خط و نشان نظامی ترامپ برای پوتین در اوکراین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147745 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا فروش 210 فروند موشک ضد تانک و تجهیزات آن به کشور اوکراین را تایید کرد.

به گزارش وبگاه خبری هیل، پنتاگون روز پنج شنبه اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا بطور رسمی فروش احتمالی 210 فروند موشک ضد تانک و تجهیزات مربوطه به کشور اوکراین را با ارزشی بالغ بر 47 میلیون دالر تایید کرد.

از دیدگاه تحلیلگران، این اقدام دولت ترامپ نشاندهنده رشد چشمگیر کمک های مخرب آمریکا به اوکراین در بحبوحه تشدید تنش ها میان واشنگتن- مسکو است.

«آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا» در اطلاعیه رسمی خود اعلام کرد: «این قرارداد فروش [موشک ضد تانک] با ارتقای امنیت اوکراین، به سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا یاری می رساند».

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است که «این سامانه موشکی به اوکراین کمک خواهد کرد تا توان پدافندی بلندمدت خود را برای دفاع از حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی اش پایه گذاری کند. و اینکه اوکراین در بکارگیری این سامانه توسط نیروهای مسلح خود با هیچ مساله ای مواجه نخواهد شد».

طبق این اطلاعیه، کنگره آمریکا روز پنج شنبه انعقاد این قرارداد فروش را بطور رسمی اعلام کرد.

با آنکه کنگره آمریکا از مهلتی 30 روزه برای لغو یا تایید این قرارداد فروش برخوردار است؛ قانونگذاران کنگره از هر 2 حزب جمهوریخواه و دمکرات از فروش این گونه تسلیحات پدافندی مرگبار به اوکراین، به طور گسترده ای حمایت می کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است