شجره کشی جیوپولیتیک پس از دو و نیم هزار سال
چگونه پس از گذشت دو هزار و پنجصد سال ناگهان صهیونیست ها به یاد قبایل گمشده خود افتاده اند؟ اکنون اسراییل و شیوخ وهابی سعودی در اندیشه ساختن اسراییل دوم هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147407 منبع: پرینت

من تنها به علم باور دارم نه افسانه ها. علمی است به نام ژنیتیک یا نسب شناسی آزمایش های دی ان ای که در گستره پشتون ها انجام شده است نشان می دهد که در خون پشتون ها هاپلوگروه ها یا گروه های پیوستگی خونی نوع R1a که ویژه توده های اروپاییدی است بگونه میانگین در حدود 55 درصد تثبیت شده است.

این گونه پشتون ها در خانواده توده های ایرانی پس از نورستانی ها ایرانی ترین تیره به شمار می روند. در خون نورستانی ها اینگونه هاپلوها در حدود 60 درصد تثبیت شده است این در حالی است که اینگونه هاپلوها در خون ایرانی ها و تاجیک ها از 30 درصد بیشتر نیست برعکس هاپلوهای نوع قفقازی که برای ایرانی ها، تاجیک ها، هزاره ها و ازبک ها مختص می باشد در خون پشتون ها به پیمانه بسیار کم دیده می شود. در حدود 2 تا 3 درصد. درست همین هاپلوها برای اعراب و یهودی ها هم مختص می باشند یعنی از دید نسب شناسی میان پشتون ها و سامی ها خویشاوندی خونی دیده نمی شود یعنی ژنیتیک نمی تواند چنین چیزی را تایید کند.

از دید تاریخی هم پشتون ها از قبایل آریایی هستند. همینگونه دانشمندان علم ایتمولوژی (ریشه شناسی) تثبیت کرده اند که پشتون های ابدالی با پارس ها و پارسیوان ها از یک ریشه و تبار اند. خود کلمه پشتو برخاسته از پرسو و پرثو یعنی پارس است که با نشانه جمع (ن) پشتون شده است در این زمینه پروفسور ریچارد نلسن فرای دانشمند ایران شناس آمریکایی در کتاب ایران خود به تفصیل توضیح داده است.

همینگونه قراری که پروفسور گانکوفسکی افغانستان شناس شناخته شده روسیه نوشته است پشتون های غلجایی از بازماندگان یفتلی ها اند که به پیمانه ی بازماندگان سپاهیان محمود غزنوی آمیزش یافته اند. در خون آنها در حدود 15 درصد هاپلوهای ترکی دیده می شود. از دید تاریخی بخش بزرگی از یفتلی ها پس از شکست خوردن از ترک ها در سده ششم میلادی در بخارا بیشتر بسوی جنوب هندوکش مهاجرت کردند. از دید گانکوفسکی پشتون های غلجایی بیشتر بازماندگان همین یفتلیان اند.

گذشته از اینها همه دانشمندان تبارشناس یا اتنولوژیست جهان پشتون ها را یک قوم ایرانی می شناسند و در این زمینه اجماع هست. از دید زبان شناسی هم همه زبان شناسان جهان زبان پشتو را یکی از زبان های شرقی ایرانی می دانند و باز هم در این زمینه هیچگونه اختلافی ندارند یعنی بنا به همه داده های تاریخی و علمی پشتون ها با پارس ها و تاجیک ها همریشه و همتبار و همنژاد و همزبان اند.

آنچه مربوط به افسانه یهودی بودن پشتون ها می گردد هیچگونه اساس و پایه تاریخی و علمی ندارد. شاید چند قبیله یهودی که در تاریخ به نام قبایل گم شده یهود معروف اند در 2500 سال پیش به کدام گوشه پشته ایران مهاجرت نموده باشند اما اینها با گذشت زمان چنان در میان توده های ایرانی ذوب شده اند که دیگر سخن گفتن از سامی تبار بودن آنها بسیار بیهوده است. هر چه هست نباید از یاد برد که یهودیت یک آیین است نه تبار. افسانه یهودی بودن پشتون ها از آنجا برخاسته است که در گذشته همه مردم به این باور بودند که شجره همه قبایل انسانی بگونه ای به یکی از پسران حضرت نوح می رسد برای مثال ترک ها نسب خود را به آدم افسانه ای به نام ترک بابا می رسانند که گویی از نوادگان یفث ابن نوح بوده باشد این در حالی است که در تاریخ مکتوب یهود اصلا از آدمی با چنین نام و نشان یاد نمی شود و آشکار است که جعلی است.

