برای سال جدید اتحاد آرزو می کنم
مردم علاوه بر گسترش گروه های تروریستی نگران وضعیت سیاسی و اداری متشنج که ناشی از عدم حکومتداری خوب است می باشند و شرایط ایجاب می کند که بیش از پیش روی تفاهمات میان جناح های سیاسی تمرکز شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148057 منبع: پرینت

اجلاس سال هشتم کاری شورای ملی صبح امروز چهارشنبه 16 حوت 96 با حضور روسای شورای ملی، رییس جمهور، رییس اجرایی، دادستانی کل، قاضی القضات و اعضای دادگاه عالی، رهبران جهادی، اعضای کابینه، گلبدین حکمتیار، سرور دانش، عبدالهادی ارغندیوال، محمد محقق، معاونین شورای ملی، نمایندگان و شخصیت های سیاسی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در بیانیه اجلاس سال هشتم کاری شورای ملی گفت: در آغاز سال هشتم کاری شورای ملی، برای همه مردم نجیب افغانستان از خداوند صحت، اتحاد و هم صدایی و برای کشور صلح و امنیت سراسری آرزو می کنم.

ابراهیمی بیان کرد: همه مردم در مرکز و ولایت ها از طریق وسایل ارتباط جمعی افتتاح مراسم شورای ملی را تعقیب می کنند و انتظار دارند در آن موضوعات اساسی کشور پرداخته شود.

رییس مجلس نمایندگان خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: ادامه جنگ و ناامنی یکی از چالش های بزرگ فرا راه زندگی مردم و انکشاف کشور شده است و متاسفانه از سالی به سال دیگر بزرگتر و پیچیده تر می شود؛ اگرچه که اقدامات نظامی اخیر چشم امید را باز نگه داشته است اما انتظار داریم هر چه زودتر به این معضل خاتمه داده شود و زندگی ای توام با رشد و انکشاف برای مردم اعاده شود.

وی به کنفرانس دوم پروسه صلح کابل و امتیازات داده شده به مخالفین دولت اشاره کرده و گفت: در صحبت شما (رییس جمهور) با مخالفین برای صلح روی مذاکره و تفاهم تایید شد که از نظر ما نیز بهترین گزینه مراجعه به عقل سلیم و مذاکرات بین الافغانی می باشد و امیدواریم راهی که انتخاب شده است بی درنگ تعقیب شود و تا با دست یافتن به صلح و امنیت پایدار به رنج های مردم نقطه پایان گذاشته شود.

ابراهیمی علاوه کرد: شواری ملی در هر اقدام قانونمند حکومت که به نفع کشور و مردم باشد در کنار ییس جمهور است و از آن اقدامات حمایت و پشتیبانی می کند.

رییس مجلس نمایندگان تصریح کرد: مردم علاوه بر گسترش حضور مخالفین دولت و گروه های مختلف تروریستی با ترکیب ملیت های گوناگون بیرونی، نگران وضعیت سیاسی و اداری متشنج که ناشی از عدم حکومتداری خوب است می باشند.

وی تاکید کرد: اوضاع امنیتی جاری کشور ایجاب می کند تا بیش از پیش روی تفاهمات میان جناح های مختلف سیاسی تمرکز شو د و بر وحدت میان اقوام مختلف کشور تاکید شود.

ابراهیمی درخصوص تاخیر در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان نیز تذکر داد: انتخابات شورای ملی اقبال تطبیق نیافته است و بر مبنای آن زمان کار نمایندگان در شورای ملی بیشتر از وقت معین به طول انجامیده است، این درحالی است که اقشار مختلف مردم خواهان برگزاری عاجل انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها هستند.

وی افزود: با همکاری حکومت این انتخابات ها باید در زمان پیشبینی شده برگزار شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای ملی
سال هشتم
بیانیه
نظرات بینندگان:

