فریب و دروغ صلح در نشست کابل
صلح با طالبان، آخرین تیر ترکش رییس جمهورِ آشفته ای است که در نفس های پایانی حکومت خود مغلوب سیل مخالفان شده در حالیکه نشست کابل نمایشی می باشد از سخنرانی های به تکرار در فریب و دروغ 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۴    ۱۳۹۶/۱۲/۸ کد خبر: 147560 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صلح یا جنگ با طالبان، سوالی می باشد که حداقل از هفده سال گذشته تاکنون در صدر نشست ها و اخبار بوده اما قدرت یابی گروه درهم شکسته طالبان پس از سقوط نشان می دهد که امریکا از ابتدا حکومت های افغانستان را در راستای بقای طالبان سیاست گذاری کرده است.

در حالی که کمتر از صد روز به پایان حکومت وحدت ملی حداقل در این دوره باقی مانده، اشرف غنیِ محاصره شده میان مخالفان گسترده حکومتی با تمامی توان در پی رسیدن صلح با طالبان است تا بقای حکومت خود را در پنج سال آینده تضمین کند.

نشست پروسه صلح که در میان خشم گسترده مردمی و سیاستمداران اولین دور خود را در ماه جوزا سال جاری تجربه کرد و حتی وزیر خارجه در آن فرصت حضور نیافت، قرار است چهارشنبه، نهم حوت با حضور نمایندگان 25 کشور و سازمان های بین المللی در کابل برگزار شود در حالی که حکومت خواهان گفتگوی های صلح با طالبان است.

غنی جدای از ادعاهای بی اساسِ سه سال و اندی ریاست جمهوری از پیروزی ها در میدان های نبرد علیه تروریستان تا مبارزه با فساد و اصلاحات تنها افتخاری که در کارنامه دارد، توافقنامه صلح با حکمتیار می باشد اما صلح با طالبان ناممکن تر از آن است که بخواهد تا پایان حکومت وحدت ملی به سرانجام برسد زیرا چالش های بس بزرگتر بر سر راه می باشد.

ریاست جمهوری، صلح با طالبان را محور نشست کابل عنوان کرده و رسیدن به توافق با پاکستان برای دست کشیدن از حمایت گروه های تروریستی در حالی که مخالفان مسلحِ به تعبیر اشرف غنی پس از سخنان ترامپ تبدیل به گروهی شد که فرصت صلح را از دست داده و باید آن را در میدان های نبرد جستجو کنند اکنون بدل به طرفی شده که حکومت با هراج تمامی داشته های خود خواهان صلح با آنان می باشد.

در این میان، طالبان که از ابتدا بر مبنای سیاست های پس پرده برای نابودی و تداوم جنگ در افغانستان شکل گرفته و طی دوران جدید از حاشیه امن حامیان خارجی و داخلی برخوردار بوده، نه تنها تمامی راه های رسیدن به گفتگو را از میان بردند بلکه با حمله های گسترده، مردم را قربانی و پایتخت را در انتحاری های به تکرار غرق خون می کنند.

و هرچند غنی با توسل به تبلیغات و فرافکنی دم از موفقیت های بزرگ در هر زمینه ای می زند، اکنون برای مقابله با سیل عظیم مخالفان می خواهد از خود رییس جمهور با اقتدار حداقل در مقابل جامعه جهانی به نمایش بگذارد در حالی که تهی از توان و ظرفیت گفتگو با این گروه تروریستی است آنهم زمانی که در سردترین روابط با پاکستان قرار دارد.

از سوی دیگر، اگر توافق صلح با طالبان روی میز کاخ سفید و به طبع آن حکومت باشد، نیازمند ثبات در مرحله نخست و سپس برتری نظامی و توافق منطقه ای و جهانی است که اکنون نظام برحال نه تنها قدرت حفظ ثبات حداقل در پایتخت را ندارد بلکه خود عامل اصلی براندازی اختلاف های درون حکومتی و قومی می باشد که سبب چنین گستردگی ناامنی در جای جای کشور شده است.

