ترامپ امیر قطر را به آمریکا دعوت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147644 منبع: پرینت

ساعاتی پس از رد و بدل شدن اتهامات بین قطر و کشورهای امارات، بحرین، عربستان و مصر، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، او را به آمریکا دعوت کرد.

به گزارش منابع قطری حاکی است؛ در این تماس تلفنی 2 طرف در خصوص مسایل مورد علاقه و مشترک گفتگو کردند و بر توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه در مقابله تروریسم تاکید نمودند.

این گزارش می افزاید؛ ترامپ در این تماس تلفنی از امیر قطر خواست ماه آوریل (12 حمل تا 10 ثور) به آمریکا سفر کند و امیر قطر هم پذیرفت.

تماس تلفنی ترامپ ساعاتی بعد از آن انجام می شود که عربستان، بحرین، امارات و مصر در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی بحرین منتشر کرد ضمن تاکید بر ادامه تحریم قطر، یک بار دیگر این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

قطر هم در پاسخ به این بیانیه، از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست به «تحریم های ظالمانه» این کشور ها علیه قطر پایان دهد.

پیش از این منابع آمریکایی اعلام کرده بودند که ترامپ قصد دارد با دعوت از سران شورای همکاری خلیج فارس، به تنش میان آنها خاتمه دهد.

خالد العطیه وزیر دفاع قطر پیشتر گفته بود تنها کسی که می تواند با یک تلفن به این تنش خاتمه دهد، دونالد ترامپ است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوین 2017 ( 15 ثور 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و 13 شرط برای از سرگیری روابط تعیین نمودند. کشورهای یاد شده همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.

دولت قطر طی 9 ماه گذشته اتهام حمایت از تروریسم را رد و اعلام کرده است؛ تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعای خود ندارند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا این اختلافات را خود میان این ......ها ایجاد می کند تا خود به مطلب برسد حالا این ....قطری را برای ... به امریکا دعوت نموده و چند روز بعد دیگرش را دعوت میکند و از ایشان به بهانه های گوناگون پول میگیرد تحت نام دوستی و کمک های نظامی فروش سلاح ها به این کشور ها بهترین تجارت برای ترامپ گشته است زیرا خودش درین تجارت که به کشتار بشریت و تخریب کشور های جهان و از جمله خاور میانه میگردد شریک است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است