ارگ در پی ایجاد شکاف تازه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ کد خبر: 147877 منبع: پرینت

باور من این است که ارگ تلاش دارد تا از هر راه ممکن بتواند رابطه اش را تا فرا رسیدن سال نو با رهبری بلخ عادی بسازد و نهایتا آخرین ضربه را در جشن نوروز بر عطامحمد نور وارد کند.

یعنی در آستانه ی برگزاری جشن سال نو غنی باید به هر قیمت که می شود ماهی مراد را بگیرد اما حالا در نوع سیاست اعلانی توپ در میدان استاد عطا است و اختیار دارد که تفاهمنامه امضا کند یا به بهانه ی صلاح و فلاح مملکت از آن بگذرد.

رسالت دیگری که تیم ارگ در برابر تمام رقیبان اش دارد این است که غایتا بکوشد تا بتواند در چگونگی مذاکرات نیز بین تیم رقیب اختلاف بیندازد. نمونه های کلان از این دست نفاق افکنی را اول در ایجاد شکاف بین ریاست اجرایی و عطا تجربه کردیم که قطعا پشت سر آن ارگ بود و حالا هم به نحوی با فرستادن استانکزی و رحیمی به بلخ می خواهد رابطه نور و هیات مذاکره کننده جمعیت با ارگ را پر تنش بسازد.

استاد عطا باید بداند که ارگ نه از اول صادق بوده نه حالا صادق است و نه هم در آینده صادق خواهد بود اما در این میان با تمام ترفندها تا اینجای کار توانسته است در بطی سازی رابطه رقبای سیاسی خود خوب بدرخشد مخصوصا با جدا کردن پشت از شکم (جمعیت را از ریاست اجرایی) و پارچه پارچه ساختن حزب جمعیت از درون کارهای کلانی را انجام داده است و هنوز این روند ادامه دارد.

خوب است در شرایط فعلی اختلاف درون تیمی همپیمانان انتخاباتی کنار گذاشته شود و همه با هم در برابر استبداد نرم ارگ که به بهانه عدالت و شایسته سالاری دروغین همه را به زانو در‌ آورده است یکجا بایستند. به یاد داشته باشید که هدف واحد است، هم ریاست اجرایی و هم حزب جمعیت هر دو در پی یک چیز اند آن هم رسیدگی به خواست های مردم و تحقق عدالت شهروندی پس در راه رسیدن به این خواست مشترک نباید قوت واحدتان را به اجزا تقسیم کنید.

وحدت ضامن پیروزی است.

عصمت الله راغب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
بلخ
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   نفع شخصی عطا تامین شود نه پروای جمعیت را دارد نه پروای ممیت را فورا موافقه میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است