حضور امریکا در کشور برای بقای تروریست بوده و تمامی لشکر کشی ها و رقم های کلان هزینه و کمک ها تنها برای سرپوش گذاشتن بر استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه برای مقابله با رقبای همچون روسیه و ایران می باشد و برهمین اساس، طالب از میان نمی رود و صلح آن، فریب است و اگر تاریخ مصرف این گروه نیز به پایان برسد داعش برای جایگزین شدن در شمال حضور دارد.

اگرچه نشست صلح کابل، نمایشی از جانب ارگ آنهم در سطح معاونت وزات های خارجه کشورها می باشد که با سخنرانی های به تکرار پایان خواهد یافت اما تنها نتیجه ای آن، کنار زدن روسیه از محور این گونه نشست در خصوص افغانستان است که به ابتکار امریکا و توسط حکومت اشرف غنی عملی شد.

و می ماند گدایی صلح حکومت از طالبانی که خون کودکان، زنان و مردان بی گناه را در انتحاری و حمله ها فرش خیابان ها می کند و مردم را مجبور به زندگی در هراس و فقر در کنار از میان بردن هر فرصتی برای امنیت، سازندگی و رشد اقتصادی.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
جنگ
قدرت ها
نظرات بینندگان:

>>>   این نشست ها راه بجایی نمی برد و فقط ما را با خارجی ها محتاج تر می سازد.
این بار اول نیست بلکه سال هااست که از این دست کانفرانس ها و نشست های بین المللی در افغانستان و دیگر ممالک جهان در رابطه با صلح افغانستان برگزار می شود و نتیجه آن فقط بدبختی مردم ما را در پی داشته است و هر روز جنگ را تشدید کرده است.
شیما کابل

>>>   بهروز جلال آبادی
مناطق ننگرهار که نام های فارسی دارند
جلال آباد ، سرخرود ، بهسود، سرخ دیوال ، خوشگنبد، غازی آباد ، حصارک ، شهر شاهی، ده بالا ، کاریز کبیر ، سراچه،چهاردهی، باریک آب، هزار نو ، سلطان پور، درونته،گردی غوث، مومن دره، دره نور ، خیوه، کجه، شیرزاد سفید کوه ، و تعداد زیات مناطق دیگر
مشرقی سرزمین تاجیکان است و بخش خراسان
اسماعیل یون و یک چند ... دیگر هیچ وقت از مردمان اصیل و بومی مشرقی نمایندگی کرده نمیتوانند

>>>   بهروز جلال آبادی
مردمان اصیل و بومی شهر جلال آباد تمام اش فارسی زبان اند که مردمان تاجیک و عرب اند و حتا پشتونهای که در قدیم در شهر جلال آباد جابجا شده اند فارسی را خوب بلد اند و حتا فارسیوان شده اند
لیکن حالا که مناطق پشتونها نا امن شده تعداد زیات مردمان خوگیانی، شینوار، مومند و حصارک وغیره بطرف شهر جلال آباد رخ کرده اند

>>>   Homayoun Paiez
عزیزانی که به تاریخ این سر زمین آگاهی دارند؛ میدانند، اولین شخصیتی که در خراسان، علم آزادی را در برابر امویان و خلافت بغداد بر افراشت؛ و تا اندازه ای توانست سر زمین و مردمش را به استقلال نزدیک کند؛ طاهربن حسین پوشنجی بود. پوشنج، از توابع هرات و یک نام باعظمت تاریخی بود و است. این نام با شکوه را، زمامداران قوم گرای وقت، به" پشتون زرغون" تغیر دادند؛ چرا؟!
چنانیکه، ده ها نام بومی و تاریخی ولایات دیگر را نیز تغیر داده اند!!!
حالا، تیر خلاص باید بر تاریخ، فرهنگ وتمدن خراسانی زده شود؛ که آن، مسخ ونابود کردن تمام هویت هایی است که، منسوب به تمدن درخشان خراسانی ست... که با این مسخ، در خارج از کشور، بیش از همه ایرانی های معاصر راضی و خوشنود خواهند شد؛ زیرا، این کار جاهلان، بخشیدن گذشتهء ما مانند نام ایران به رایگان به آن هاست...