>>>   Aziz Arianfar
پاکستان با پشتیبانی چین، کشورهای عربی و ترکیه و توافق مسکوت روسیه فشار را بر امریکا افزایش داده و خواستار کنترل بر گستره پشتون نشین کشور گردیده است. سخن بر سر دست کم 9 استان است. چنین بر می آید که امریکا چاره یی دیگری جز تن در دادن به این خواست اسلام آباد ندارد. دولت غنی هم پس از چانه زنی های زیاد موافقت کرده است که در ازای تمدید دوره کاری اش برای پنج سال دیگر، شش استان را از منطقه درانیان برای طالبان بدهد.
این دیگر در واقع پیاده شدن طرح کنفدراسیون شمال- جنوب است. زیرا کنترل ولایات شرقی هم بیشتر در دست شبکه حقانی و حزب اسلامی وابسته با اسلام آباد است. روشن است طالبان بخش خود را با قوانین شرعی مطابق آیین وهابیت اداره خواهند کرد.
سال هاست داد می زنم راهی جز همپیمانی راهبردی با ایران نداریم و الا پاکستان ما را خام خواهد خورد. همپیمانی راهبردی با امریکا نمی تواند از افتادن نیمی از کشور به دست پاکستان جلوگیری کند. همین گونه که روسیه نتوانست از این کار جلوگیری نماید. تجربه نشان می دهد که پاکستان در بازی با کارت پشتون حرف آخر را می زند.امریکا هم ناگزیر است برای تداوم ماندنش در افغانستان با پاکستان معامله نماید. مسکو هم به نوبه خود راهی جز تقسیم گستره نفوذ در افغانستان میان روسیه و پاکستان نمی بیند. هند هم از راه دور قادر به انجام کاری در برابر پاکستان نیست. تنها کشوری که می تواند ما را از شر پاکستان نجات دهد، ایران است.

>>>   Khedri
آیا غنی و یارانش با اعمالی که انجام میدهند کدام مورال به اردوی ملی مانده اند که آرینفر آنرا خراب میکند ؟؟
این تیم نا بکار و خود فروخته شده به اجماع ملی و رای ملت معتقد نیستند آنچه باداران سان هدایت میدهند مخفی از دید ملت عمل میکنند آیا در بیست معاهده در مورد خط دیورند کدام اجماع ملی صورت گرفته که حالا غنی چوچه وطنفروشان به اجماع ملی تمکین کند ؟؟؟

>>>   Aziz Arianfar
دوست عزیز. متاسفانه پاکستان و کشورهای عربی همه ملاها، خان ها و قوماندان ها را در مناطق سرحدی خریده اند. بسیاری از شیوخ با دختران خان های قبایل ازدواج کرده و به پسران آن ها دختران پاکستانی داده اند. برای افراد تحصیل کرده قبایل اکثر زنان امریکایی، انگلیسی و .... که بیشتر یهود اند، داده اند. امروز همین ها قدرت را در دست دارند و در مورد سرنوشت ما تصمیم می گیرند. برای مثال همسران اشرف غنی، هدایت امین ارسلا، احدی، خلیزاد، برادر کرزی محمود و... همه یهودی اند‌. اکنون در مناطق قبایل فرزندان شیوخ عرب و ملاهای پاکستانی فرمان می رانند. شکی نیست که همه ما تا پای جان از وجب وجب خاک میهن دفاع می کنیم. اما اگر نیک بیندیشیم در همه جا مدارس وهابی ساخته شده و ده ها هزار جوان ما مغز شویی می شوند. با این خطر نه اردوی ملی کاری کرده می تواند و غیرت افغانی. باید تا کار از کار نگذشته چاره سنجی شود. تنها در جنوب نه، بل که در شمال هم صدها مدرسه ساخته اند.

>>>   Arianfar
دوست عزیز سخن بر سر تسلیم شدن نیست. امریکا به شدت زیر فشار پاکستان قرار دارد و پاکستان از امریکا می خواهد تا چند ولایت را به طالبان یعنی به پاکستان بسپارند. دولت ما هم دست نشانده است و برای یقای خود دست به هر معامله یی می زند. باید در برابر پاکستان با ایران متحد شد. در غیر آن زور ما به تنهایی نمی رسد. امریکا برای ماندن در افغانستان که هدف استراتیژیک اش است، با پاکستان معامله می کند. به خاطر دالرهای اعراب در مقابل آن ها کرنش می کند. چین، ترکیه و اعراب همه متحدان پاکستان اند. روسیه هم می خواهد با پاکستان، افغانستان را به دو گستره نفوذ تقسیم کند.

>>>   Arianfar
دوست عزیز. سخن بر سر این نیست که کسی ما را حساب می کند یا نه؟ مگر پاکستانی ها یا امریکایی ها ما را سه تایی پشه حساب می کنند؟ شما خطر را بسیار دست کم می گیرید. پاکستان با سیل پول کشورهای عربی و پشتیبانی چین و ترکیه همین اکنون در همه تسلط دارد. در سرتا سر کشور ملاهای وهابی حاکمیت دارند. هزاران مدرسه ساخته اند. طالب، داعش ، شبکه حقانی و حزب اسلامی در سرتاسر کشور فعال اند. بسنده است امریکا برآید، آن گاه خواهید دانست که گپ در کجا است. فردایش نیم کشور به دست پاکستان سقوط می کند. برای مقابله با اعراب، ترکیه و پاکستان، نه امریکا، نه هند و نه روسیه می تواند کاری بکند. چنان چه در چهل سال گذشته نتوانسته اند کاری بکنند. تنها راه نجات همپیمان شدن مردم افغانستان با ایران است. در غیر آن نیروی نمی بینیم که بتواند در برابر پاکستان ایستادگی کند. به خصوص در مناطق پشتون نشین. این جمهوری اسلامی شر شرعی است، سخن دیگر است. مگر پاکستان، کشورهای عربی و ترکیه شر شرعی نیستند؟ خود دولت افغانستان هم شر شرعی است.

