طالبان با آقای خلیلی مذاکره صلح نمی کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147795 منبع: پرینت

دومین نشست کابل بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت. در این نشست نمایندگان بیست و پنج کشور و سه سازمان جهانی شرکت کرده بودند و فقط به سخن پراکنی های چند تن از مسولان حکومتی افغانستان گوش دادند و رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فیض الله جلال استاد دانشگاه در برنامه «نگرش» می گوید که طالبان با شورای صلح مذاکره نخواهند کرد گفت: اینها آمادگی دارند که از میهمانان نشست پذیرایی کنند اما می خواهم بگویم که طالبان با آقای خلیلی مذاکره نمی کنند چرا که وی هزاره است و طالبان دشمنان هزاره و شیعه در افغانستان هستند.

وی افزود: همچنین طالبان با وزارت داخله و خارجه هم حرف نمی زند. هر حرفی که دارد با شورای امنیت است. سفر اتمر به عربستان سعودی نشان می دهد که کار وزارت خارجه را وی می کند. بر سر وزیر خارجه اعتماد ندارد. سفر اتمر به آمریکا نشان می دهد که چقدر مورد توجه آمریکایی ها کارهای وی صورت گرفته است. انتقال داعش به شمال و انداختن مساله قومیت در شناسنامه ها نقشه است.

جلال گفت: نقشه ای است که هرج و مرج ها و اختلافات و ناامنی ها را بیشتر کند. باید به اشرف غنی گفت، آفرین خوب نقشه ها را بازی می کنی. پس بسیار واضح و مشخص است که این نشست ها نتیجه ای برای صلح نخواهد داشت چرا که هدف از ابتدا صلح نیست بلکه نشست کاملا تشریفاتی و بزم خواهد بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
خلیلی
نظرات بینندگان:

>>>   حل مسأله افغانستان تنها و تنها يك انقلاب سرتاسري ملت است، تا و زن و مرد معلوم شود، در اين خاك بغير از زور نه حكومت ميشود و نه امنيت، از همين خاطر امريكاء در فكر آوردن قدرت قهريه طالباني است، به اشتراك طالبان، حكمتيار، خلقي هاي حكومتي.

>>>   ...طالبان یک گروه پاشان است اما از یک قوم یعنی پشتونها ،اما این طالبان به قوم نجیب پشتون هم احترام وعزت قایل نیستند اگر به این نظر میبودند سران قوم پشتون در دستگاه دولتی افغانستان زیاد است باید در مذاکره میشدند آنها فقط وفقط به فکر منافع شخصی خودشان وبه فکر گروه طالبان است که به شکلی دوباره روی قدرت بیایند و. دوباره هم مردم افغانستان را چه از پشتون وتاجک وهزاره. ازبک در جخرافیای افغانستان در قید بندگی آرند امید به آرزوی خود. نرسند
عبدالله ریحان

>>>   Karimi
پنجاه فیصد خود غنی خود بخود طالب است اگر پنجاه دیگر داده شود طبعا سهم عبداله داده میشود عطای نور میداند که پای بند کرده'است .عنی خود سخن گوی طالب بود شعار فعلی اش است و میباشد یعنی غنی سخن گوی طالب بود است و سخن گوی میباشد .

>>>   شرایط جدید طالبان به غنی احمدزی
1 تعطیل دایمی تمام مکاتب دخترانه
2 اخراج تمام زنان از کارهای دولتی
3 از خانه خارج نشدن زنان شوهردار و بدون شوهر الا با پدر و برادر
4 اعدام و ترور سران هزاره تاجیک و ازبک
5 انتقال و استقرار طالبان به ولایات شمال و قصب و بزور گرفتن زمین خانه و تمام دارایی های سران تاجیک هزاره و ازبک و ترکمن و غیره
6 استقرار رژیم طالبی با اشتراک اشرف غنی گلبدین ملاهبت الله به رهبری مستقیم جنرالان پاکستانی
7 قطع کامل روابط با هندوستان
8 اعلام کنفدراسیون با پاکستان و قبول رهبری دولت پاکستان در امور خارجی و بین المللی
9 تبدیل نام افغانستان به پشتونستان در آینده و اخراج تمام اقوام غیر پشتون از پشتونستان
10 ادغام افغانستان به صوبه خیبر پشتونخواه پاکستان بطور رسمی
11 اشرف غنی با این طرح بصورت مخفی موافقت کرده است

>>>   اگر این دولت دولت کثی نباشد همین ریس صلح را باید یک ضخص بی طرف انتخاب می کرد ع وغ هر دوشان یهودی و بیسواد اند

>>>   طالبان و غنی و گلبدین بر ضد اقوام غیرپشتون مشترک کارمیکنند و یکی استند و ضرورت به صلح باغنی ندارند طالبان نیروهای مسلح پشتونها در جنگ با اقوام غیرپشتون میباشند پس صلح بنفع طالبان و غنی و پاکستان نیست هدف کشتار اقوام غیرپشتون و استقرار استبداد فاشیسزم پشتون در افغانستان است

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان گرامی عرض شود که پروژه طالب سازی کهنه شده شاید موره های سوخته طالبان مانند گلبدین خودشان را تسلیم. کنند ولی اصل گپ این است که نام طالبان تبدیل می‌شود به داعش که رهبری آن توسط آقای حنیف اتمر خادیست صورت میگرد علت رفتن اتمر به عربستان پروژه داعش سازی در افغانستان اهداف شوم است به اصطلاح شورای صلح کوچکترر کاری برای صلح انجام داده نمی تواند تا مردم افغانستان دست بدست هم ندهید و متحد یک صدا یک پارچه نشویم حال روز ما از کشور سوریه هم بد تر خواهد شد دیکتاتور ها خود را آزاد میکنند ولی در عوض مردم را اسیر خود می‌سازند دیکتاتور دین را به استخدام میگرد شرف و انسانیت را به استخدام خود میگرد دروغ می گوید فریب می‌دهد به خداوند قسم خورده که من دلسوز ترین مردم در حق شما ملت هستم ولی روحیه اش لجوج ترین وکینه ورزترین مردم نسبت به ملت وقتی سوار کار نشده وعده می‌دهد وقتی سوار کار شد دیگر به هیچ چیز رحم نمی کند این خاصیت یک دیکتاتور است که در شرایط فعلی افغانستان بر سر گرده های مردم حکومت میکنند مردم که سیاستمداران فاسد حقه بازان دزدان و خاین ها را انتخاب می کنند قربانی نیستند بلکه شریک جرم هستند.

>>>   طالب آله ء فشار پاکستان است و پاکستان آله ء امریکا و انگلیس برای
بحران افرینی در قطب بندی سیاسی .
م. ش .ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است