چرا پشتون ها در برابر اسراییل اعتراض نمی کنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147403 منبع: پرینت

چرا پشتون ها در برابر محافل صهیونستی و پروژه های جیوپولیتیک اسراییل اعتراض رسمی نمی کنند؟

من هرگز به مرزهای تباری، سیاسی و مذهبی و نژادی باور نداشته و ندارم پژوهش های علمی نشان می دهد که در دنیا هیچ نژاد خالصی وجود ندارد و اگر داشته و یا هم نداشته باشد برای من مهم نیست.

آنچه برایم مهم است این است که انسان نباید با نگرش نژادپرستانه وارد تاریخ شود و یکی شجره بکشد که من ترک تبارم و آن دیگری چون هیتلر بگوید من آریایی اصیل هستم و (این ملک از پشتون ها است، تاجیک ها تاجیکستان، ازبک ها ازبکستان و هزاره ها به مغولستان بروند) آدم در واکنش این دید تبارگرایانه و نژادپرستانه ناگزیر می شود که در مورد هویت پشتون ها پژوهش هایی (مرکز تحقیقات جهانی اسراییل) را به رخ شان بزند.

آنچه مربوط به یهودی بودن پشتون ها می گردد شاید چند قبیله یهودی که در تاریخ به نام قبایل گم شده یهود معروف اند در 2500 سال پیش به کوه های سیلمان کوچیده باشند اما اینها با گذشت زمان چنان در میان مردمان بومی آن زمان ذوب شده اند که زبان و آیین خود را از دست داده اند اما نباید از یاد برد که یهودیت یک آیین است نه تبار.

آریانفر: «افسانه یهودی بودن پشتون ها که اکنون از سوی محافل صهیونیستی به راه انداخته شده است بی چون و چرا رنگ و بوی سیاسی دارد و در پشت سر آن کدام پروژه جیوپولیتیک پنهان است. در غیر آن خود تصور کنید که پس از گذشت 2500 سال چگونه می تواند در جستجوی چند قبیله گمشده یهودی افتاد که شاید در کدام گوشه و پشته ساکن شده باشند. هر چه بوده این یهودان با گذشت زمان آیین و زبان خود را از دست داده و در میان توده های بومی آسیمیله شده اند. اکنون بیشتر بهره برداری ابزاری از پشتون ها در کدام پروژه جیوپولیتیک مطرح است تا شجره کشی تاریخی پس از گذشت دو و نیم هزاره»

پرسش این جا است که چرا پشتون ها در برابر محافل صهیونستی و پروژه های جیوپولیتیک اسراییل اعتراض رسمی نمی کنند، معلوم می شود رهبران پشتون خود بخشی از این پروژه ها اند.

ثریا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون ها
اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   چــــــــرا اعتراض کنند افتخار باید کنند مردم اسرائیل با استعداد ترین وطندوست ترین پابند ترین به دین شان ومردم مبتکر خلاق ومخترع وصد ها خوبی دارند

>>>   اداب و رسوم اوغانها نشان می دهد که یهود هستند و گفته های اسرائیلیها کاملا درست است.

>>>   رهبران شان به اصلیت خود پی برده اند پس چرا اعتراض کنند چون گفته اند .. روزگاری باز چویند وصل خویش . انها ارزو دارند به اصل خویش . همانا اسراییل یهود .

>>>   اين موضوع كه پشتون ها بنى اسرائيل اند تنها در افغانستان شايعه شده است. در جامعه اسرائيل مردم اصلا نمى دانند پشتون چى است! خوردنى است يا پوشيدنى. اين دسيسه فاشيست هاى اوغان است كه مردم را بترسانند كه گويا اسرائيل طرفدار ما است. فريب شايعات بدون سند را نخوريد. قبايل گمشده بنى اسرائيل اكثرا عرب و مسلمان شده اند ودر شام و عراق فلسطين جذب ديگر قبائل عرب شده اند. اين موضوع در جامعه اسرائيل حل شده است و حتى يك طفل شان هم مى داند.

