کناره گیری سناتور جمهوریخواه آمریکا بعد از 4 دوره
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148040 منبع: پرینت

تاد کوکران سناتور جمهوریخواه ایالت می.سی.سی.پی. آمریکا بعد از یک دوره طولانی حضور در کنگره، گفت: پس از حدود 40 سال، فشارهای کاری، وضع سلامت جسمانی مرا کاهش داده است و ناچارم کناره گیری کنم.

به گزارش پایگاه خبری دهلی نیوز، درباره وضعیت سلامتی این سناتور در اکتبر سال گذشته (2017) که به کمک یک کارمند، توانست وارد جلسه سنا شود، تردیدهای جدی مطرح شد.

کناره گیری کوکران به این معنای است که جمهوریخواهان باید به رقابتی جدی با حزب رقیب خود یعنی دمکرات، برای به دست آوردن کرسی این سناتور با سابقه محافظه کار، فکر می کنند. قرار است مک دانیل از حزب جمهوریخواه به مبارزه با راجر ویکر دمکرات برای تصاحب این کرسی بپردازد، اما برخی از هم حزبی های دانیل شک دارند که او توانایی رقابت با ویکر را داشته باشد.

داگ جونز، نامزد حزب دمکرات در قوس گذشته توانست در انتخابات سنا بر قاضی روی مور، نامزد حزب جمهوریخواه در ایالت آلاباما به پیروزی برسد. جمهوریخواهان توانستند در این انتخابات، 60 میلیون و 857 هزار رای (50.1 درصد آرا) کسب کنند و دمکرات ها هم 57 میلیون و 356 هزار رای (47.2 درصد آرا) به دست آوردند.

سنا متشکل از 100 نماینده است که بر اساس هر ایالت 2 کرسی نمایندگی برای 50 ایالت آمریکا، در نظر گرفته شده است.

تعداد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که جمعیت و وسعت شهری از عوامل اصلی آن است، 435 نماینده می باشد که در بخش بودجه نویسی و تصویب آن، نقشی مهم و اساسی ایفا می کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
سناتور
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است