هشتصد مشاور ویژه ارتش آمریکا به کابل رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147287 منبع: پرینت

نخستین واحد مشاوران ویژه آمریکا برای حضور در کنار نیروهای امنیتی افغان در میدان جنگ این کشور به کابل رسید.

به گزارش «میلیتاری»، این گروه به طور ویژه برای مشاوره و کمک به نیروهای ارتش کشورهای خارجی تشکیل شده و قرار است تا نظامیان آن در پاسگاه‌های سراسر کشور و نزدیک‌تر به خطوط مقدم حضور یابند.

جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان در این باره اظهار داشت بیش از 800 نظامی دیگر این واحد در هفته‌های آینده به افغانستان اعزام خواهند شد.

نیکلسون پیش از این نیز اعزام این نیروها را بخشی از برنامه دو ساله آمریکا برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل طالبان و کشاندن این گروه به میز مذاکره خوانده بود.

به گفته این جنرال آمریکایی، این واحد به نظامیان خارجی این امکان را می‌دهد تا به نیروهای افغانستان در عملیات تهاجمی کمک کنند و در پی آن نیز واشنگتن به هدف خود مبنی بر کنترل 80 درصد از کشور افغانستان توسط حکومت وحدت ملی برسد.

گفتنی است که مشاورین جدید در قالب نیروهای «حمایت قاطع» فعالیت خواهند کرد که بر آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان متمرکز است و از عملیات «مبارزه با تروریسم» آمریکا در این کشور نیز جدا است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش آمریکا
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   به توکل خدا که این مشاورین درافغانستان ناکام هستند

>>>   Homayoun Paiez
ما همیشه گفته ایم:
در سر زمین امروزی افغانستان، تمام اقوام وزبان ها و افراد جامعه، بر مبنای شایستگی شان، باید حقوق برابر داشته باشند؛ و فرصت ها برای شگوفایی استعداد ها بطور یک سان وبرای همه مساعد گردد؛ توهم اکثریت و اقلیت، برادر بزرگ و کوچک و... از اذهان پاک گردد؛ واز همه مهم تر، تحمیل جبری هویت یک قوم بالای همه، بدون هیچ تردیدی جنایت است...و آنانیکه با بی شرمی و جهالت تام، رگ گلو می پندانند وا خطار صادر می کنند:" کسانیکه افغانیت را قبول ندارند؛ از افغانستان خارج شوند" برای آن ها بدون هیچ جنگ و پرخاشی، پیشنهاد استاد پرتو نادری را تکرار می کنیم که گفته است:
بیایید به آرشیف ملی، نگارستان ملی ومتون تاریخی و... مراجعه می کنیم؛ اگر قبل از قرن شانزدهم میلادی نشانی در تمدن خراسانی که امروز افغانستانش خوانده اند از افغانیت؛ پیدا شد، ما به تمام خواسته های به قول خود شان برادر بزرگ ، گردن می نهیم؛ در غیر آن، دوستان ما باید به حق و حقیقت تن در دهند...

>>>   افغانستان دیگرنیازبه کمک امریکایهاومتحدانش ندارد مگرجنگ افغانستان چقدربزرگ است هرچی نیروی امریکایی وغربی است درافغانستان باید بیایند ودراینجابه
مردم آدمکشی آموزش بدهند چراخودامریکایها باتروریستها
جنگ نمیکنند که اولادغریب این مملکت رابه کشتن جنگ زرگری میفرستن جنگ درافغانستان خلاص شده وباید خارجیهاازافغانسنان بروند تاجنگ بکلی تمام شود امریکایها
باید بدانند که افغانستان لقمه خارداراست وخوردنش اسان نیست تاوقتیکه مانندشوروی سابق تیکه تیکه نشده
باید ازافغانستان بروند دیگر اردوی ملی افغانستان توانایی دفاع را درمقابل هردشمنی دارد بودن ونبودن امریکایها هیچ دردی را دعوا نمیکند

>>>   ب توکل خدا که طالبان ترورست جاسوسان پاکستان نابودی شان عنقریب است و روی دشمنان مردم و کشور ما سیاه بود سیاتر میگردد .

>>>   این قدر مشاور برای چه افسو س به این مردم بی غیرت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است