ترکیه، 2 نظامی یونان را دستگیر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147759 منبع: پرینت

دو نظامی ارتش یونان به علت ورود غیرقانونی به خاک ترکیه در اطراف رودخانه مریچ و در منطقه ای به نام کاراآغاج در مرز 2 کشور توسط نیروهای ارتش ترکیه دستگیر شدند.

رسانه های یونانی علت عبور این دو نظامی یونانی را بارش سنگین برف در منطقه مرزی و ورود اشتباهی سربازان آن کشور اعلام کردند.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه، وزارت خارجه یونان از طریق برقراری تماس با مقام های ترکیه، خواهان آزادی این 2 نظامی شد.

بنا به اعلام این شبکه، ارتشبد خلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه با همتای بونانی خود در خصوص دستگیری این 2 نظامی یونانی به صورت تلفنی مذاکره کرده و سرکنسول یونان در شهر ادیرنه ترکیه نیز با نظامیان دستگیر شده دیدار کرده است.

بنا به اعلام این رسانه، دیمیتریس جاناکوپولوس سخنگوی دولت یونان نیز اعلام کرد که احتمال دارد این 2 نظامی یونانی در ترکیه محاکمه شوند و اگر آنها محاکمه شوند، این موضوع یک روند عادی محسوب می شود.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که این 2 نظامی یونان به اتهام 'تلاش برای جاسوسی نظامی' و 'ورود به مناطق نظامی ممنوعه' به مراجع قضایی معرفی شده اند و دادگاه نیز قرار بازداشت آنها را صادر کرده است.

روابط میان 2 کشور ترکیه و یونان بر سر مالکیت جزایر کارداک و همچنین خودداری یونان از استرداد هشت نظامی دخیل در کودتای 15 جولای سال 2016 ترکیه که به یونان پناهنده شده اند، از حدود 18 ماه پیش تیره تر شده است.

پیش بینی می شود که درگیری جزیی بین 2 کشتی نظامی ترکیه و یونان در دریای اژه طی هفته گذشته و نیز اختلافات 2 کشور در خصوص موضوعات مرزی، روند استرداد این 2 نظامی یونانی را با مشکل مواجه کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
یونان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است