هیچ جایی در افغانستان امن نیست
هیچ جایی در افغانستان امن نیست؛ مساجد، شفاخانه‌ها، مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز رسانه‌ ای، بازارها و سایر اهداف نرم همه در معرض آسیب قرار دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۱۲/۸ کد خبر: 147532 منبع: پرینت

غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغانستان قربانیان اصلی بمبگذاری‌ها و حملات انتحاری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی روز دوشنبه 7 حوت 96 در سی و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در سوییس از تمامی سازمان های بین المللی و دولت ها خواست تا در زمینه برخورد با خشونت ها و کاهش حملات در افغانستان همکاری کنند.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی بیان کرد که هیچ جایی در افغانستان امن نیست؛ مساجد، شفاخانه‌ها، مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز رسانه‌ ای، بازارها و سایر اهداف نرم همه در معرض آسیب قرار دارند.

وی از پایبندی افغانستان به همکاری با دادگاه جهانی جزایی سخن گفته و اظهار کرده است که حکومت به باز نگه داشتن و دنبال کردن این رابطه متعهد است.

عبدالله با بیان اینکه حکومت وحدت ملی معتقد است که حاکمیت قانون، پاسخگویی و شفافیت بخش‌های جداناپذیر حکومتداری خوب برای دست یافتن به صلح، توسعه و حقوق بشر است افزوده است که پالیسی ملی در مورد جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان زیرکار است و ‎بزودی رهنمودهای مشخصی تهیه می‌شود تا در جریان عملیات‌های نظامی از آسیب رسیدن به افراد ملکی و ملکیت‌های آنان جلوگیری شود.

رییس اجرایی غیرنظامیان و نیروهای امنیتی را قربانیان حملات تروریستی خوانده و گفته است که حقوق بیشتر مردم افغانستان توسط گروه های مسلح و تروریزم به چالش کشیده شده است و باید علیه پناهگاه های تروریستان در خارج از مرزهای افغانستان و در سطح جهان اقدامات یکسان و بدون تبعیض روی دست گرفته شود.

وی درخصوص مهاجرین نیز گفته است که تا هنوز شهروندان افغانستان بزرگترین جمعیت پناهجویان جهان را تشکیل می دهند و در کنار این، بیجا شدگان داخلی نیز روز به روز افزایش می یابد.

عبدالله افزوده است که حکومت در تدارک ساز و کارهای مؤثر برای ارایه خدمات و رسیدگی به نیازهای عودت کنندگان و بیجاشدگان داخلی است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
سوییس
نظرات بینندگان:

>>>   تو نمی شرمی منحیث رییس اجراییه یک مملکت،بخاطر آن که پناهندگان افغانستان از کشور های اروپایی کشیده نشوند،دعوی میکنی که هیچ جای افغانستان امن نبست؟
همین حالا در بامیان چه گپ است؟ در دایکوندی چه گپ است؟
در بدخشان به جز یکی دو ولسوالی در دیگر ولسوالی ها چه گپ است؟
در مزار که هر روز عطا محمد نور لاف امنیت میزند،چه گپ است؟
در پنجشیر چه گپ است؟
نظر به قانون بین المللی پناهندگی،اگر در یک مملکت یک ولسوالی هم آرام باشد،دولت های میزبان حق دارند پناهنده را به آنجا بفرستند.
هنگامی که در افغانستان باشی لاف و پتاق میزند که طالبان با وجود کوشش زیاد حتی نتوانستند یک ولایت را نیز تصرف کنند.اما در اروپا میگویی که هیچ جای افغانستان امن نیست.
اینطور یک آدم دورویه را من در زندگی ندیده بودم.

>>>   می گفتی اگر امن می بود من فامیلم را چرابه هند می بردم ؟؟

>>>   تنها قصر سپیدار و ارگ امن هستند!!!

>>>   وقتی ع رئیس اجرائیه باشد هیچ جای امن نمیباشد

>>>   هرجای از گندگی جمعیت پر است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است