>>>   چرا پشتون ها در برابر اسراییل اعتراض نمی کنند؟
جواب: زیرا ایران با اسرائیل مشکلات دارد، نه افغانستان.
افغانستان به قدر کافی همسایگان حسود و دشمن دارد. پس عاقلانه نخواهد بود که یک دشمن دیگر (اسرائیل) را نیز از آن سر دنیا بر آن اضافه کنیم.
مردم افغانستان آرزو دارد که با همه کشور های جهان در صلح و صفأ زندگی کند.

>>>   هويت دوگانه پشتون افغان
نظريه ايرانى بودن افغان ياپشتون
ريشه واژه ء افغان ( پشتون = پختون = پتان )
نظريه ى دانشمند برجستهء پشتون شادروان خان عبدالغنى خان در باره كلمه " افغان " بنا به روايت سياستمدار معاصر پيشاور آقاى افراسياب ختك .
افراسياب ختك در اين سخنرانى در جمع برجسته ترين رجال سياسى و علمى معاصر پشتون در شهر پيشاور در ماه مارچ ٢٠١٢ نظر محقق و فيلسوف برجسته ى پشتون خان عبدالغنى خان را در باره واژه ( پشتون ) اينگونه بيان مى نمايد :
" ...ما خود را " پشتانه " مى گوييم بعنى
( پشتون يا پختون ) مى ناميم اما هندى ها ما را بنام ( پتان ) ياد مى كنند و ايرانيان ما را (افغان) مى نامند."
شادروان خان عبدالغنى خان با استناد به اسناد يافت شده از مقبره شاپور شاهنشاه ساسانى اضافه مى نمايد :
" ... بر اساس كتيبه ى يافت شده از مقبره شاهپور يكى از أقوامى ايرانى ايكه شاهپور بر آنها حكومت مى نموده است ، بنام " ابگان " ياد شده است .
از آنجا كه در عصر ساسانى نام يكى از خدايان ايرانى بنام (بگن ) ياد مى شده است و كسانيكه آن خدا را مى پرستيده اند را بنام (ابگان ) خوانده اند .
كه همين( ابگان ) بعداً افغان مى شود ."
براساس اين نظريه
پشتون = پختون = پتان = افغان = ابگان
ابگان يعنى كسانى كه خداى بنام( بگ )را مى پرستيدند إطلاق مى شده است و تعلقى به ديگر اقوام ايرانى ندارد .
ناگفته نماند كه ( بگان ) نام يكى از خدايان ايرانى را بنام ( پگان ) هم مى خوانده اند.
به نظر من علمى ترين و منطقى ترين نظريه در باره كلمهء ( افغان ) تا حالا كه شنيده ام همين نظريهء شادروان خان عبدالغنى خان مى باشد .
در هر حال كلمه ى ( افغان ) بر اساس تحقيق شادروان خان عبدالغنى خان و تأييد و تأكيد شخصيت برجسته اى سياسى معاصر پيشاور سناتور افراسياب ختك به قومى إطلاق مى شده است كه در وادى كوه سليمان و خَيْبَر از توابع كشور (كابلستان ) مى زيسته اند و از اقوام ايرانى محسوب مى شوند
لينك سخنرانى سناتور افراسياب ختك youtube
Senator Afrasiab Khattak on Ghani Khan
THE GODS OF PAGAN IRAN Many divine beings are honoured in the Avesta, and probably the original pantheon of Iranian gods is very largely represented there
خدايان پگان ايران در اوستا
نظريه يهودى بودن
يهودها درهر زمان تا امروز در تجارت سنگ هاى گرانبها هندوکش دست کلان دارند يهودان هرات وکابل وبخارا وباختر نشين هندوکش دست کلان دارند بويژه يهودان هرات وکابل وبخارا وباختر نشين و مناطق هند و اکنون پاکستان.
سفير اسبق کابل درامريکا اين مطلب را در توجيه ديدار خود با يهود ها در نيويارک بيان داشت
پیشینهٔ پیدایش یهودیان در هندوکش ناروشن است. ولی حقيت است اسرای یهودی در بابل به یهودیانی گفته می‌شود که در سال 597 پیش از میلاد، بعد از سقوط اورشلیم توسط پادشاه بابل بخت النصر، به بابل به اسارت برده‌شدند. معبدشان در "اورشلیم" (بيت المقدس) « اسراییل کنونی» به دستور « بخت النصر ـ فرمانروای بابل ويران شد.
