مانورها و نیرنگ های ارگ در هراس از خیزش مردمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147967 منبع: پرینت

تاریخ را مردم می سازند و مردمی که تاریخ نمی خوانند و یا حافظه تاریخی ندارند یکبار دیگر خیانت قسیم فهیم را ویس برمک تکرار می کند.

با آمدن کرزی، قسیم فهیم این برده ناخراشیده پنجشیر را که دژ مستحکم مقاومت و پایگاه نبرد چریکی مسعود بود برای خشنودی روح کرزی خلع سلاح کرد بدون آن که جنوب و جنوب شرق کشور را خلع سلاح کند.

حال که ایستادگی عطای نور کمر ارگ را دولا کرده است غنی از ترس کودتا جنرالان کوچکتر از سن خود و سن کاکایش را به تقاعد سوق داد بدان هم اکتفا نمی کند در این چند روز مانورهای نظامی به نمایش می گذارد و بازهم سایه والی بلخ در قصر وی در گردش است و خواب می بیند که مردم از بالای کانتنرها و دیوارهای کانکریتی به کاخ وی حمله کرده و با داشکه و ماشیندار سرخودش و سر بی بی گل را از تن غافل جدا می کنند فریاد آنچنان بلند می کشد که اتمر فرا می رسد و می گوید مردم مسلح اند.

عطای نور خیزش مردمی راه می اندازد، اتمر لغمانی که دست های شیطان را از پشت بسته برای برنده شدن تیم سپورتی با فیرهای هوایی شهر کابل را به وحشت می اندازد و فردا روح قسم فهیم درکالبد ویس برمک حلول می کند و در رسانه ها اعلام می دارد تمام سلاح شهریان کابل ضبط می شود و باید خلع سلاح شوند و اما این برده نمی گوید که نخست کوچی ها خلع سلاح شوند که به شمال کشور مسلح فرستاده شده اند و دوم مردم پکتیا و لوگر و سوم حزب اسلامی گلبدین و تمام مردم جنوبی و جنوب شرقی و در فرجام مردم کابل.

آی مردم دیگر از تنگنای تاریک تاریخ در حال عبورید و روشنایی در چند قدمی تان سو سو می زند غنی در حال شکست است و اگر تسلیم شوید و بهراسید برده های تاریخ خواهید ماند و آنگاه زنحیرهای پا و زنجیرهای ذهن تان را تا انتهای تاریخ پرستش خواهید کرد.

ثريا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
بلخ
ایستادگی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر مخالفت کند فردا اورا استیضاح وبرطرف میسازند

>>>   ارگ ظالم و ستمگر از هر سلاحی برای قتل و کشتار اقوام هزاره تاجیک و عزبک و ... استفاده میکند متحد شوید و از خود دفاع کنید هیچ راه دیگری نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است