رییس اجرایی حکومت به سوییس رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147373 منبع: پرینت

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی بمنظور اشتراک در نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد عازم سوییس شد.

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی صبح امروز یکشنبه 6 حوت 96 در یک سفر رسمی دو روزه برای اشتراک در سی و هفتمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل کابل را به مقصد جنوا ترک کرد.

در خبرنامه امور رسانه ای ریاست اجرایی آمده است که عبدالله در حاشیه این نشست‌ها با دبیرکل سازمان ملل، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل، وزرای خارجه سوییس و ناروی، رییس هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد، گورنر جنرال استرالیا، وزیر دولت در امور کشورهای مشترک ‌المنافع انگلیس٬ معاون صدر اعظم و وزیر خارجه‌ گرجستان و شماری از شخصیت‌ها و هیات های اشتراک کننده نیز ملاقات می‌کند.

وی همچنین در جریان سفر اش در مرکز پالیسی و امینتی ژنو درباره‌ وضعیت امنیتی افغانستان و تاثیر آن بر صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای سخنرانی می‌کند.

در این نشست‌ها رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در سخنرانی‌ها و صحبت‌های خویش، وضعیت حقوق بشر در افغانستان٬ تعهد افغانستان بعنوان عضو جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به نهادینه‌ شدن و پاسداری از اصول و ارزش‌های حقوق بشر٬ وضعیت پاک‌سازی و جلوگیری از استفاده از ماین‌های ضد پرسونل در افغانستان٬ آخرین وضعیت سیاسی٬ امنیتی و اقتصادی در افغانستان و مبارزه مشترک با دهشت‌افکنی در منطقه و رسیدگی به پناهگاه‌های امن دهشت‌افکنان و همکاری بین‌المللی برای استقرار صلح و ثبات و توسعه و تحکیم همکاری‌های مشترک امنیتی_اقتصادی را مطرح می‌سازد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
نشست شورای حقوق بشر
نظرات بینندگان:

>>>   این بی غیرت عبدالله فقط به خاطر سفر های خارجی خود را در قدرت رسانید تا به خا طر ارایش کردن به خارج از کشور رفت و امد نمایند دیگر شما مردم افغا نستان به لیا ظ خدا فریب این رقم مردم را نخورید

>>>   حزب گلبیدین حالا به ترور حریفان شروع کرده باشد ؟

>>>   در آخرین لحظات این بچه فلم را مثل مارشال زهر میخورانند .
این گپ یادتان باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است