مسعود: در مقابل تقلب و تمامیت خواهی برخیزید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147852 منبع: پرینت

یحیی مسعود برادر قهرمان ملی: در مقابل شناسنامه تقلبی و تمامیت خواهی برخیزید.

درج کلمه افغان در شناسنامه الکترونیکی در حالیکه در هیچ شناسنامه در رژیم های گذشته وجود نداشت در واقع تلاشی است برای نهادینه ساختن سلطه تمامیت خواهانی که قبل از این برای رسیدن به این هدف از هیچ نوع وسیله نامشروع چون سازمان دهی تقلبات گسترده برای غضب قدرت، مدارا با طالبان و دادن امتیازات به این گروه، متهم ساختن مقاومتگران به نسل کشی، امضای معاهدات ننگین با رهبران گروه های تروریستی و به چالش کشاندن موافقتنامه سیاسی به منظور حفظ ساختار بسیار متمرکز دریغ نکردند.

اما این تلاش ها همانطوریکه به دموکراسی جوان افغانستان صدمه زد و تقلبات گسترده تیم تمامیت خواه آرزوی ملتی را برای استقرار یک نظام با اقتدار مبتنی بر اساسات دموکراسی به یاس تبدیل نمود، مشروعیت بخشیدن به طالبان با دادن آن همه امتیازات و امضای معاهدات ننگین با رهبران گروه های تروریستی و قاتلین مردم افغانستان امنیت، ثبات و تمامیت ارضی کشور را در معرض تهدید گروه های تروریستی و حامیان آنها قرار داد.

درج کلمه افغان نیز به نوبه خود شکاف ها و اختلافات قومی را در میان اقوام افغانستان تشدید خواهد کرد و به وحدت ملی مردم افغانستان صدمه خواهد زد این در حالی است که سربازان دلیر اردو و پولیس ملی کشور که در دفاع از جان، ناموس و هویت کشور در سنگرهای داغ همه روزه در برابر تهدیدات تروریزم و راکت پراکنی های پاکستان قربانی می دهند از همه بیشتر به وحدت ملی نیاز مبرم دارند.

اما از آنجایی که عواقب سیاست های تمامیتخواهانه ثمره بجز بدبختی، عقب ماندگی و استبداد برای مردم ما در پی نداشته است بنابراین مردم افغانستان اعم از تمام اقوام و اقشار کشور باید در برابر آن متحدانه بایستند و اجازه ندهند که مشتی تمامیتخواه که با سازماندهی تقلبات گسترده نتایج انتخابات را ربودند و مشروعیت خودشان زیر سوال است حق مشروع اقوام افغانستان را با درج کلمه افغان در شناسنامه های الکترونیکی پامال کنند و به این طریق به حاکمیت نامشروع شان ادامه دهند.

باید گفت که تمامیت خواهی از جانب هر قومی که باشد به نفع هیچ یک از اقوام افغانستان نیست بلکه به قول احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور ریختن آب به آسیاب دشمن است.

احمد شاه فرید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقوام افغانستان
تمامیت خواهی
شناسنامه
نظرات بینندگان:

>>>   اول احمد ولی مسعود واحمد ضیا مسعو.دبرخیزند بعد دیگران

>>>   تا زمانیکه وظیف داشتی معاش میگرفتی چراچپ بودی مارافریب داده نمیتوانی برای نفع دنیوی خودت مارا استعمال کرده نمیتوانی اگرفهمیده باشی

>>>   چرا دروغ میگوید اقایحیی مسعود در کجا وظیفه داشت که معاش خور اش خطاب میکنید ناف شما بدروغ گویی بریده شده هیچگاه شما براستی و اخوت اسلامی باورمند نیستید گناه تان نیست خویی که در شیر گرفته شود مگر در مرگ از سرتان دور شود .

>>>   این جلالت مآب یحیی مسعود را که این دم هیچ کس نمی شناخت. این از کجا شد و چه وقت ضهور کرد؟
شعیب

>>>   جنبش (( من افغان نیستم ))!
خراسانی های مقیم اروپا در برابر درج هویت ننگین (( افغان )) در شناسنامه های هوشمند به مثابه هویت ملی همه باشنده گان خراسان، اعتراض کردند!

>>>   عالم ساعی والی پیشین جوزجان
پدرانم گفته اند کسی که از اصلیت خود بگذرد حرامی است پس اصلیت من افغان نیست و نمیخواهم پیشی پدر کلان های مان حرام زاده باشم ، به تاجیک ، هزاره و ازبیک بودن خود افتخار میکنیم !

>>>   Nuri
اگر درین بحث کدام راز سیاسی نهفته نباشد چرا این مردم پا فشاری دارند به گفته برادر ما همه میگویند همسایه اوغان ما در نوشته شاید بنویسند پشتون ولی عامیانه همه اوغان میگویند شما اوغان هستین خوش دارین بنویسین در تذکره تان افغان چون که هستین ولی یک تاجیک چرا نوشته کند افغان در هیچ دنیا نیست ما مردم در اروپا و آمریکا زندگی داریم مردم های کور بیسواد نیستیم شما که در داخل و خارج کور هستین ماندین در قرن عبدالرحمن به ما چه مشکل خود تان است در پشت پاسپورت نوشته است افغانستان کافی است اگر نام افغانستان یک نام تاریخی یکی از آثار قدیم خود وطن ما میبود که همه اقوام را در بر میگرفت بلی چرا نی ولی چرا سه قوم از شخصیت و هویت خود بگذرد بخاطر یک قوم دیگر او هم بزور چه کودن مردم را گیر آمدن که هیچ در راه و روش انسانی برابر نیستند .

>>>   گفته‌ می‌شود ارگ بار دیگر روند «بایمتریک» را در داخل حصارهای کانکریتی آغاز کرده و با چماق و فشار «افغان‌سازی» راه انداخته اند. ما به‌صراحت هشدار می‌دهیم که ارگ روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی را بیش‌تر به گروگان نگیرد و از سیاست تحمیل قومی بر دیگران دست بردارد. هیچ قدرت و نیروی نمی‌تواند هویت خدادادی شهروندان را تغییر بدهد و امیدوارم حکومت دست از لجاجت و دیکتاتورمنشی بردارد. ادامهٔ سیاست تفوق‌جویی و «یک‌سان» سازی هویت اقوام، پیامد بد و خطرناک در قبال دارد و ارگی‌ها باید از تاریخ جهان درس گرفته باشند.
هارون معترف

>>>   پدروپدرکلانت افغان بود باید توهم افغان شوی

>>>   هارون و مسعود!
گزشت انزمان که پایتخت خیرخانه بود!
این همه شلیتگی از موجودیت امریکا است اما بدانی که نه امریکا ونه روس از گیر ما خلاص کرده نمیتواند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است