ادعای آمریکا با استراتژی آن تناقض دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ کد خبر: 147797 منبع: پرینت

جدیت آمریکا در استراتژی جدیدش و اینکه فرمانده ناتو هم در افغانستان می گوید تا دو سال دیگر طالبان را در افغانستان نابود می کند و می بینیم که امیدواری هایی را بوجود می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آصف بکتاش، آگاه مسایل نظامی در برنامه «راه فردا» گفت: در استراتژی جدید آمریکا، آنچه را که این کشور ادعا می کند با آنچه که عمل می کند کاملا تناض وجود دارد . دلیل آن هم روشن است. شما می بینید که کشوری مانند پاکستان در این نقشه زمین وجود نداشت. آمریکا و بریتانیا بودند که در سال 1947 پاکستان را بوجود آوردند و قبل از آن همین ساحه به میدان رقابت شوروی دیروز و بالاخره آمریکا و متحدین آنها تبدیل شدند.

وی افزود: در دوران جنگ سرد هم همین حالت وجود داشت. قبل از دوران جنگ سرد هم استعمار روسیه تزاری بود و آن طرف هم استعمار انگلیس بود که افغانستان را به میدان رقابت اینها تبدیل کرده بود و یک کشور پهناور و بزرگی را در نتیجه توطیه های استعماری با قدرت بزرگ استعماری به یک کشور محاد به خشکه تبدیل کرد و این تجزیه را آمریکا و انگلیس به یک ملت بزرگ تحمیل کردند.

بکتاش گفت: به همین دلایل و به دلیل نیاز آمریکا به افغانستان به این کشور هرگز به آوردن امنیت و عمل کردن به استراتژی اقدام نخواهد کرد. چرا که اصلا برنامه این نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
استراتژی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
برای این که اسراییل بتواند با خیال راحت نفت و گاز بستر دریای میانزمینی یا مدیترانه را که متعلق به لبنان است، تاراج کند، باید سوریه درگیر نبرد با دهشت افکنان باشد تا نتواند برای اسراییل دردسر بیافریند.
از همین رو هم در یک سال اخیر گروه های بزرگی از دهشت افکنان در غوطه دمشق تمرکز یافته و پیوسته بر این شهر موشکباری می کردند و یا هم با انحام عملیات انتحاری و انفجاری خواب آرام پایتخت سوریه را ربوده بودند.
مادامی که مردم پایتخت سوریه شب و روز در اثر عملیات تروریستی دهشت افکنان تلفات می دادند، از سنگ هم صدایی بر نمی خواست. تروریست ها هم به هشدارهای پی در پی دمشق وقعی نمی گذاشتند. تا این که دمشق ناگزیر شد، برای سرکوب باندهای آدمکش اجیرعملیات گسترده هوایی را انجام دهد. زیرا تهدید یورش های موشکی بر پایتخت سوریه بسیار بالا بود و فریاد مردم به آسمان ها بالا شده بود.
اما به محض این که تروریست ها در معرض سرکوب و نابودی قرار گرفتند، زمین و زمین فریاد نقض حقوق بشر را سر داد و موضوع در شورای امنیت مطرح شد تا جلو نابودی تروریست ها گرفته شود.!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است