اقامت این گروه از یهودیان در بابل 58 سال بطول انجامید نام يک پسر و يا نواسه از شاوول يا ساوول "افغانه" ويا "افغانه" بود که با گمان امکان دارد تغير آوازى زبانى پارسى باستانى شده باشد. و سرانجام در سال 539 پیش از میلاد کوروش بزرگ با ورود به بابل و آزادسازی یهودیان به این اسارت پایان داد. و به يهوديان در سر زمين "آريانم" شمال آمو تا آمور ( امروز کشورهاى با ستان پارسى :ترکمنستان، ازبکستان.... ) کوچ کردند.
تعداد زياد شان از "پگان"
"اپگان" به معناي شيران و دليران ?
واژه "اپگان" از کدام زبان است?
ريشه اين زبان ريگودايى ايست و يا اويستاى است?
يا به عبارت ديگر سانسکريت است ها ازگاهتاهاى زردشتى?
من زبان شناس زبانهاى باستانى ام
بيانات که شما بزرگوار نقل قول نموديد از ارتشاحات تعفنى و
ارتعاشات مغزى تقلبکار اوغان "علامه" عبدالحى حبيبى متقلب پته خزانه است که همين جفت نقصان شده و از سوى سازمان فرهنگى جهانى ردشده را داکتر تنوير تقلب را نشخوار مى کند
"در طول زمان غلبه عرب ها وقتی آنها به اين منطقه آمدند چون آنها حرف (پ) در زبان عربي ندارند آن را تبديل به (ف) و حرف (گ) را تبديل به (غ) ساخته اند در آن صورت شده است افغان.
فاميل زبانى بزرگ "زبان سامى" به سه دسته تقسيم شده است:
1- عبرى (زبان يهودى و قوم اسراييل)
2- عربى ( زبان عرب ها) لطفا به عبرى و عربى دقيق نگاه کنيد. هردو اش از چار دبيره ساخته شده و گردان شده يک ديگر اند مانند گردانهاى اران و ايران وارين وآريانا.
3- زبانهاى افريقايى که نه عبرى ونه عربى اند
4- زبان زبان "جودى" "ييدى" (ييديش) زبانيست که در پريوسن (آلمان و پولند ) است که واژه هاى عبرى دارد و زيادتر زبان جرمنى است اين زبان چار "واج" (آوه يا آواز) را مانند (پ گ چ و ژ) دارد.
اما عربى و عبرى بدون چاردبيره است.
"افغانا" که در روند تاريخ "افغانه" و "افغان" و آخرين بار سيد محمد بن صفدر الحسيني سه لقبه (جمال الدين کابلى٬ جمال الدين اسدآبادى وجمال الدين الأفغاني) اصل ونسب افغان را در کتاب خود "تتمة البيان في تاريخ الأفغان" (بيانات متعاقب پيرامون گذشته افغان) مفصل بيان نمود. کتاب اين پيشينه نگار چاڀ 1901 مصر از سوى محمد امين خان خوگيانى فرزند اسراييل خان خوگيانى ترجمه به فارسى ودر سال 1940 چاب شد . کتاب جمال الدين به عربى و ترجمه فارسى خوگيانى (در سال 1940 درى ورى نبود) در مخزن انترنيتى قابل دريافت است
و بلاخره اين افسانه "اپگان که رد شد نقشه ديگرى از سوى پشتونيسم کشيده شد درزمان هيتلر! و آنهم ايرانى بودن خود را مى بايست ثابت کنند:
اردشیر یکم ساسانی شناخته‌شده به اردشیر بابکان (به پارسی میانه: Ardashir i babakan.svg) بنیان‌گذار سلسلهٔ ساسانی بود. اردشیر بابکان از سال 224 میلادی سلسلهٔ ساسانی را بنیان گذاشت. اردشیر را «شاهنشاه» ایرانشهر یا «ایران» می‌خواند.
براساس گزارش طبری، اردشیر پسر بابک اردشیر بابکان می‌باشد، شاهنامهٔ فردوسی نیز چنین آورده که اردشیر، زادهٔ ازدواج ساسان — فردی از نوادگان دارا — با دختر بابک، حاکمی محلی در ایالت پارس بوده‌است.!
امروز اسراييل - امريکا هيتلرانه عمل مى کنند و اوغو پشت روغن برزنگى روان است.

