علت اصرار غنی بر درج واژه افغان در شناسنامه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147372 منبع: پرینت

مهم ترين علت اصرار غنی بر درج واژه افغان در شناسنامه متحد كردن پشتون ها است.

از آنجا كه به اتفاق آرا پشتون ها در اين مورد با غنی هم نظر هستند و چند دستگی در ميان غيرپشتون ها وجود دارد دولت غنی با درک حساسيت غير پشتون ها و پشتون ها در مورد درج واژه افغان در شناسنامه استفاده مي كند تا پشتون ها را در كنار خود داشته باشد.

همچنين در انتخابات پيش رو كه شانس كمی برای برنده شدن دارد از اين موضوع استفاده می کند تا خود را در ميان پشتون ها قهرمان معرفي كند اما به علت رفتارهاي قوم گرايانه اش در گذشته حتي در ميان پشتون ها بعيد بنظر مي رسید چندان موفقيت نصيب آن حاصل شود.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
شناسنامه برقی
پشتون ها
نظرات بینندگان:

>>>   ما که تذکره اوغانی نمیگیریم
به دانش و غنی مبارک باشد.

>>>   Habibi
رونش شاد ویادش گرامی و جنت فردوس جایش باد،
مرگ بر غنی جاسوس و اطرافیان ارگنشین او که ستم را بالای مردم اعمال می نمایند و هر روز انسان می کشند، ننگ و نفرین بر مردم گوسفندی که علیه ظلم و بیدادگری نمی ایستند و از خاک و ملت خود به دفاع نمیبرایند.

>>>   سکولار « دولت سکولار برپایه دفاع از آزادی ادیان که هدف سکولاریسم غنی بی بی گل غنی است »

>>>   به هزارزه های با وجدان و با غیرت برادرانه توصیه میکنم که بینی سرور دانش بی دانش ببرید تا غیرتی باشد برای همه خائنین هزاره ودیگر اقوام غیر پشتون.

>>>   خوب تلاش غنی هم دست ساختن پشتون های متفرق است امادیگراقوام برای چی؟

>>>   یارا غنی احمدزی واری قومگرا ٬مردم فریب ٬دروغگوی٬نفاق افگن ٬ چم و خمی و استفاده جو در طول تاریخ کشور ما دیده نشده و سابقه ندارد نه در خارج از افغانستان در کدام کشور دیگر این چنینی دیده شده خداکند که غنی گک هر چه زودتر از سر این ملت دور شود اگر نی همه را تباه و قتل عام کرده دوباره به خارج در اقامتگاه اصلی چهل ساله گذشته اش میرود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است