تمجید نتانیاهو از تصمیم ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147284 منبع: پرینت

نخست وزیر اسراییل تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود به «بیت المقدس» در هفتادمین سالروز تاسیس این رژیم اشغالگر را ستود و آن را «روزی بزرگ برای اسراییل» خواند!

به گزارش رویترز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل روز جمعه با استقبال از تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود از «تل آویو» به «بیت المقدس» در هفتادمین سالروز تاسیس رژیم اشغالگر قدس (چهاردهم ماه مه)، آن را «روزی بزرگ برای اسراییل» خواند.

سفارت اسراییل در واشنگتن با صدور بیانیه ای به زبان عبری اعلام کرد:

«تصمیم رییس جمهور ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم [بیت المقدس] در روز استقلال اسراییل دنباله بیانیه تاریخی او در ماه دسامبر برای شناسایی رسمی اورشلیم به عنوان پایتخت اسراییل است».

در ادامه این بیانیه آمده است:

«این تصمیم هفتادمین سالروز استقلال اسراییل را به جشنی بزرگ تبدیل خواهد کرد. رییس جمهور ترامپ، از رهبری و دوستی شما سپاسگزاریم».

گفتنی است که روز جمعه 2 مقام رسمی در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور ترتیبات امنیتی برای انتقال رسمی سفارت آمریکا از «تل آویو» به «بیت المقدس» در اواسط ماه مه را تایید کرده است؛ تاریخی که مصادف با هفتادمین سالروز تاسیس رژیم اشغالگر قدس (چهاردهم ماه مه/ 24 ثود) است.

«هیثر نایورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اندکی بعد اظهارات این 2 مقام آمریکایی را تایید کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
نتانیاهو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است