عین همین چیز درباره پشتون ها صدق می کند اما هیچ سند و مدرکی در دست نیست که بتواند از دید تاریخی و علمی ثابت بسازد که پشتون ها یهود بوده اند. تازه در درازای تاریخ چندین بار باشندگان پشته ایران با سایر اقوام آمیزش یافته اند برای مثال با توده های بین النهرین و یمن و مصر و ارمنستان و بیزانتین در دوره های پادشاهی مادها و هخامنشایان و ساسانیان با یونانیان در دوره اسکندر، با عرب ها در دوره اسلام، با ترک ها در دوره فرمانروایی خاقانات بزرگ ترک با هندی ها در دوره های استیلای محمود غزنوی، نادر افشار و احمدشاه درانی با مغول ها در دوره یورش چنگیز خان.

از اینها که بگذریم در دوره صفویان برای مثال قندهاری ها به پیمانه ای با قزلباشان و گرجی ها آمیزش یافته بودند چه در دوره محمود غزنوی و چه در دوره بابر و همینگونه در دوره احمدشاه درانی هزاران کنیز هندی به سرزمین ما آورده شده بود در دوره صفویه و نادر افشار چند پادگان سپاهی در هرات و قندهار و کابل مسقر بود. حالا می گذریم از اینکه در دوره اسلام پنجاه هزار خانواده عرب به ایران و خراسان و آسیای میانه آورده شده بود روشن است در جریان همه این رویدادها میان سپاهیانی که در این سرزمین ماندگار می شدند و با دوشیزگان بومی ازدواج می کردند و چه در جریان لشکرکشی های پادشاهان ما به سایر سرزمین ها که کنیز می گرفتند اختلاط اقوام رخ می داد.

در یک سخن اکنون دیگر بسیار دشوار است بگوییم که چه کس متعلق به کدام قوم بوده است اما یک چیز روشن است. کارزاری که اکنون از سوی محافل صهیونیستی به راه انداخته شده است بی چون و چرا رنگ و بوی سیاسی دارد و در پشت سر آن کدام پروژه جیوپولیتیک پنهان است در غیر آن خود تصور کنید که پس از گذشت 2500 سال چگونه می تواند در جستجوی چند قبیله گمشده یهودی افتاد که شاید در کدام گوشه پشته ایران ساکن شده باشند. هر چه بوده این یهودان با گذشت زمان آیین و زبان خود را از دست داده و در میان توده های بومی آسیمیله شده اند اکنون بیشتر بهره برداری ابزاری از پشتون ها در کدام پروژه جیوپولیتیک مطرح است تا شجره کشی تاریخی پس از گذشت دو و نیم هزاره.

اگر اینگونه باشد می پذیریم که چند قبیله یهودی که معلوم نیست شمارشان به چند صد نفر می رسیده است در شرق پشته ایران در گستره بودوباش کنونی قبایل پشتون ساکن شده باشند. حالا مقایسه کنید شمار سپاهیان اسکندر را چهل هزار می نویسند و شمار خانواده های عرب پنجاه هزار بوده اگر هر خانواده را پنج نفر بشماریم 250 هزار نفر می شود. تنها شمار پارسیانی که پس از حمله اعراب به شرق گریخته بودند 130 هزار نفر تخمین زده می شود به درستی روشن نیست که در سپاه محمود چند هزار ترک بوده اند همینگونه در جایی خواندم که شمار کنیزان آورده شده در لشکرکشی های احمدشاه درانی به هند به هفتاد هزار می رسیده است اگر شمار سپاهیان مغولی سکن شده در این دیار را هم چند ده هزار بپنداریم و سایر توده های تورانی را که در روند تاریخ به این سرزمین مهاجر شده بودند هم به حساب بیاوریم در یک سخن همین امروز به چشم سر شاهد آمیزش توده های انسانی در سرتاسر جهان هستیم و هیچ قوم و تبار تاب و خالص وجود ندارد گیریم که داشته باشد یعنی چه؟

