حکومت در پروسه انتخابات مداخله می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147959 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی با پروسه‌ی انتخابات برخورد مداخله‌جویانه و خلاف قانون دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدنعیم اصغری مسوول برنامه‌های فیفا روز دوشنبه 14 حوت 96 در یک نشست خبری در کابل درباره نظرسنجی اخیر این کمیسیون گفت: از میان 80 وکیلی که از ولایت های مختلف کشور در این نظرسنجی شرکت کرده اند 90 درصد آنها برخورد حکومت با کمیسیون انتخابات را مداخله جویانه و در تضاد با احکام قانون می دانند.

اصغری ضعف و بی برنامگی در کمیسیون انتخابات، مداخله حکومت در امور کمیسیون را عامل برانگیخته شدن اعترضات جریان های سیاسی خوانده و اظهار کرد که این نگرانی ها تا هنوز هم موجود است و کمیسیون باید با کارکرد مسوولانه و مسلکی ثابت کند که در معرض مداخله حکومت قرار ندارد.

مطابق یافته های فیفا، ناامنی، عدم رعایت بیطرفی از سوی کمیسیون‎های انتخاباتی، ضعف مدیریت در کمیسیون انتخابات، مداخله‎های بیرونی در روند انتخابات و عدم تطبیق سیستم بایومتریک بعنوان مشکلات جدی از سوی اعضای مجلس نمایندگان در برابر روند انتخابات خوانده شده‎ است.

گفتنی است که بیش از 50 درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی نیز به برگزاری بموقع انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در سال آینده‌ خورشیدی بی‌باور بوده و با طرح تک‌کرسی شدن حوزه‌های انتخاباتی نیز مخالفت کرده‌اند.

مسوول برنامه های فیفا همچنین تصریح کرده است که اعلام تاخیر یا تعویق انتخابات وظیفه کمیسیون انتخابات نیست و این نهاد بصورت غیر قانونی در این مورد تصمیم گیری می کند.

وی خاطر نشان کرد که شاخص ‌هایی که برگزاری یک انتخابات شفاف و بموقع را زیر مدیریت کمیسیون انتخابات تضمین کند تاکنون مشاهده نشده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
فیفا
حکومت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است