رایزنی سران 20 حزب و جریان سیاسی برای انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147410 منبع: پرینت

سران احزاب و جریان سیاسی خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسووالی ها در سال آینده شدند.

نمایندگان 20 حزب و جریان‌های سیاسی روز شنبه 5 حوت 96 گردهم آمدند با صدور اعلامیه مشترک خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی تا میزان سال آینده خورشیدی شدند.

در اعلامیه آنان آمده است که انتخابات پارلمانی باید حداکثر تا اوایل میزان 1397 برگزار شود و بمنظور جلوگیری از هدر رفتن آرای مردم، برای احزاب سیاسی و ایتلاف‌ها، آرای هر حوزه در درون لیست‌ها قابل انتقال باشد.

این نمایندگان تاکید کردند که برای همه باشندگان افغانستان اعم از مهاجرین، بیجاشدگان داخلی و کسانیکه در مناطق نا امن به سر می‌برند باید زمینه استفاده از حق رای شان فراهم گردد و هر شهروند واجد شرایط باید بتواند بگونه‌ مستقل و یا از آدرس حزب و ایتلاف مورد پسندش در انتخابات نامزد شود.

در اعلامیه شش ماده این 20 حزب و جریان سیاسی آمده که باید زمینه نظارت تاثیر گذار احزاب سیاسی بر تمامی روندهای انتخاباتی فراهم گردد و هیچ اقدامی از سوی کمیسیون‌های انتخاباتی دور از نظارت احزاب انجام نشود.

گفتنی است که اگرچه که تاریخ 16 سرطان 1397 برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها تعیین شده بود، چندی پیش مقام های کمیسیون انتخابات از تاخیر در تاریخ برگزاری انتخابات سخن گفتند اما تاریخ دیگری را اعلام نکردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   45 حزب درجلسه غایب بودند و20 حاضر بنا اقلیت هستند

>>>   Hoshmand
درجوامع دموکراتیک احزاب، سازمان های مدنی و فعالان مستقل در سمت وسو دادن جامعه حرف اول را میزنند. ولی در جوامع غیردموکراتیک دیکتاتور، زورمندها، پولدار ها و بیماران سرمایه در معرکه قدرت نمایی و سرنوشت مردم را به معامله میگیرند.
پ.ن: متاسفانه درکشور ما ارزش ها بی معنی و تابوها پرستیدنیست هنوز.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است