>>>   گپ من برتمامی اگاهان وروشنفکران وطندار از هرقومیت وزبان ومذهب است ایا تاکنون از خود پرسان کرده اید که قریب به چهل سال از انقلاب ومقاومت مادر برابرابر قدرت امپراطوری سرخ وحکومت های دست نشانده اش ومقاومت وغلبه دربرابر طالب که با دالر سعودی وچوچه شیخ های وهابی وسازمانهای استخباراتیisiوموساد وciaتمویل وحمایه میشدند وبا بجای گذاشتن هزاران شهیدهنوز نتوانستیم به یک وحدت وانسجام برسیم؟مهترین دلیلش تربیه وروان کردن جواسیس وبرهم زدن وحدت ویکپارچگی ما مردم افغانستان است . این غائله یهود سازی مردم پشتون وجعل نژادو قوم هم از خاطر همین پروژه است ودرحقیقت امریکا وانگلیس ورژیم اشغالگر قدس شریف از نشنالیزم افراطی وقوم خود بزرگ بینی ما سو استفاده میکنند هرچند بعضی از رهبران ما نشنالیزم افراطی بیش از حد دارند وتربیه شده اندیشکده های انها هستند وماموریت انها رابه انجام میرسانند.باید گفت هیچوقت نباید رفتار وافکار رهبران ما را به تمام مردم ملکی تعمیم داد وجواب سوال شما هم همین است چون غنی کرزای حنیف اتمر واسماعیل یون خرم گلبدین هیچگاه نماینده قوم پشتون نیستند حتی اگر به پشتونی گپ بزنند بنا ما باید بیشتر مطالعه ومفکوره کنیم وبه اینده کشور بیاندیشیم وپاره ای وقطعه ای از پازل دشمنان نباشیم ودر زمین وخاک خود برای دشمنان رایگان بازی نکنیم .
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   آداب ِ اخلاق و ........ اوغانها با یهودان هیچ فرق ندارد چنانچه صهیونیست ها ملک فلسطینی هارا دعوا ملکیت خود میکنند اینجا اوغانهای که از برکت اقوام دیگر صاحب آداب معاشرت و طرز زنده گی انسانی شدند حالا دیگران را مهاجر خطاب میکنند.

>>>   عبدالحی زاهد
استاد بزرگ وار اگر بخاطري بقاي خودشان از مردم پشتون به دين يهودي دعوت كنن اي مردم خوش خوش دين يهوديت. قبول ميكنن
ناگفته نمانه اسرائيل دوم جور ميشود

>>>   Sata
پشتونها به فرمایش بانو ثریا بها چه جواب دارند که میگوید پشتونها از قوم گمشده یهود هستن

>>>   در پشتونوالی اجازه اعتراض به برادر بزرگ وجود ندارد.

>>>   تو از قبیله یهودی گم شده چند هزار سال پیش حرف میزنی.
من از یک قبیله آشکار چنگیز خان که هفتصد سال پیش در افغانستان در منطقه امروزی بامیان که با اسپ هایشان درین منطقه سرسبز و دارای آب و علف مسکن گزین شدم، نام میبرم و نام آنها هزاره ها هستند.
زیرا سیستم لشکری چنگیز خان سیستم ده نفره و صد نفره و هزار نفره بود که همراه با اسپ هایشان بودند.
امروزه نیز در سیستم لشکری افغانستان از همین سیستم استفاده میشود ، منتهی نام آن را تغیر دادند و بنام تولی و کندک و غند و فرقه و قول اردو یاد میشود.
تولی از ده سرباز و کندک از ده تولی و صد سرباز و غند از ده کندک و هزار سرباز و فرقه از ده غند و ده هزار سرباز و غیره تشکیل شده است.

>>>   من یک پشتون بارکزی هستم و قبول دارم اصلیتم یهود اسرائیلی هستم و افتخار میکنم که ازاجداد حضرت یعقوب هستم .

>>>   بـه : تو از قبیله یهودی...
در بامیان هزاره ها با چنگیز جنگیدند ونواسه اش را کشتند چنگیر غضب شد وامر نابودی وویرانی داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است