در آستانه چهارمین سالگرد مارشال قسیم فهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147998 منبع: پرینت

مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول حامد کرزی دوره اول در 18 حوت 1392 در کابل درگذشت.

حامد كرزی در انتخابات دومین دوره رياست‌ جمهوری برای افزایش شانس پیروزی يکبار ديگر به سراغ فهيم رفت و او را بار ديگر بعنوان معاون خود در انتخابات معرفي كرد. درحقیقت حامد کرزی از نفود مارشال در بین جامعه استفاده کرد ولی به او وفادار نماند.

حضور مرحوم مارشال در چنین شرایط حساسی می توانست تا اندازه ای جلوی قومگرایی حامد کرزی و اشرف عنی را بگیرد. بنده مارشال قیسم فهیم حدود سال های 2008 با حامد کرزی و یک هیات عالیرتبه که به برلین آمدند، دیدم صحبت و کوتاهی با ایشان در هتل محل اقامت شان در برلین داشتم.

مارشال حدود سال های 2011 تا 2013 نظر به مریضی که داشت دو یا سه بار به برلین آمده و مدتی در یکی از بیمارستان های برلین بستری شد که یکبار دیگر نیز ایشان را دیدم. در آخرین سفر به برلین حالش نسبتا بهتر بود تا اینکه با کمال تاسف و تاثر خبر درگذشت شان را در ماه حوت 1392 دریافت نمودم مراسم فاتحه از طرف سفارت افغانستان در هانبورگ صورت گرفت که صد افغانستانی در مراسم فاتحه اشتراک نمودند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مارشال فهیم
سالگرد
نظرات بینندگان:

>>>   فهيم صاحب يك شاگرد مدرسه ابوحنيفه بود، دين را ميدانست، بازماتدگانش هم بخاطر خوشنودي روحش، از بدعت هاي تجليل از سال ميت خود داري نمايند، همان مصارف سالگردش را بنام خدا يا در كدام مدرسه ديني و يا دارالايتام بمصرف برسانيد، تا خير آن به مساكين و ثواب آن به مارشال فهيم برسد، انشاءالله

>>>   این تجلیلات و تجلیات لازمه سیاسی است
غلام نبی صافی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است