هشدار گروه های مقاومت فلسطینی به آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147315 منبع: پرینت

گروه های مقاومت فلسطینی نسبت به تصمیم دولت آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس در ماه مه آینده (ثور 97) هشدار داده وآن را مغایر با قطعنامه های بین المللی دانستند.

پایگاه شبکه 'اسکای نیوز عربی'، روز شنبه نوشت: حزب فلسطینی 'الشعب' با صدور بیانیه ای تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در نیمه ماه مه آینده و همزمان با هفتادمین سالگرد 'روز نکبت'، تحریک به تمام معنای احساسات مردم فلسطین، امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

'روز نکبت' نامی است که فلسطینیان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و استقلال اسراییل در سال 1327 استفاده کرده و در آن روز را عزا می‌ گیرند.

این بیانیه افزود: این امر مخالفت آشکار با قوانین بین المللی وقطعنامه های سازمان ملل به ویژه درباره قدس است.

بر اساس این بیانیه، انتخاب این زمان برای اجرای تصمیم باطل ترامپ در خصوص اعلام قدس به پایتختی 'اسراییل'، بار دیگر تاکیدی بر این حقیقت است که دولت آمریکا نمی تواند در آینده هرگونه راه حل سیاسی در منطقه را میانجی گری کند.

وی خواستار بسیج همه اقشار مردم فلسطین به ویژه در سالگرد 'روز نکبت' و تشدید مبارزات ملی در مخالفت با تصمیم آمریکا و لغو آن شد.

در همین راستا، 'نبیل ابو ردینه' سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: گام های یک جانبه نه به تحقق صلح کمک می کند و نه مشروعیت به هیچ طرفی می دهد.

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر اسراییل اخیرا در گفتگوی با روزنامه اسراییل 'یدیعوت احرونوت' با تقدیر از تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت خود به قدس، این اقدام را 'روز بزرگ برای اسراییل' دانست.

وزارت خارجه آمریکا روز (جمعه) اعلام کرد آمریکا سفارت جدید خود در قدس را ماه مه آینده (ثور 97) همزمان با هفتادمین سالگرد تشکیل اسراییل افتتاح خواهد کرد.

تصمیم ترامپ در 15 قوس 96 برای انتقال سفارت آمریکا به قدس با موجی از خشم و نفرت فلسطینیان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
امریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است