دست حکومت از فرمان تقنینی کوتاه می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147823 منبع: پرینت

حکومت در زمانی فرمان های تقنینی صادر کرده که قانون برحال موجود بوده است.

قاضی نذیراحمد حنفی رییس کمیسیون تقنین مجلس نمایندگان درخصوص فرمان های تقنینی رییس جمهور در موجودیت قوانین نافذه به جمهور می گوید که حکومت در دو سال اخیر بجای طرح قوانین، بیشترین فرمان را برای تایید به مجلس نمایندگان فرستاده و این امر نشان دهنده کارهای غیرقانونی حکومت است.

حنفی بیان کرده است که حکومت در زمانی فرمان‌های تقنینی صادر کرده که قانون برحال موجود بوده است، از همین رو مجلس نمایندگان روی طرحی کار می‌کند که دست حکومت را از صدور فرمان‌های غیرقانونی کوتاه کند.

عضو مجلس نمایندگان افزوده است که حکومت ممکن است در طول یک سال صد قانون و مسوده را طرح ریزی کرده باشد اما در نهایی و عملی سازی قوانینی که مورد تصویب شورای ملی قرار گرفته دستاوردی نداشته است.

رییس کمیسیون تقنین مجلس با بیان اینکه مجلس در یک سال گذشته بیشترین فرمان‌های تقنینی رییس جمهور را رد کرده است خاطر نشان کرد که این موضوع می تواند ادعای مقام‌های حکومتی را نسبت به نهایی سازی صدها قوانین نادرست نشان دهد.

گفتنی است که فرمان تقنینی رییس جمهور مبنی بر تعدیل طرح قانون ثبت احوال نفوس نمونه از فرمانین تقنینی رییس جمهور است که گفته می شود هدف آن سیاسی کردن تنش های قومی و بهره وری از این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرامین تقنینی
مجلس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است