نور بار دیگر درخشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147941 منبع: پرینت

در شانزده سال پسین کمتر شاهد موقعیت هایی بوده ایم که برای کسی یا کسانی از سیاسیون حوزه ی مقاومت این زمینه میسر شده باشد که امتیاز را با تضرع پشت دروازه اش آورده باشند.

نور این موقعیت را هنرمندانه برای خودش خلق کرده است و حالا عده ای به هر ملحوظی این را معامله، عهد شکنی و یا اصطلاحاتی از این دست نام می دهند و از این طریق در صدد کمرنگ کردن وجهه و اعتبار فراهم شده ی او بخصوص در طی دو و نیم ماه بلند پروازی هایش هستند.

منحیث تحصیل یافته علوم سیاسی که تجربه اندکی از زدوبندهای سیاسی در هفده سال پسین کشور و قبل از آن دارم انکشاف امروز در روابط تنش آلود ارگ و بلخ را درخشش بی سابقه دیگری به ادامه سریال موفقیت های نور می دانم.

سیاست سودای منافع است اگر با رقابت بدست آید یا با رفاقت، اگر با بازی بدست آید یا با معامله هیچ فرقی نمی کند مهم این است که ارزش های پذیرفته شده جریان و جمع خویش را از نظر دور نداشته باشیم و آسیب نزنیم.

اطمینان دارم که نور همانطوری که در عرصه بازی ارزشمندی خود را ثابت کرد در معامله هم احتمالا اگر رخ بدهد پله ی ارزش ها را سبک نخواهد کرد. او در طی دو و نیم ماه گذشته نشان داد که به مرحله ی بالایی از شناخت و پختگی رسیده است که بتواند خوب و بد خود و مردم خود را تفکیک کند و به سادگی از سر ارزش هایی که برای آن رزمیده است نگذرد.

ما نیر نباید توقع داشته باشیم که ارزش ها و منافع ما همیشه از راه جنگیدن محض باقی بماند و بدست آید. سیاست حوزه ی نظریه، بازی و معامله است و شناخت زمان در راس همه قرار دارد. با درک ایجاب زمان و شرایط گزینه ی درخور و لارم برای موفقیت را به کار بیاندازیم که به نظر بنده نور با زمان شناسی درست تا حال پیش آمده و آینده کار امروزش نیز نگران کننده نیست.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
مذاکرات
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   ارگ با فرستادن هیت به بلخ خواسته است بین عطا و جمعیت و هیت مذاکره کننده جمعیت اختلاف ایجاد نماید.

>>>   بازی های سیاسی هیچ زمانی قابل پیش بینی نیست و پهلو های نامرئی زیادی دارد، پس نور نباید دسیسه های پنهانی را از نظر بیاندازد.
با این دسیسه ها جنرال داود، سید خیلی، مصطفی کاظمی و ده ها نامور دیگر به قتل رسیدند که مبادا به سرنوشت آنها مبتلا شود.

پغمانی

>>>   نور بار دیگر درخشید! طوریکه جلایش مردم را کور کرد!!!!!!!!!!!!1

>>>   تور ...رفت و با ارگ معامله کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است