باتور دوستم ماهیت سیاست افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147391 منبع: پرینت

فضای سیاسی و قدرت تسخیری حکومتداری افغانستان به حدی پیچیده و مبهم است ولی الحاج باتور دوستم پسر ارشد جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان با نبوغ فکری تازه و اندیشه نوین در حال طی نمودن این سناریوهای مختلف داخلی و خارجی است.

مدت کوتاهی است که دوستم جوان روی صحنه سیاست ملی و بین المللی ظاهر شده است و آنچه که دیگران و جایگاه طلبان کورکورانه می‌ اندیشیدند را به خواب میان تهی فکر کوچک ایشان بست چون نشست ها و دید و بازدیدهای دوستم جوان و سفرهای پر دستاورد این رهبر زاده خود نمایانگر توانایی، شجاعت و فهم تمرکز فکری سیاست وی را به رخ ملت افغانستان و کشورهای حامی منافع سیاست مدرنیت منطقه شناسایی کرد.

این یک واقعیت قابل قبول است برای اشخاص و افراد با ظرافت منطق محض شخصی سیاسی که بگوییم باتور دوستم با بررسی کردن دقیق اوضاع سیاسی افغانستان و مطالعه یک و نیم دهه اخیر بن بست ها و چالش های فرا راه اصلاحات و نوسازی افغانستان وارد کارزار سطح رهبری افغانستان گردیده است.

دوستم جوان در این اواخر با رهبران سیاسی مردمی افغانستان مشترکا روی اوضاع جاری کشور بحث و تبادل نظر دارد و نیز با افراد و اشخاص حکمی و حقیقی سطح تصمیم گیری دولت و چرخش سیاست مردمی دوشادوش حرکت می کند.

بدون شک رهبر کبیر ما الحاج ستر جنرال عبدالرشید دوستم همیشه یک پهلوی اساسی و قوی نظام های مختلف این سرزمین بوده و است در حال حاضر رهبر جوان ما الحاج باتور دوستم نیز جایگاه و نقش مهمی را در نظام و سیاست افغانستان ایفا می کند.

درویش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
باتور دوستم
نقش سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   وفني شخص وارد جامعه سياسي شده ميتواند كه اقلا دوكتوراي حقوق بين الملل داشته باشد وأقل در اقل به چهار لسان اروپايي بلديت كاميل فصيح و كلمات. دپلو ماتيك را به جاي ان استعمال كند
در غير ان ملا عمر هم رهبر. وقاتل و ويران گر بود
افتخار زياد است. كه يك جوان استعداد أين هزينه را پيدا كند وقيام علم نمايد

>>>   این افغانستانی را که من میبینم،آنقدر جامعه سنتی و مذهبی است که تغیرات و پیشرفت در آن امکان پذیر نیست.
نسل دوم رهبران جهادی را به جای خویش بگذار، حتی نسل سوم و چهارم آنها هم قادر به این کار نخواهند بود.
نه امان الله خان توانست این جامعه را تغیر دهد و نه انقلاب ثور و نه هم دولت فعلی.
زیرا برای این جامعه، هرقدم در راه پیشرفت و دموکراتیزه شدن، عبارت از تیز رفتن در مقابل جامعه سنتی افغانستان محاسبه میشود.
این مسئله صد سال پیش هم بوده است و چهل سال پیش هم بوده است و فعلآ هم است و در آینده نیز خواهد بود.

>>>   کاروان سرچپه رفت خر لنگ اول میشود. ضربالمثل دوم میگن در شهر کور ها یک چشمه پاچاست.
حق گفتن.

>>>   چوچه یک ... جنایتکار بنام حبیب الرحمن راکیتیار که بیشرمانه مانند پدر ...فاشیست خود گستاخانه به تمام اقوام غیر پشتون توهین و اهانت کرده ومیکند . این حق مسلم فرزند عبدالرشید دوستم باتور دوستم است که نقش بارزی را در زعامت داشته باشد .

>>>   تاريخ به ما اموخته
كه. در هر زمان تغير نظام توسط محصلين روشن فكر وخواسته هاي شان صورت گرفته
مگر ما متاسفانه محصل و روشن فكر نداريم جيزي كه است. ملا است
ومكاتب. ملايي در تربيه انتحاري
اول مكاتب إسلامي. تنقيص وبه صفر برسد وسكولاريزم كه حق وحقوق هرد ازاد است احترام شود باز يك نسل تازه ور شن فكر وارد صحنه وحقوق وحر مت انسانيت مراعات ميكردد

>>>   اما جنرال نبر ومصلت اندیش وقدرت نظامی در اختیار دارد اما بد بختانه در تبعید به سر میبرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است