غنی به عثمانی: زیر دست مشاور من کار کن
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۶/۱۲/۷ کد خبر: 147438 منبع: پرینت

غنی به عثمانی: زیر دست مشاور من (قیومی) کار کن.
پاسخ عثمانی: به‌ هیچ وجه این نه‌ تنها خلاف قانون است، برای من کسر شان هم است.

عثمانی از معدود آدم‌ های مفید در حکومت وحدت ملی است دانش و تخصص کافی در بخش کاری خود دارد متعهد، دلسوز و پاک است، با درایت، سخت‌ کوش و پرتلاش است. چاپلوس نیست، دهن پرآب نیست و سر خم نمی‌ کند.

چندی پیش غنی از او خواسته بود که زیر دست مشاور اقتصادی او (قیومی) کار کند اما عثمانی این خواست غنی را به‌ شدت رد کرده بود بعدا ارگ چند روزی وظیفه او را به‌حالت تعلیق درآورد. با دخالت عبدالله عثمانی دوباره به وزارت برگشت بعدا ارگ بساط توطیه دیگری را پهن کرد و از طریق نمایندگان نفوذی خود در پارلمان او را به استیضاح کشیدند اما او با افتخار از این آزمون هم سربلند بیرون شد و نمایندگان مردم بار دیگر او را حق به‌ جانب دانستند نقشه ارگ باز هم نقش بر آب شد.

وقتی در سلب اعتماد او هم ناکام ماندند تلاش کردند تا او را منزوی سازند. به‌ نقل از منبع او یگانه وزیری است که غنی در کابینه نمی‌ تواند بالای او جیغ بزند چون عثمانی آدم اهل منطق و دانش است نه آمار غلط ارایه می‌ کند و نه هم دروغ می‌ گوید کار می‌ کند و مستدل از کار خود دفاع می‌ کند اما ارگ می‌ خواهد او را به حاشیه بکشاند در افتتاح تاپی او را به زادگاه خودش اجازه ندادند چون هراس از این دارند که در شعاع او چهره‌ی دروغین‌ شان گم شود او را می‌ خواهند منزوی سازند چون از او می‌ ترسند زیرا او می‌ فهمد و سر خم نمی‌ کند.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر انرژی و آب
اشرف غنی
انزوا
نظرات بینندگان:

>>>   جناب عثمانی صاحب از امتحان های الهر موفق بدر آمد خداوند همیشه اورا موفق وسرفرازداشته باشد
هرکس که به نفع وطن ومردمش کار میکند هرقومی که است خداوند یارو مددگارش وباعث افتخار همه است
ر

>>>   کوچی زی با این کار خود موضع جناب عثمانی را در محافل مردمی بیش از پیش تقویت نمودند. کوچی زی برای جدوگیری از پیشرفت این چهره متخصص و صادق تنها کاری که می کند این است که پروزه های او را در تدارکات ملی به دلایل واهی معطل می کند تا عملا باعث مختل شدن کارهای وزارت گردد. در غیر ان جناب عثمانی بدون هیچ دیدگاه قومی اسنا ۲۱ بند را در سراسر کشور تکمیل و برای منظور به کمیته مفسد تدارکات ملی تحت ریاست کوچی زی فرستاد ولی انها اینگونه کارها را برنتافتند و ان را بلوکه کرده و در الماریهای تدارکات ملی انداختند تا خاک بخورند. کوچی زی تنها دستاوردش تا قبل از برهم خوردن رابطه اش با وزارت انرژی و اب همین بندها بود که همه جا انها را با جیغهای معروفش اعلان می کرد. ولی وقتی فهمید که عثمانی ادمی نیست که زیر بار گفته های فاشیستی برود شروع به توطئه چینی نمود. ولی کوچی زی نمی داند که آن را که از حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

>>>   اقای عثمانی یکی از نادر وزرای کابینه است که صادقانه تا اکنون کار کرده وبرای هیچ کسی سر خمی وچاپلوسی نکرده مرگ بر دشمنانش حتی اگر غنی کل بد بخت باشد
با احترام
غیاثی

>>>   داکتر قیومی کسی است که یکی از دانشگاههای امریکا اخراج شده است و حالا کوچی زی او را از روی رفاقت به ارگ اورده و به او اختیارات جهت زد و بند با کمپنی ها را داده است. به همین خاطر او را مسئول ساخته که تمام وزارت هایی که پروژه پول ساز دارند باید با تو هماهنگ کنند. این ادم هم مانند معز متفکر ببخشید متعفن خود را جامع الکمالات می پندارد و در تمام پروژه ها از اب و انرژی گرفته تا سرک و معدن و کلنیک و همه و همه دخالت می کند. تا جاییکه سواد ما قد می دهد ما دکترای جامع الکمالات نداریم. وقتی کسی دکترا دارد یعنی در یک رشته خاص تخصص دارد. حال جناب ایشان بگوید که در کدام رشته تخصص دارد؟ آب، انرژی، سرک، معدن یا ....

>>>   در کابینه غنی تنهاوزیری که دارای شخصیت علمی ، کارفهم و پاک است عثمانی است اما اینکه چرا خار چشم غنی گشته این را خود غنی میداند. عقده آمر در برابر کارمند خود بر اساس سلیقه های شخصی و نه بر اساس عدم شایستگی دور از انصاف است. این برخورد در برابر وحیدی وزیر مخابرات سابق صورت گرفت که همه از آن آگاه اند. اما چنین برخورد ها شاخص های همان نمره فاسد بودن دولت افغانستان که دیدبان بین المللی شفافیت اعلان کرد بالا می برد و نه بر عکس.

>>>   غنی دیوانه است با اهل خرد و کار دشمن است . لذا دشمن نور و عثمانی شده .

>>>   داکتر قیومی از دانشگاه بادار غنی فارغ شده باشد، جامع تمام کمالات باشد، ویا هر شی که باشد مافوق قانون نیست۰ غنی کوچی بدکرده است که او را از امریکا آورده و مافوق قانون صلاحیت داده۰ تو هم همچنان۰۰۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است