حمایت ترامپ از اعدام قاچاقچیان مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۱۲/۸ کد خبر: 147509 منبع: پرینت

تارنمای آمریکایی «آکسیوس» نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در جمع های خصوصی از سیاست سنگاپور در اعدام مجرمان مواد مخدر به عنوان راهی برای کاهش میزان مصرف مواد غیرقانونی، حمایت می کند.

آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ترامپ زیاد در این باره حرف می زند. می گوید وقتی از نخست وزیر سنگاپور پرسیدم که آیا مشکل مواد مخدر دارند یا نه، گفت نه! ما اعدام می کنیم.

به نوشته این تارنمای آمریکایی، یکی دیگر از مشاوران ارشد ترامپ نیز به رسانه ها گفته است که ترامپ «اغلب در مورد کشتن قاچاقچیان مواد مخدر شوخی می کند. می گوید می دانستید چینی ها و فیلیپینی ها مشکل مواد مخدر ندارند. آنها (این دست از مجرمان) را می کشند.»

پنج منبع آگاه دیگر نیز به آکسیوس گفته اند که ترامپ قاچاقچیان مواد مخدر را با قاتلان زنجیره ای مقایسه می کند.

با این وجود، گزارش ها نشان می دهد که ترامپ می داند عملی کردن چنین سیاستی از لحاظ سیاسی امکان پذیر نیست.

کلین کانوی مشاور کاخ سفید که از سردمداران تلاش های دولت ترامپ برای مبارزه با فراگیر شدن مصرف مواد مخدر است، می گوید این اظهارات ترامپ به قاچاقچیان عمده موادمخدر برمی گردد که بیش از یک قاتل، آدم می کشند. وی افزود که «آقای رییس جمهور بین مجرمان رده پایین در زندان‌ها و سردسته‌هایی که در یک هفته هزاران نفر را با دوزهای مرگبار فنتانیل می‌کشند، تمایز قایل است.»

به گزارش این رسانه آمریکایی، کاخ سفید اوایل فوریه (دلو) در بودجه پیشنهادی خود 5 میلیارد دالر را به ریشه کن کردن فراگیری مصرف مواد مخدر و تامین مالی پژوهش های درمانی برای اعتیاد اختصاص داد.

آکسیوس (Axios) یک تارنمای خبری آمریکایی است که در سال 2016 با هدف ارایه اخبار و تفسیرها موثق توسط بنیانگذار پولیتیکو تاسیس شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
موادمخدر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است