اعتصاب سراسری در نوار غزه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۶/۱۲/۸ کد خبر: 147533 منبع: پرینت

اعتصاب کارمندان مراکز وادارات دولتی در نوارغزه از جمله بخش های بهداشت، آموزش و دستگاه قضایی در پاسخ به درخواست اتحادیه کارمندان و در اعتراض به نادیده گرفتن حقوق آنها از سوی دولت وفاق ملی فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اعتصاب سراسری دومین اعتصاب اعتراض آمیز در نوار غزه در ماه جاری میلادی است.

'خلیل حماده' سخنگوی اتحادیه کارمندان غزه گفت: این اعتصاب ادامه اقدامات اعتراض آمیز کارمندان در غزه است تا دولت وفاق ملی فلسطین حقوق کامل آنان را پرداخت کند.

وی افزود: کارمندان غزه از 5 ماه قبل تاکنون فقط 40 درصد حقوق خود را دریافت کرده اند واعتصاب به دلیل تداوم پرداخت نشدن حقوق آنها و خانواده هایشان از سوی دولت وفاق ملی فلسطین است.

کارمندان غزه یک بخش از حقوق خود به ارزش هزار شیکل ( 250 دالر) را ماهانه از وزارت دارایی غزه که متولی جمع آوری مالیات درغزه است، دریافت می کنند.

رسیدگی به پرونده کارمندان سابق عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که شمار آنها بالغ بر 40 هزار شهروند ونظامی است از مسایل حل نشده میان 2 جنبش حماس وفتح است.

جنبش فتح وتشکیلات خودگردان فلسطین خواستار پیروی کامل حماس از دولت الحمد الله به ویژه در بخش امنیت و اداری هستند و در مقابل حماس خواستار جایگزینی کارمندان خود در ساختار دولت شده است.

حماس و فتح یکدیگر را متهم می کنند که مسوول تحقق نیافتن آشتی ملی فلسطینی هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوارغزه
اعتصاب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است