ذهنیت مردم را خدشه دار نسازید
می دانیم که گروه های تروریستی چگونه به افغانستان می آیند و چه کسانی آنها را آموزش و تجهیز می کنند؛ اینکه بگویید هلیکوپترهایی ناشناس تروریستان را از جایی به جای دیگر می برند افسانه است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ کد خبر: 147690 منبع: پرینت

مراسم تجلیل از روز ملی سرباز با حضور رییس جمهور، رییس اجرایی، وزیران دفاع و داخله، رییس امنیت ملی، مشاور امنیت ملی، اعضای شورای ملی، مقام های نهادهای امنیتی و شماری از نیروهای امنیتی زن و مرد در وزارت دفاع برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معصوم استانکزی رییس امنیت ملی امروز پنجشنبه 10 حوت 96 در مراسم تجلیل از روز نیروهای امنیتی و دفاعی گفت: وظیفه اصلی قوای مسلح، دفاع از کشور، حراست از قانون و تامین تمامیت ارضی است تا دشمنان مجال توطیه و دسایس و سو استفاده از مردم را نیابند.

استانکزی با بیان اینکه اراده برای دفاع از کشور به موفقیت می رسد گفت: پروژه های اقتصادی بزرگ اساس یک افغانستان آباد و آزاد را می گذارد چراکه تازمانیکه از لحاظ اقتصادی متکی به خود نباشیم آزادی حقیقی میسر نمی شود و باید یادآور شد که طبعا ابتکارات اقتصادی، دشمنان را مشوش ساخته و آنان نمی گذارند یک افغانستان آزاد و قوی در منطقه عرض وجود کند؛ حال آنکه افغانستان باثبات و ثروتمند به نفع همه کشورهای منطقه و دنیا است.

رییس امنیت ملی گفت: رهبران گروه های تروریستی و طالبان در کشورهای دیگر در ناز و نعمت زندگی می کنند و تجاوزات را از خاک دیگران علیه افغانستان انجام می دهند از اینرو دفاع از خاک و ناموس، یک واجبه و فریضه دینی است ؛ ما جنگ را برای جنگ انجام نمی دهیم و جنگ را برای رسیدن به صلح انجام می دهیم، از تمام اراده و قوا کار می گیریم تا به یک صلح و ثبات دایمی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: پالسی واضح از طرف رهبران حکومت به مردم و قوای مسلح داده شده است و ما می دانیم چرا جنگ می کنیم و چرا صلح می کنیم؛ اهداف واضح برای جنگ و اهداف واضح برای صلح داریم و درک این موضوع ما را بخاطر رسیدن به صلح و کامیابی در جنگ بی نهایت قوی می سازد.

استانکزی همچون دیگر مقام های امنیتی و رهبران حکومت گفت که جنگ بر زندگی مردم تحمیل شده است اما در روزهای آینده واقعیت های تلخ از اینکه چگونه از جوانان سو استفاده می شود و شبکه های تروریستی بزرگ در منطقه از مردم بحیث وسیله علیه منافع کشور استفاده می کنند به گوش مردم و دنیا می رسانیم.

این مقام ارشد مسوول گفت: مبارزه با این شبکه ها کار یک ارگان و نهاد نیست و مبارزه با دهشت افکنی باید از خانواده آغاز و تا سطح دولت ها، رهبران سیاسی، اجتماعی و دینی ارتقا یابد و اگر این برنامه از خانواده آغاز نشود رسیدن به موفقیت در برابر تروریزم دشوار خواهد بود.

رییس امنیت ملی با استناد به اینکه در تحقیقات آنها اتباع کشورهای مختلف دستگیر شده اند گفت: این موضوع نشان می دهد که هرچند دنیا به یک دهکده کوچک تبدیل شده و دنیای مجازی انسان ها را به هم ارتباط داده است اما بجای اینکه از این ارتباطات به نفع انسانیت، ترقی و پیشرفت استفاده شود از این شبکه، ترویست ها و کسانیکه برضد انسانیت کار می کنند بیشتر استفاده کرده اند.

وی بدون گرفتن نام از شخص یا گروهی گفت: افغانستان دیگر مجالی برای ایجاد جزایر جداگانه قدرت نمی بیند، امروز قوای امنیتی، قوای مشروعی هستند که بخاطر تمامیت ارضی و دفاع از سرزمین کار می کنند؛ در همه کشورهای دنیا انحصار استعمال قوه، مربوط به دولت می باشد و کسانیکه بجز دولت از قوه استفاده کنند عمل نامشروع مرتکب شده اند که باید جلوی آن را گرفت.

استانکزی تصریح کرد: وقت خوش خدمتی ها برای منافع دیگران سپری شده است، کسانیکه به اشاره دیگران علیه کشور خود کار می کنند زمانش رسیده است که در مقابل آنها مبارزه قاطعانه صورت بگیرد و افغان ها می توانند با یکدلی و اجماع سیاسی در مقابل هر دشمن ایستادگی کنند و کشور را از بحران نجات دهند.

