واشنگتن به کوریای شمالی حمله می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147305 منبع: پرینت

یک کارشناس آمریکایی مدعی شد واشنگتن تا پایان مارس سال 2018 برای پیشگیری از اقدام نظامی کیم جونگ اون، به کوریای شمالی حمله می‌کند.

بیک کارشناس آمریکایی مدعی شد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تا پایان ماه مارس 2018 به کوریای شمالی حمله نظامی پیشگیرانه می کند تا از این طریق مانع از اقدام نظامی کیم جونگ اون، رهبر کوریای یشمالی شود.

«جیم ریکاردز»، وکیل و کارشناس آمریکایی مسایل سیاسی و اقتصادی در مصاحبه با برنامه «As Good As Gold» که از شبکه ملی استرالیا پخش می شود ادعا کرد: پیشرفت های سریع کیم جونگ اون در عرصه موشک های قاره پیما و سلاح های هسته ای نشان می دهد، رییس جمهور آمریکا فقط 5 ماه فرصت دارد تا از حمله احتمالی کوریای شمالی که می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود، پیشگیری کند.

ریکاردز اظهار داشت در جلسه ای که با مایک پمپیو، رییس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «هربرت مک مستر»، مشاور امنیت ملی ترامپ داشت، بر قریب الوقوع بودن تهدید هسته ای کوریای شمالی تاکید شد.

او ادامه داد: تا 70 درصد احتمال حمله آمریکا را می دهم. آمریکا می تواند یک جنگ پیشگیرانه را آغاز کند. این جنگ برای جلوگیری از تشدید تهدیدات موجود است و پیش از پایان مارس انجام می شود.

او در توضیح اعلام تاریخ مشخص حمله آمریکا به کره شمالی گفت: چند هفته پیش با پمپیو و جنرال مک مستر در واشنگتن دی سی دیدار کردم. پمپیو ضمن اعلام غیرقابل پیش بینی بودن کوریای شمالی، از توسعه برنامه های هسته ای این کشور تا 5 ماه آینده و احتمال تهدید آمریکا به حمله اتمی خبر داد. ما با اطلاع از اینکه کوریای شمالی بمب های اتمی و هیدروژنی دارد و موشک های بالستیک قاره پیمای آن قادر به هدف قرار دادن آمریکا است، باید هرچه سریعتر اقدام پیشگیرانه انجام دهیم.

پیش از این، «جیم ریش»، سناتور ایالت آیداهو ضمن سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص وقوع یکی از بدترین فجایع تاریخ میان 2 کشور هشدار داد.

جنرال «جک کین»، فرمانده بازنشسته ارتش آمریکا نیز از دیگر چهره های نظامی است که درباره ه جنگ قریب الوقوع میان 2 کشور هشدار داده است.

قرار است روز جمعه ترامپ با وضع تحریم های جدید علیه کوریای شمالی، این کشور را بیش از پیش وادار به توقف برنامه های هسته ای و موشکی کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واشنگتن
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است