در یک سخن به قول مولانا من اگر خود را ترک یا هندو می خوانم بخاطر به دست آوردن دل یار است:
گه تركم و گه هندو، گه رومي گه زنگي
از نقش تو است اي جان اقرارم و آنكارم

در این اواخر حلقات صهیونیستی برای بهره برداری های ابزاری تبلیغات زهرآگینی را به راه انداخته و خلاف داده های تاریخی می خواهند با شجره کشی های جعلی پشتون ها را از جمع قبایل گم شده یهودی جا بزنند‌. بی چون و چرا در پشت پرده این کارزار اهداف شوم سیاسی نهفته است.

من درباره پروژه ساختن یک اسراییل دیگر در منطقه سال ها پیش هشدار داده بودم اکنون اسراییل و شیوخ وهابی سعودی در اندیشه ساختن اسراییل دوم هستند در غیر آن شگفتی برانگیز است که چگونه پس از گذشت دو هزار و پنجصد سال ناگهان صهیونیست ها به یاد قبایل گمشده خود افتاده اند؟

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
صهیونیست
شجره کشی
نظرات بینندگان:

>>>   معلومات جالب و خواندنی است.اما من از زبان معلمین مضمون پشتو خود درصنوف مختلف مکتب که خودشان هم پشتون بودند در دوران مکتب درصنف درس میدادند که:افغان په اصل کی پکت و بیا پخت شو بیا پختون شو بیا پشتون شو بیا ابگان شو بیا اوغان شو او بیا افغان شو.(نمیدانم که آقای آریانفر پشتو بلد هستید ویانه)واضح است که کلمه افغان متعلق به پشتون ها هستند.درمکتب ما نود فیصد پشتون ها درس میخواندند وشجره زبان پشتو را خوب تحقیق وتفصح کرده بودند.وهم می گفتند که قوم پشتون متعلق به اسرائیل است. معلم مضمون تاریخ من که پشتون بود هم میگفت که پشتون ها اصلا ازقوم اسرائیل هستند.بهرصورت دین اسلام در همه جا بالای اقوام ونژاد های مختلف تحمیل شده اند.درعربستان هم نژاد سیاه وسفید و زرد هستند اما همگی شان مسلمان اند.تحمیل کلمه افغان در تذکره کاملا اشتباه در دورراز عدالت اجتماعی و ظلم بر اقوام ساکن افغانستان هستند که باید حکومت وحدت ملی به این مسئله مهم ملی توجه جدی داشته باشد.درین شرایطی که در افغانستان امنیت نیست فقر و بیکاری داد میزند سرک ها بیشترازهشتاد فیصد شان خاکی است انواع امراض جامعه را دچار مریضی های خطرناک وغیر قابل تداوی کرده اند ماجراجویی و تحمیل یک کلمه غیر ًضروری بر دیگران حماقت محض است.ازطرف دیگر کاروان شتر در تذکره خجالت آور و نشان کوچی گری و عقب ماندگی مردم افغانستان را نشان میدهد.
ع.ناصری

>>>   یک نفر را پیدا کنید که در افغانستان ژن مغول نداشته باشد.
مغول را بر همه اقوام افغانستان وایران تاثیر ژنتیکی خود را گذاشته اند.

