رییس جمهوری مکزیک سفرش را به آمریکا لغو کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۶/۱۲/۷ کد خبر: 147431 منبع: پرینت

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: 'انریکه پنیا نیِتو' رییس جمهوری مکزیک سفر خود به آمریکا جهت دیدار از کاخ سفید را لغو کرد.

سی ان ان روز (یک شنبه) و دقایقی پیش با انتشار این خبر افزود: این شبکه خبری دریافته که لغو این سفر به دنبال مشاجره تلفنی بین 2 رییس جمهوری آمریکا و مکزیک رخ داده است.

این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه گزارش داد: رییس جمهوری مکزیک در روزهای اخیر با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر سر موضوع احداث دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک مشاجره تلفنی داشته است؛ رییس جمهوری مکزیک در این گفتگوی تلفنی از ترامپ خواسته تا بطور علنی موضع مکزیک در این ارتباط که مکزیکوسیتی هزینه احداث دیوار مرزی بین 2 کشور را پرداخت نمی کند را تایید و اعلام کند.

سی ان ان افزود: در مقابل دونالد ترامپ این مساله را رد کرده است، چراکه ترامپ از اینکه رییس جمهوری مکزیک از او خواسته است تا یکی از وعده های مهم انتخاباتی خود را کنار بگذارد، درمانده و ناامید شده است.

این شبکه آمریکایی به نقل از یک مقام مکزیکی نیز اعلام کرد: دونالد ترامپ دراین گفتگوی تلفنی عصبانی شده است.

مرز مشترک بین مکزیک و آمریکا یک هزار و 989 مایل برابر با 3 هزار و 201 کیلومتر است که در سال 2009 میلادی و بنابر گزارش اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا، 580 مایل برابر با 930 کیلومتر از این مرز مشترک، مانع گذاری شد.

هزینه ساخت این دیوار در بررسی که توسط سناتور 'میچ مک کانل' رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا به عمل آمد، بین 12 تا 15 میلیارد دالر برآورد شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
مکزیک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است