عطامحمد نور با ارگ ریاست جمهوری به توافق رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ کد خبر: 147899 منبع: پرینت

عطامحمدنور با ارگ ریاست جمهوری به تفاهم رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ امروز دوشنبه 14 حوت 96 گفته است که از دو روز بدینسو رییس عمومی امنیت ملی و رییس دفتر رییس جمهور با عطامحمدنور گفتگو کرده اند.

رییس شورای ولایتی بلخ که یکی از نزدیکان والی بلخ است خبر تفاهم ارگ و عطامحمد نور را تایید کرده است.
تاکنون جزییاتی از جریان این مذاکره روشن نیست.

گفتنی است که تنش ها میان ارگ و جمعیت با منظوری استعفای یکجانبه والی بلخ از سوی رییس جمهور از دو ماه قبل آغاز شد و در این مدت روزانه اقشار مختلف مردم از ولایت های مختلف با عطامحمدنور بیعت کرده و تصمیم یکجانبه حکومت را درخصوص حزب شریک قدرت محکوم کرده اند.

گفتنی است که قرار بود در همین روزها تظاهرات سراسری باشندگان 15 ولایت بسوی کابل راه اندازی شود اما این مظاهرات با مشورت نخبگان، خواست های مردم و جامعه جهانی به تعویق افتاده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
گفتگوها
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار کاری نیک شد مردم ما از تشویش خلاص شد روی سیاهی به فتنه گران ماند

>>>   درهرگونه توافق باید خواستهای مردم درنطرگرفته شودشناسنامه ها طبق خواست مردم مطابق قانون نا فذه توزیع شود از خواستهای شخصی خود داری شود

>>>   غنی قوم پرست و منا فق دارای تفکر تفرقه بین تمام اقوام غیر افغان در سرزمین مان خورشدی ما است و جایگزین کردن فاشیست های قبیله کوچی و ناقلین متعصب پاکستان مانند ثواب الدین مخکش ، محمد نظیر احمدزی , راضیه سعادت کوچی پکتیاوال ، فریده کوچی ، ،آرین یون کوچی ، اسماعیل یون کوچی ، غنی کوچی ، کمال ناصر اصولی کوچی پکتیاوال ، ستار سعادت ملتانی و جنرال تاقت حرامی دگروال انور حرامی و امرخیل تازه پاکستانی بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام غیر افغان با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دسته خبیثه متعصبان فاشیست قبیله کوچی و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است قوام کوچی یان ناقل در قدرت دولتی جمع شده اند و شما اقوام غیر افغان کوچی با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیستان بکوشند.
قوم کوچی،قوم پاکستان قوم اوغان یگانه قومی تعصب گروه ایست برای لکد مال و پایمال گردن چراگاه های سبز ما و حاصلات مردم بی دفاع در این سرزمین خورشیدی هر سال در بهار از پاکستان می آیند. خدایا ای ملت باغیور را ازشر ای قوم بی حرم بی منطق نجات دهد.

>>>   پیروز باشید

>>>   خوب کارشد
حزب شریک قدرت هههههههههههههههه
به خواندن این جمله ما خجالت میکشیم شریک قدرت یعنی چی ؟
35 میلیون انسان ما تماما شریک قدرت اند نی یک شخص ویایک حزب
احزاب دیگر به چی معنی یا این حزب ازاحزاب دیگرچی برتری دارد که دایم شریک قدرت باشد
اینگونه گپها درد رادوانمیکند زیرا تمام
بنی آدم اعضاء یکدییگراند
که درآفرینش زیک جوهر اند
چوعضو بدردآورد روزگار
دیگرعضوهارانماند قرار

>>>   متین از کابل>>

باور کنید که عطا هم چیزی باشد او هم تشنه و.... قدرت است، آنها در قصه .... خود نیستند ناق به ناق ملت بیجاره افغانستان را باهم می انداخت و خلاص.
ما طرفدار صلح و آبادی افغانستان و مردمی خود هستیم.

>>>   اینها وقتی مفاد شخصی اش برۀآورده شود دیگر به همه پشت میکنند تا روزیکه دوباره به همکاری احتیاج پیداکنند انزمان باز به قومیت وتنظیم وسمت ملیت دست می اندازند