>>>   طاهر پشتون
چون پشتونها مردم غيرتى و خوبی هستندهركه ميگويد ازنسل ماست. اسراييل ميگويد ازنسل ماست. ايران ميگويد از نسل ماست (اريايى). عرب ميگويد از نسل ماست (مسلمان محكم). و ديگران هم از حسادت ميسوزند.
ولى مافقط پشتون استيم كه يكى از اقوام افغان مانند تاجك, اوزبك, هزاره, بلوج, نورستانى وغيره استيم و بس. كشورما افغانستان است و بس و به هيج كس اجازه اشغال انراچي همسايه و چه دور نميدهيم.
زبان ملي ما پشتو و زبان رسمى ما هردو پشتو و درى است.
از افغانستان حراست ميكنم. اگر اسغالگر ضعيف باشد با شمشير و تفنگ و اگر قوى باشد با استشهاد. نصف ما بااشغالگران خارجى در جنگ استيم(طالبان) و نصف ما با اشغالگران داخلى در خنگ استيم (اشرف غنى, كرزى, خليلزاد, وردك, اتمر وغيره), ولى هدف نهايى دفاع از افغانستان است. 300 سال همين كاررا كرده ايم. و تاوقتى ادامه ميدهيم كه دشمنان داخلى و خارجى افغانستان نابود شوند.

>>>   پس به اینصورت که همه اقوام با هم خون شریک هستند چگونه است که تشنه خون همدیگر هستند ؟ و به نام های مختلف با همدیگر دشمنی نفرت پراگنی و برادر کشی را راه می اندازند؟ کسی به نام آدم صدیق اهل افغانستان مقیم امریکا که از طرف پدر و مادر به قبایل یوسفزی و محمد زی مربوط میشود آزمایش دی ان ا کرده است و خودش تعجب کرده بود از این تنوع ژنیتیکی. فقط 3 فیصد ژن ها متعلق به افغانها بوده متباقی به ایرلندی قفقازی یهودی و غیره . کسانیکه علاقه دارند در سایت صدای امریکا تحت عنوان " از کدام تباریم" آدم صدیق ، جستجو کنند و گزارش کامل آنرا مطالعه کنند.

>>>   اول باید گفت که خود تان میگوید پشتون دوهزار پنجصد سال پیش سلطنت داشت و از کار نامه هایش یاد میکنید. که در ان وقت هیچ کسی دیگر جرعت این لشکر کشی ها را نداشت.
و دوم اینکه پشتون ها را شما به یهود نسبت میدهید ولی خود شان این را هم قبول ندارند که از جمله قوم یهود هستند و سوم خود شما باعث این شده اید که یک اسرایل دوم را به وجود بیاړرید که به وجود امدن اسرایل گم شدن خود تان خواهد بود و کوشش نکنید که بهترین مسلمانان را که تاریخ اسلامیت اش از تمام مردم زیاتر است اتهامات بیجا و به اشاره بیگانه اعمال ناروا کرده و خود را در گودال نابودی میندازید.

>>>   البته مطالبی که اریانفر عزیز به نشر سپرده نیز نمی تواند علنی باشد بلکه یک سلسله حدسیات است که یهودی بودن پشتونها را نفی کند. در ایکه یهود یک نژاد است در ان تردیدی وجود ندارد. هرچند دین این قوم نیز یهود یا یهودیت نامیده می شود. این مطلب هم قابل توجه است که یهودیان خود را قوم برار نی دانند. اگر به تلمود کتاب مهم این قوم رجوع شود این سخن به آسانی قابل دسترسی است. آنان دین یهود را هم مختص به یهودیان می دانند و غیر یهود را نمی پذیرتد که از دین یهود پیروی کند. یهودیان انروز در صدد جستجوی تیره های مفقود شده خود هستند که در حمله بابلیها پراکنده شدند. انان پشتونها را یکی از ین تیره ها یافته اند. البته نه همه پشتونها بلکه بیشتر انها. همچنین قوم کرد از گزینه های دیگر است که یهودیان بر ان مطالعه می کنند. بنابراین مطلب اریانفر به اسانی قابل پذیرش قابل پدیرش نیست.