>>>   محمد اسلم سلیم
جاسوسان و خائنین چراغ بدست !
در تمام کره زمین و تمام کشورهای جهان جاسوسی و خیانت به مردم و مزدوری برای کشور دیگر شرم آور ترین و ننگین ترین عمل به حساب می آید.
امروز درکشور ما جاسوسان با افتخار و چراغ بدست به اریکه قدرت تکیه زده اند و در ملای عام در رسانه ها خود اظهار میدارند که ما جاسوس وخائین هستیم .
حنیف اتمر جاسوس ... معلوم الحال به صراحت اظهار داشت که پاکستان چشم راستش است ، پس حتمن عربستان سعودی قلبش و انگلیس همه وجودش است.
درین صورت این خائین چه نسبتی به این وطن و این مردم و این جغرافیای پاک سرزمین طلوع خورشید خراسان دارد؟
حنیف اتمر با این اظهاراتش آشکارا دشمنی اش را با مردم ما وافتخارات تاریخی مردم وکشور ما اعلام داشت.
مخالفت و این همه غوغای وطن فروشان ونواسه های عبدالرحمن ، دوست محمد و شاه شجاع و به رسمیت نه شناختن مرز دیورند اشک تمساح بیش نیست و تنها مصرف داخلی برای تهدید مردمان بومی این سرزمین می باشد.

>>>   با عجیب طایفه گیر مانده ایم!
از یکسو جار زده میگویند: مونژ اسلامیت غوارو، اما در سوی مقابل که غنی از بودجه ملت در ارگ کلیسا اعمار میکند، کاملا مات و مبهوت مانده اند و خاموش؛ شاید بگویند: خیر باشد بخاطر بی بی گل مسیحیت هم غوارو .
نفرین بر اینگونه طایفه دو رو و بی اصل و نسب!
Edris Khurasani

>>>   قابل تو چه همه متقاعدین نظامی و امنیتی در این روز های نزدیک همه متاعدین گردهمای نمو ده اند و علیه دولت یهودی مظاهرات را به خاطر بی عدالتی که این دولت وحدت ملی گرفته است که متقاعدین چدید را معاش های گذاف می دهد اما متقاعدین گذشته را معاش کم می دهد همه 34 ولایت از متقاعدین گذشته تحت یک رهبری علیه این دو مزدور امریکا پر پا خیزید تا از حق خود دفاع کنید که باید امتیاز را برای متقاعد جدید و سا بقه یکسا ن امتیاز داده شود در غیر ان باید همه علیه این نظام مظاهرات را پر پا نماید تا حقو ق همه افغا ن ها یکسا ن باشد غ در جریان انتخابات چیغ می زد که همه اسنا نها یکسان حقو ق دارد حالا شما بسیج شود علیه حقو ق خود هر کس که این پیغام را مطاله می کند لطف نمو ده برای همه متاعدین سا بق اطلاع دهید

>>>   مگر همین مغز متفن چند روز قبل با همان جیغ های معروفش نگفت که دروازه صلح با این حملات انتحاری بسته شد و صلح را در میدانهای جنگ جستجو می کنیم. چه شد که باز کنفرانس و نشست راه انداخته است؟ الحق که این بالاترین مغز متعفن و گندیده دنیاست.

>>>   دوستان گرامی بدانند که طاهر پوشنج هراتی پرچم آزادی را علیه اعراب بلند کرد . سرزمین افغانستان قدیم فرا تر از دایره ای خراسان بوده است که دوستان هوادار خراسان فکر می‌کنند. بیعدالتی های قومی در افغانستان سابقه دارد ، حتی تاجیک ها برای سر کوب رقیبان شان در دره های پنجشیر و در بدخشان از هر اقدام ممکن استفاده نمود ند مثلا نا پدید شدن پهلوان نامی افغانستان احمد جان در قهر دره های پنجشیر توسط عمال پنجشیر تبار ،یا اعدام های سیستماتیک معلمان و انجنیران و روشنفکران در بدخشان توسط جمعیتی ها البته جمعیتی ها تاجیک اند. به همین ترتیب عده ای از پشتون های بیخرد و افراطی در مناطق پشتون نشین. چهار بلست خاک دست داشته ای خود را نمیتوانیم نگاهد آری کنیم لاف از خراسان و یا حاکمیت کامل پشتون حرف میزنیم وحدت تمام اقوام ضامن پیروزی است ور نه حالت بد تر از سور یه در انتظار ما است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است