>>>   Amirzada
چرا از مذاکرات میان بلخ و ارگ نگران اند؟
یک ضرب المثلی معروفی در زبان عوام است که" مار گزیده از ریسمان دراز می ترسد." در ۱۸ سال اخیر در بازی قدرت یک تعداد نخبگان جهادی منسوب به شمال نشان دادند که در جنگ و جهاد ماهرند، ولی در سیاست و مذاکره با تکنوکراتان ماهر غربی کودکان سیاسی بیش نیستند. بگونه مثال هر کس از نام کرزی می ترسد. از او بحدی می ترسند وقتی نام او را نزد قانونی، عبدالله، دوستم، محقق و خلیلی، اسمعیل خان و ده ها تن دیگر بگیرید موی در اندام شان بلند می شود. همه از شارلتان بازی و "چل و ول" های او می ترسند. حق بجانب هستند که از قانونی گرفته تا مارشال فهیم، عبدالله، دوستم، محقق و خلیلی و ده ها تن دیگر را تا لب دریای کابل تشنه برد و تشنه پس آورد.
حالا هر فردی که از شمال با ارگ مذاکره کند صدا ها از هر طرف بلند می شود که احتیاط کنید متفکر دوم جهان! فریب تان ندهد.
واقعیت اینست که در بازی برد و باخت وجود دارد. ترسیدن از حریف پیش از مسابقه از لحاظ روانی به معنای تسلیم شدن به حریف و باخت کشنده است. باید در هر مذاکره با اعتماد به نفس و نگاه به چشم حریف و با استراتژی و تاکتیک لازم بر سر میز نشست.
استاد عطا تا حال در بازی بزرگ با ارگ برنده بوده است و این ارگ است که نمی تواند با تمام توطئه ها، فشار های سیاسی و حتا با استفاده از کاخ سفید او را از ولایت کنار بزند.
حالا ارگ باید از نور بلخ بترسد نه بلخ از ارگ.
سر انجام ارگ مجبور شد که معصوم استانکزی و سلام رحیمی را جهت مذاکره به بلخ فرستاد. استراتیژیست های ارگ از ترس دو نفر را بفرستد تا در بلخ فریب نخورند.
حالا دوران قدرت نمایی ارگ گذشته زمان عقب نشینی ارگ فرا رسیده است که باید با اعتماد به نفس و راهبرد روشن و مهارت بر سر میز مذاکره نشست.
هم چنان با توجه به گفتار جسورانه صلاح الدین ربانی در روند کابل ارگ نمی تواند هیچ معامله و سازشی با طالبان بدون در نظر داشت منافع مردم شمال انجام بدهد. اگر ارگ سهم ۵۰ فیصد خود را به طالبان واگذار می کند مشکل خودش است، ۵۰ فیصد دیگر قدرت متعلق به مردم شمال است هیچ نیرویی نمی تواند حق مشروع این مردم را به تروریستان به گفته اشرف غنی به"گویندگان یک زبان خاص" ببخشد.
نباید بازی ناکام نجیب الله که می خواست کل افغانستان را به پاکستان و گلبدین تسلیم کند تکرار شود.

>>>   ازجمله اقوام بزرگ ساکن کشور تاجیک ها یگانه قومی است که درطول تاریخ کشور درین سرزمین حکومت نکرده اند در زمینه صرف از سامانیان می توان یاد کرد که درقسمت شمال شرق کشورمناطق اندکی در تصرف شان بود.این قوم نسبت به حاکمیت بیشتر،خدمت کردن به دربار سلاطین و امپراطوی ها را بیشتر ترجیح دادندوطور مثال در دربار تیمور،بابر،سلجوقی ها،نادر افشار،احمد خانشیبانی،اخمد خان ابدالی،ظارخان ،خاصتآسلطان محمود غزنوی به امور اداری مصروف بودند که به هیچ کس پوشیده نیست. یعنی در هرزمان باهرکسیکه مالک قدرت بوده تسلیم بودند و در خدمت ایشان قرار داشتند ازین لحاظ اکثر نویسنده گان تاجیک هار درباری خطاب کرده اند.اینکه:حالا استاد یک روز از قدرت و استاده گی علیه زورگویی،ستم وشوونیزم لاف می زند و روز بعد بلند پروازی هایش به معامله تبدیل می شود حرف تازه نیست چون خصلت مردمان درباری همین گونه است.اکثر شخصیت ها و عده ای کثیر مردم می فهمیدند که چیزی کرده نمی تواند و آخر به معامله تن می دهد ازین لحاظ هیچ نوع همکاری نکردند.صرف مردمان بی خبر از همه چیزو یک تعداد اطرافیانش که از برکت عطا به جایی رسیده بودند در کنارش قرار گرفته بود.حرف آخر اینست این ملت نادان تا چه وقت طعمه و شکار این باند ها و جنایت کاران ودزدان و غارتگران بیت المال می شوند.
تعدادی از مردم از ابتدا می دانستند که چنین می شود.

>>>   زنده باد قهرمان ملی ما نور صا حب که با همه نیروهای خارجی غ را شکست داد افرین به غیرت و امت تو بان که ع ارایش کند این بی غیرت زنده و جاوید باد نور صا حب که ارگ را به لرزه اورد و چند نفر بلند پایه ارگ برای زاری به نور رفت

>>>   تذکره باید مطابق قانون تصویب شده و توشیح شده ۱۳۹۳ توزیع گردد
مانور های مکتوبی و فرمانی اشرف غنی اعتبار قانونی و شرعی نه دارد
م . زمین بوس کایل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است