>>>   ضمن تشکروسپاس از شبکه ارزشمندafganpaper وهمچنین از جناب عزیز اریانفر که الحق بسیارمقاله سودمندی نوشته کردن ؛واقعا همین است رژیم صهیونیستی برنامه واستراتژی اش نیل ودستیابی به ابهای خلیج فارس باشعار از نیل تا فرات است وباتوجه به اینده مبهمی که درپیش رو دارد واز ترس اضمحلال سعی و کوشش دارد تا بگونه های مختلف ملت سازی کندحتی اگر صدها کیلومتر از فلسطین اشغالی دورتر باشد وکم کم برای من روشن میشود که چرا بدلایل مختلف بحث قومیت وستیز قومیتی درافغانستان هیچوقت خاموش نمیشود وپشتونها را علیه سایر اقوام(تاجیک هزاره ترکتبار پشه ای ایماق نورستانی بلوچ)وقومیتهای غیر پشتون را برعلیه پشتون میشوراند واز یک قوم صدفی صد ایرانی(پشتون)که با قومیتهای دیگر بخصوص تاجیک قرابت وهمخونی دارددشمن میسازد پس بدانید این یک پروژه صهیونیستی وشیطانیست.جواسیس آی اس آی وسرویسهای اطلاعاتی عربستان وموساد یک برنامه کامل در ایجاد تشویش در افغانستان به حیث خدمت به صهیونیزم دارند وباشد که مردم عزیز ومسلمان پشتون وتاجیک وهزاره ودگر قومیتها از خاطر این توطیه ها اگاه ودانا باشند.مردم فهیم ما بدانند برای دستیابی به افغانستانی اباد وازاد از استعمارابر قدرتها وبادرانشان تنها فقط وحدت وهمدلی نتیجه بخش است وافراد تندرو ونشنالیست افراطی چون گلبدین غنی اتمر ویون هرگز وهرگز نماینده قوم پشتون نیستند.
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   افغان مال افغان پشتون است برایشان مبارک. ما از خود هویت خراسانی تاجیکی داریم.

>>>   عبدالحی زاهد
استاد بزرگ وار اگر بخاطري بقاي خودشان از مردم پشتون به دين يهودي دعوت كنن اي مردم خوش خوش دين يهوديت. قبول ميكنن
ناگفته نمانه اسرائيل دوم جور ميشود

>>>   Sata
پشتونها به فرمایش بانو ثریا بها چه جواب دارند که میگوید پشتونها از قوم گمشده یهود هستن

>>>   ahir
افغانستان همين حالا از فلسطين بد تر است
اگر مصلحت اسرائیل نباشد چرا 47 دولت به شمول امريكا در افغانستان مشغول اند ؟

>>>   به طاهر پشتون :
دنیا واقعا مات خوبی های شماست چی خوبی های: انتحار، انفجار،کشتار،قاچاق..... هر کشوری از شماقوم فقط چندتا داشته باشد بسی شان است.
به خاطر خدمت به هم نسل خود اسراییل اول بی بی گل را روان کرد که حالی همین روز را می بینید
بقیه مردم مثل فلسطینی ها باید زجر این یهودی ها بکشند
باشد روزی که حساب یهودی ها هم کف دست شان گذاشته شود تا بدانند که یهود دشمن خداست چی رسد به بشر

