. از پروژه های خیالی حمایت و استقبال نکردیم و نخواستیم پروژه ها ابزار تبلیغات انتخاباتی شوند.

مواردی که یاد کردم فقط در حد نام گرفتن بود برای اینکه شما عزیزان بر بخشی از مسایل آگاهی حاصل نمایید. برای شرح این مسایل و مسایلی مهم از اینها با شما به تفسیر سخن خواهیم راند. امیداورم که کمی دانسته باشید که چرا وزیر دانشمند و سازندگی در برنامه افتتاحیه تاپی دعوت نشده است.

حازم اسپندیار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
وزیر انرژی و آب
نظرات بینندگان:

>>>   از الف تا ی هراتی ره ده وزارت آوردی باز با دیده درایی میگی چرا من نیستم تو خو تنها وزیر هرات نیستی که ده هر گپ هرات بری،

>>>   سوال من کاملا بدن جهت گیری از یک طرف حاکمیت است. اصلاً در بست حاکمیت را وابسته و بی اراده و فاسد می شناسم و فقط جهت معلومات خودم این سئوال را مطرح می نم که این محترم علی احمد عثمانی که است و چرا باید در برنامه افتتاحیه تایپی شرکت می کرد.از همه نویسندگان تمنا دارم که تصور نه کنند یک شخصی که انها می شناسد همه می شناسند. اول باید عثمانی صاحب را معرفی میکرد بعدا مطلبش را بیان می نمود.
احمد بی خبر

>>>   من نیز سوال آقای احمد بی خبر را تائید و تکرار می کنم. خبر ها درین سایت همیشه بی سر و بی پای نوشته می شوندو به نظر من هرکس از کوچه و پسکوچه اینجا می آید و یک چیزی می نویسد.

>>>   مسئولیت کار دهلیز اقتصادی که تاپی از ان عبور می کند را همین غنی پس از ناکامی وزارت معادن به وزارت انرژی و اب سپرد و بخش معینیت انرژی وزارت انرژی و اب تمام کارها و مراحل ان را موفقانه طی کرد. اینکه چرا حالا باید مثلا اکلیل حکیمی در انجا باشد ولی وزارت مسئول ان در انجا نباشد سئوالی است که باید از ارگ پرسیده شود؟ ولی دلایل ان را می توان در سیاستهای قبیله ای غنی و دار و دسته ارگ دانست که نمی توانند برتابند که کسی غیر از دایره فاشیست ارگ دست اوردی داشته باشد. کما اینکه چند وقت پیش با تحریک همین فاشیستان ارگ نشین می خواستند او را از طریق استیضاح برکنار کنند ولی پارلمان هم با رای قاطع به فاشیستها نه گفت. به هر حال خدمات وزیر شایسته انرژی و اب بر کسی پوشیده نیست.

>>>   عمر راوی
میگویند خراسان به لرزه می آید !
چهار روز به تاریخ ۲۷ فبروری مانده است. استاد عطا این روز را برای یک خیزش سراسری تعیین کرده است و از مردمان پانزده ولایت خواسته است که در این حرکت بزرگ شرکت کنند. یکی از دوستان به من گفت که در آن روز خراسان به لرزه می آید و نیروی مردم مان به گونه شگفت انگیزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

>>>   نوشته گر یا شما متوجه نیستید یا خود را به در مستی زدید ، مراسم افتتاحیه در سطح روسای جمهور است و آقایون مثل من و تو ، نور و چور در آنجا جا ندارند .
با احترام

>>>   عثمانی وزیر اب وبرق

>>>   تا جاییکه تا امروز حکومت اشرف غنی احمدزی واضح نشان داده و ثابت کرده حکومت قومگرایی و تعصب با دیگر اقوام به استثنای قوم خودش و خود کامگی و خود اندیشی غنی احمدزی و عقل کل دانستن عقل خودش از دیگرا و پروفشنل نشان دادن غنی احمدزی و دست اندازی در همه امورات که سبب ناکامی ان شده و عقده مندی در برابر کسانی که اغا بلی بدایش نبوده و عزت نفس داشته و صادق و کار کن ووطندوست است اشرف غنی احمدزی سخت با این کار انها مخالف است و با انها بد بینی دارد اما این هم پوشیده نیست که انها هم هیچگاه بخواست نامشروع غنی احمدزی و عملکرد نادرست خود خواهانه و قومگرایانهغنی تسلیم نشده و سخت باوی نفرت دارند به همین اساس اقای علی احمد عثمانی وزیر انرژی و اب را غنی احمدزی از نظر دور کرده و نخواسته که در این محفل در ولایت هرات حضور بهم رساند وزیر انرژی و اب را از خودنمیداند باوی برخورد های عقده مندانه میکند این نوع برخورد های نادرست اگر قومگرایان و بدبینانه نیست پس چیست ؟ اما اقای عثمانی باساس صداقت و لیاقت و وطندوستی اش در دل اکثریت ملت جادارد .

>>>   اگرهمین ها که شما میگوئید با شد دزدی میکند به همین خاطرکه دزدی نکند وچوروچپاول نکند نبرده است

>>>   Mutaref
جنون تفوق‌طلبی و مرضِ قوم‌گرایی اشرف‌غنی به‌حدی بالا گرفته که حتا از حضور یگانه وزیرِ شایسته و محبوب کابینه در محفلی جلوگیری می‌کند.
پاسخ ملت هریوا و فرزندان خواجه عبدالله انصاری و جامی به این فاشیست (غنی) چیست؟

>>>   Azhar
این پروژه هم مثل سایر پروژه ها فقط در سطح یک شعار و یک رویکرد عوام فریبانه دولت است و بس .
برای اثبات ادعای خویش چند مثال بیاورم 1 _ پروژه میس عینک لوگر مدت پنج سال پیش قرار داد شد 2 _ سرک حلقوی فاریاب و هرات 3 _ بند آبگردان المار ولایت فاریاب سه سال میشود صرف جنبه نمایشی داشته هیچ کاری عملی صورت نگرفته ، پروژه امودریا فقط در سطح یک شعار باقی مانده ، پروژه گاز شبرغان ، خواجه اسپلان ولایت سرپل ، بند آبگردان دهندره فاریاب و ... همه این پروژه ها فقط یک بازی حکومت با ملت تبدیل شده ...

>>>   Burhanlatif
اين پروژه ها پيش از كل شروع شده بودند غني ني هر سگ ديگر هم ريس باشد مجبور است قرارداد هاي هر دوره اي كه باشد اجراء كند

>>>   برادرچی کنیم عثمانی راکه بود ویانبود نزد کا کسانیکه درآنجا موجود بودند تماما عثمانی بودند عثمانی یکنفراست که میبود خوب واگرنیست بایک گل بهارهم نمیشد درمجموع خوب شد که این پروژه افتتاح شد چشم بخیلان کور
عثمانی - هریوا - جامی - فاشست ههههههههههههههههههههه اینه دیوانگی
این سبق های نورا ازکدام استاد نوآموخته اید

>>>   در پروژه کی بود و یا نبود، چی وقت شروع شده بود یا نبود، مهم نیست. مقصد پروژه اجرا شود و بدرد مردم و وطن بخورد.
مهمتر از همه اینست که ما مردم عادی در تطبیق و حفاظت پروژه همکاری کنیم.
همه ما خیر ببینیم و هدایت نیک شویم!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است