عثمانی: از سرنوشت 19 بند بی اطلاعیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۶/۱۲/۷ کد خبر: 147468 منبع: پرینت

شماری از مقام ها، پیمان های وزارت انرژی و آب را امضا می کنند که از شرایط این پیمان ها آگاهی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب روز یکشنبه 6 حوت 96 در نشست خبری در واکنش به غیبت وی در مراسم کار عملی پروژه تاپی در هرات گفت که در پروژه تاپی قرار بر این بود که هفت نفر در چند گروه از وزارت به هرات بروند اما در روز آخر اجازه شرکت در این مراسم به ما داده نشد.

عثمانی از محدود شدن صلاحیت های وزارتش انتقاد کرد و بیان کرد: امیدوارم ما این فرهنگ را نداشته باشیم که کار در یکجا انجام شود و دستاورد به نام کس دیگری نشان داده شود.

وی افزوده است: البته که برای ما مهم نیست که چه کسی قرارداد را امضا می کند بلکه مهم سرنوشت پروژه های تاپ و تاپی است که باید عملی شوند و با تاخیر مواجه نشوند.

وزیرانرژی و آب در واکنش به اینکه شماری از مقام ها، پیمان های این وزارت را امضا می کنند که وی از شرایط این پیمان ها آگاهی ندارد گفته که پروژه ها و ساخت و ساز بندها مربوط به وزارت تحت رهبری وی است با وجود این از سرنوشت و موقعیت 19 بند آبی خبر ندارد.

مقام وزارت انرژی و آب تصریح کرده است اولویت وزارت این است که 19 بند رها شوند و سرنوشت آنها مشخص شود.

گفتنی است که چندی پیش شماری از نمایندگان مجلس با جمع آوری امضا خواهان استیضاح وزیر انرژی و آب شدند، اگر چه که وی دوباره رای اعتماد مجلس را گرفت اما در اخیر صحبت هایش از رییس جمهور و اعضای مجلس انتقاد کرده و به نمایندگان گفت که صلاحیت های وزیر را برای خودش بگذارید و رای اعتماد دوباره وی باعث می شود که دیگر کسی برای فشار آوردن و زورگویی به سمت وزارت انرژی و آب نرود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عثمانی
تاپی
نظرات بینندگان:

>>>   يچكين خراسانى
بايد بخاطرتغيرنام منعوث افغانستان مبارزه كرد چون همين نام باعث احماقت اين طايفه شده است كه گاه به زبان فارسى تاخت وتازميكنند وگاه به هويت وحالا گپ به اينجاه رسيده كه خودشان ناقل استند به حمايت استعمارازكوه ها وازديره هند به سرزمين ابايى مان اورده شده اند حتى اسم خراسان راانگليس به افغانستان مبدل كرد ودراين اواخر مطابق حرفهاى قوم يهود قبيله مربوط قوم اسرائيل استند فقط راه حل تغير نام افغانستان است

>>>   حلقه فاشیستی ارگ کجا می گذارند که کسی غیر از خودشان سر بلند کند. برای ارگ نشینان فاشیست تنها چیزی که مهم نیست پیشرفت و انجام پروژه هاست. به حق که عثمانی صاحب یکی از چهره های صادق و متخصص کشور است.

>>>   محمود منجم زاده‎ heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd
وزیر انرژی و آب افغانستان: ارگ دستور داده بود در مراسم افتتاحیه تاپی شرکت نکنم
توهین به جناب آقای عثمانی ، توهین به تمام هرات است هرات این بی احترامی را فراموش نخواهد کرد
رفتار ریس جمهورافغانستان نسبت به آقای علی احمد عثمانی غیر مسؤلانه وغیر منطقی بوده است
وزیر انرژی و آب افغانستان گفته که ارگ ریاست جمهوری از او خواسته بود که در مراسم افتتاحیه پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند (تاپی) به هرات نرود. نخست از همه اولتر باید روشن گردد ، که دشمنی یا مخالفت جناب ریس جمهور با وزیر برحال کابنیه اش جناب عثمانی چیبست و از کجا آب می خورد ؟ گفته میشود جناب ریس جمهور نخواسته است ، که اقای عثمانی این پروژه را امظا کند و منتظر می ماند ، تا شخص دیگیر بعدا از آقای عثمانی این پروژه را امظا کند . ریس جمهور از آقای عثمانی وزیر آب و انرژی کشور خواسته به هرات نرود ، این خود خلاف اصول یک ریس جمهور می باشد، که شهروند یک کشور نتواند حتی برای یک روز هم به ولایت محل تولد خود برود ، و به این ترتیب جناب عثمانی به امر ریس جمهوربه هرات ممنوع الورود شده است

>>>   اگر عثماني وجدان آزاد دارد، بايد استعفاي خود را به سفير أمريكا إرسال نمايد، و برود با ملت و مردم هرات يكجا شود و زمينه خدمت برايش موجود است، ذهن و فكر مردم و جوانان را بطور اسلامي روشن و تربيه نمايد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است