>>>   پشتون از پشته گرفته شده. این دگر استدلال ندارد محمود غزنوی مهاجر نبوده و در هیچ یک از شجره اش زی وجود نداشته پشته به زمین های لا مزرع و دامنه کوه اطلاق میگردد که این مردم چادر نشین همه در همین جاها زندگی میکردند که تا حال هم نمونه اش را در اطراف گوشه و کنار افغانستان شاهد هستیم. هیچ ربطی به غزنه و غزنین ندارد. با تغیر و سانسور تاریخ و معاینه دی ان ای نا درست واقعیت تغیر نمیکند تنها انسان ها میخواهد رد پای خودش را مبهم سازدو بس اخلاق ؛عنعنات رسم و رواج برادران پشتون قهر خشم و غذب و بیرحمی شان وانمود کننده شجره شان میباشد عقب ماندگی ذهنی تا بحال به جای خودش بافی است بزرگترین شاهد زنده هر جه جهان وسیع تر میگردد این ها عقب گرا تر میگردد. تحقیقات از سال 2001 تا 2017 نشان داده که با اینکه یک تغیرات 80 در صد در جهان رونما گردیده اما این ها بر علیه طبیعت در جنگند و از قرن اجر پشتبانی میکنند . در شهر کابل دختران حق دسترسی به تعلیم راندارند . زنان شان در یک از جلسه های که در قریه جات شان برای انکشاف شان بر گذار میگردد حق اشتراک ندارند. در یک قریه 50 خانوادگی یک دختر که توان خواندن و نوشتن را داشته باشد پیدا نمیشود چرا از این موضوعات زنده برای اثبات نسب تان استفاده نمیکنید که حال را مکتوم نگهداشته به گذشته رجوع مینماید ؟ به آتش کشیدن مکتب ها ممانعت خانم ها از مسجد در حالیکه مسجد خانه خدا و زن هم بنده خدا اما صلاحیت خانه خدا را هم از زنان گرفته اند این ها همه پیوند خونی با قوم بنی اسرایل را تثبیت میسازد نیاز به شجره ساختن نیست . قتل عام بیرحمانه مردم بخاطر رسیدن به قدرت همه و همه زندگی و عنعنه فرزندان یعقوب پیامبر را به تصویر میکشد سنگدلی برادران یوسف بخاطر بر تری خواهی و از دست دادن چشم یعقوب و خاموشی فرزندان همه را برادران پشتون هر از روز به نمایش میگذارند و این فرهنگ را زنده نگهداشته اند. اما روی هم رفته ما انسان هستیم و بیش از همه به انسان بودن باور داریم در ابتدا تمام طبیعت زیبای خداوند (ج) را دوست میداریم در تمام عمر از ریبایی های جهان لذت برده و همه را به چشم مثبت مینگریم. جنگیدن با پدیده قبول شده خداوند حماقت بیش نیست . تمام انسان های روی زمین که در فضای صلح و امنیت زندگی دارند و علاقه آسیب رسانی به دگران را ندارند نور چشم ما است. ما به وجود شان افتخار داریم از اینکه همه دست ساخت یک خالق است. ما اقوام ساکن در افغانستان اعضای یک خانواده هستیم هیچ گاهی یک دگر خود را نابود کرده نمیتوانیم بیش از همه ما یک انسان هستیم. به تمام انساه های سالم در سراسر جهان درود و آرامش نصیب شان باد. بدون هم پذیری و در آغوش گرفتن یک دگر خود دگر راه برای آرامش نداریم بهترین راه آسوده ترین راه خردمندانه ترین راه زندگی همین است . شجره سازی و شجره بازی دامن زدن به خون بازی بیش نیست هر انسان سالم مطابق به قانون پذیرفته شده خداوند در برابر اعمال خود پاسخ گوه است ما از گذشتگان درس عبرت می آموزیم و برای نسل جدید خود آرامش به ارمغان می آوریم تا فرزندان در جاده امن و قبول شده بشریت پای بگذارند خداوند (ج) مهربان و طبیعت بسا ریبا و بزرگ و بشر هم باید هر دو را در نطر گرفته شایسته قدم وردارد با درود سلام بر همه انسان های روی دنیا و طبیعت زیبا
روز همگی ما خوش باد صلح جهانی مهمان دسترخوان های شما باد آرامش ابدی نصیب همگی ما باد
وسلام علیکم

>>>   زوروغیرت پشتونها رادیده اید همه شماراهم درمیدان سیاست وهم درمیدان جنگ بارهاشکسته داده اکنون زوزتان نمی کشد دشنام میدهد دشنام دادن کارمردم ضعیعف میباشد.

>>>   زوروغیرت پشتونها!
از غیرت خود را می ترقانن!
این آخرین حد ناامیدی از بارگاه الهی است که آدم خودش را از بین ببرد
در زمان پیامبر مکرم اسلام ابوجهل بود اما خودکشی نکرد
اما اوغانهاروی ابوجهل را هم شست

>>>   تو بی غیرت پشتون
زور خود را به وطندارانت نشان میتی
اگر غیرت داری برو به پاکستان نشان بتی که به نام داعش در مناطق تان آمده پشت بام تان بیرق جهاد نکاح بلند کرده
تو ...باز گپ میزنی
شیر خانه روباه صحرا
با این میخواهی بی غیرتی خود را ثبت تاریخ کنی
نسل های بعدی این نوشته ها خواهد خواند و در باره غیرت شما قضاوت خواهد کرد

>>>   شتر کارت اوغان را نمیخاهیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است