بزرگترین نگرانی مردم چین فساد مالی مسوولان است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ کد خبر: 147717 منبع: پرینت

تازه ترین تحقیقات در چین نشان می دهد فساد مالی مقام ها و مسئولان این کشور بزرگترین نگرانی اجتماعی و مردمی در چین است.
چینی ها نگران هستند که فساد مالی مقام های کشور، مشکلات بیشتری را برای اقتصاد و ملت ایجاد کند.

روزنامه مردم که این تحقیقات را منتشر کرده است بدون اشاره آماری به میزان نگرانی های مردمی آورده است مساله فساد مالی، پیشبرد اصلاحات در تامین اجتماعی و آموزش و پرورش سه نگرانی اصلی مردم چین است.

این در شرایطی است که از زمانی که' شی جین پینگ' در سال 2013 میلادی قدرت را در اختیار گرفت در راستای مبارزه با فساد مسوولان، بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از آنها دستگیر و محاکمه و مجازات شده اند.
حزب حاکم چین که در حال تغییر و اصلاح قانون اساسی می باشد اعلام کرده است که مبارزه با فساد مسوولان یکی از اصلی ترین اولویت های کاری سال جاری میلادی حزب و دولت خواهد بود.

کمیته مرکزی حزب حاکم چین اعلام کرده است امسال مصادف با چهلمین سالگرد اصلاحات و سیاست درهای باز است و در زمینه های اجتماعی و اقتصادی اصلاحات گسترده ای صورت خواهد گرفت.
دولت و حزب حاکم چین می گویند در کنار فساد مالی مسوولان باید به مساله فقرزدایی نیز توجه ویژه ای کرد و این از اولویت های کاری تا سال 2020 میلادی خواهد بود.

ریشه دواندن فساد در دستگاه های حاکمه و حزبی دولت چین همواره یکی از مشکلات بزرگ این کشور بوده اما دولت فعلی تاکید ورزیده است در این زمینه توانسته است در حدود 5 سال گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
فساد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است