اخیرا شماری از مقام های روسی و ایرانی و نیز سیاسیون برحال و پیشین کشور از انتقال داعش شکست خورده در جنگ های سوریه و عراق به شمال افغانستان توسط چرخبال های ناشناس اظهار نگرانی کرده اند و شماری از مقام های ولایت های شمالی از از افزایش جنگجویان داعش بخصوص در ولایت جوزجان و سربازگیری این گروه از کودکان هشدار داده اند.

رییس امنیت ملی این گفته ها را افسانه ای بیش نخوانده و اظهار کرد: بیشترین حرف هایی که زده می شود قصه هایی از افواهات است، این توهمات بالاخره به یک دردسر تبدیل می شود؛ درجریان تحقیقات متوجه شده ایم که گروه های تروریستی چگونه به افغانستان می ایند و چه کسانی آنها را آموزش و تجهیز می کند و اینکه بگوییم هلی کوپترهایی تروریستان را از جایی به جای دیگر می برند افسانه ای بیش نیست و نباید با حرف های غیر مسوولانه خود را به جایی برسانیم که ذهنیت عامه مردم را درمورد خود خدشه دار کنیم.

وی افزود: اگر مسوول هستید، حرف های مسوولانه بگویید و اگر غیر مسوول هستید باید پاسخگو باشید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رور سرباز
استانکزی
نظرات بینندگان:

>>>   Bagramian
به اصطلاح وطن خط هزاره ها و ازبیک ها و بلوچ ها و پشه ایی و دیگران جداست!
آیا، تاجیکان پس از این هم میخواهند که خود، سرزمین و سرنوشت شان بدست اوغانان اشغالگر باقی بماند ؟ چهره های مانند : کرزی، حاجی غنی احمدزی ، گلب الدین و حاجی اتمر برای شان تعین تکلیف نموده، هویت و خطوط سیاسی زندگی را شان تعین و مشخص بسازند؟
قبیله های پرشمار اوغان به گونه طبیعی از قرن ایازده هم میلادی بدین سو نخست، به شکل گدازه های مذاب آتشفشان ها سرزمین های تهی ساخته شده از سکونت تاجیکان را اشغال نمودند، بعد ، پس از مرگ نادر افشار اوغانان به گونه قسمآ نظامی در نتیجه جنگها و لشکرکشی ها توانستند سرزمینهای را از قندهار به سوی شمال تا دریای آمو و سپس در نتیجه خواست جیوپولیتیک، کمک و فشار بریتانیا هرات و استان های فراه و نیمروز و بادغیس را در جنوب غرب و شمال غرب زیر سلطه خود در آورند!

>>>   پس مردم يا خواب ميبينند و يا ديوانه شده اند.
تنها چودرى غنى و ارگ نشينان بيسوادش همه مسايل را ميدانند وبس.
ح ع

>>>   .....چه جالب،،،، ، دزد رو مگین دزدی کن، صاحب خونه رو میگن بیدار باش.

>>>   معصوم استانکزی شخص دروغگوی ازگرفتن ماهوار مبلغ ده هزار یورو را از جانب یک سفارت خانه خارجی توسط خودش که اقای شهزاده که شاهد وکیل مردم در پارالامان کشور و عضو شورای عالی صلح همکار سابق استانکزی در شورای صلح در سانه تصویر بیان کرده
کجا اقرار کرده بود علاوتااز همراهی و همکاری با ترورست فرستاده شده ای اس ای بجان پرو فیسور برهاندین ربانی ریس شورای عالی صلح و ریس جمهور سابق کشور که تا داخل خانه که استاد برهاندین ربانی بواسط بمب پنهان شده اش در داخل لنگی اش معصوم استانکزی همرتهی گرده و استاد را بشهادت رسانده بود کجا اقرار کرده است واز ضعف و ناتوانایی اش در کار ریاست امنیت ملی کجا اقرار است واز قوم کرایی اش که خواسته با خودش اقای همایون همایون معاون اول ریس مجلس پارالمان را با خود همراه کند و اقای همایون همایون انرا در صحبت هایش افشا کرده کجا اقرار است و ده ها عدم اقرار خیانت دیگر شنیده که اقراری خری و انکاری نریی .

>>>   یگانه راه نجات، تجزیه ی افغانستان و جدا شدن از این قوم جاهل و بی عقل است.
زلمی از بدخشان

>>>   دزد را بگو دزدی کن و صاحب خانه را بگو هشیار باش همین ضرب المثل در تو و حکومت شما % ۱۰۰ مطابق دارد، کلک!

>>>   استانکزی اگر راست میگویی پس بگو که داعس چگونه به شمال رسید ومیرسد وچرا جلو رسیدنش را نمیگیری.
دروغ بس است.
همه دست به هم داده اید تا گروه جانی طالب را بیاورید و مثلث خبیثه گلبیدین طالب و ارگ را تکمیل کنید و بعر رکتاتوری فاشیزم قومی را گسترش بدهید.
مگر این مکر و حیل شیطانی شما را خداوند به وسیله بنده های صالح خود خنثی میکند و آن روز دور نیست.

>>>   افسانه نيست اين يك واقعيت است كه تو پليد خوب در جريان آن قرار داري
تو أتمر و ارباب غني مريض شما پليد ها مردم را گروگان گرفتيند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است