>>>   Arianfar
دوست عزیز با شعار نمی شود کاری کرد. امروز کشور در دست جاسوسان بیگانه است. در سراسر کشور مدرسه های وهابی ساخته شده است. امریکا بر سرنوشت ما حاکم است و برای به دست آوردن دل پاکستان حاضر به هر معامله یی است. ارگ هم نوکر امریکا است. ارگ نشینان هم برای ماندن در قدرت هر امر امریکا را از دل و جان می پذیرند.

>>>   Arianfar
امریکا، روسیه ، چین و هند همه در پی منافع خود هستند. ایران با ما سرنوشت مشترک دارد و به هیچ رو نمی خواهد افغانستان به دست پاکستان و شیوخ عرب بیفتد. چون هستی خودش در معرض خطر قرار می گیرد.
برای مقابله با پاکستان راهی جز نزدیک شدن به ایران نداریم.
اگر به یاد بیاوریم، هنگامی که طالبان و در واقع پاکستان بر افغانستان حاکم شده بود، تنها کشوری که به دولت مجاهدان در برابر طالبان کمک می کرد ایران بود. ترکیه، اعراب، چین و امریکا و حتا اروپا همه در کنار طالب و پاکستان بودند. روسیه هم در اندیشه کشیدن پای امریکا در باتلاق افغانستان بود.

>>>   Arianfar
اگر امریکا با پاکستان به توافق رسیده باشد و تصمیم بگیرد، چند ولایت را در دسترس طالبان قرار بدهد، مطمین باشید که دولت افغانستان کاری از دستش برنمی آید.

>>>   Rahimi
غنی یک انسان متعصب، قوم گرا، فاشیست و جاسوس اصلی وانتخابی انگلیس وامریکا است، اگر او وطرفداران کور وکرش راست می گویند، جهادیها همه دشمن مردم هستندو باید از صحنه سیاسی حذف شوند، پس چگونه بزرگترین جنایتکار و خبیث ترین جهادی (گلبدین) این قاتل صدها هزار انسان بی گناه کشور مارا برادر وار در آغوش می گیرد، پول می دهد، گاردمحافظ وآرگاه وبار گاه می دهد، زندانیان قاتل و وحشی طالب را جوخه جوخه از زندان آزاد می کند. پس هم غنی در وغ می گوید، هم هواداران چپی و راستی وی .... بر دروغگوها ، دسیسه بازان، قوم پرستان و مزدوران اصلی انگلیس وامریکا.

>>>   Hafiz Paryani
ریس جمهور که به رای مردم انتخاب میشود . پس چه اشکالی وجود دارد که ارگانهای محلی هم از طرف مردم انتخاب شود.
چرا اشرف غنی شایق اینست که حتی یک امر حوزه را هم خودش مقرر و برطرف کند.
ایا این طرز حکومت داری تا چه اندازه ممثل حکومت مردم برای مردم است؟
اگر این حق را برای مردم میداد که خودشان برای ارگانهای محلی شان نفر انتخاب کنند ، امروز حاجت به زور زدنهای مضحک یک ریس جمهور برای بر کناری یک والی نبود. اگر مردم نمیخواستند میتوانستند والی را سلب صلاحیت کنند. ریس جمهور امورات بزرگ کشوری از قبیل تامین امنیت، رشد اقتصادی ،مبارزه علیه فساد، شغل زایی ، فقر زدائی و صدها مسایل حیاتی دیگر که گریبان گیر مردم شده میپرداخت.
کار کردهای و مشغله های فکری ریس جمهور بطور واضح میرساند که ریس جمهوری اهداف دیگر را غیر از لایحه وظایف اش دنبال میکند. او بجای مرحم گذاری بر زخمهای سه ده جنگ کشور مصیبت زده افغانستان نمک پاشی میکند.

>>>   عطا صفوی
این نوار2 دقیقه را با دقت ببینید وگوش بدهید وقضاوت بعدی اش با شماست... !
-------------------------------------------------------------------
مفهوم انتخابات و دموکراسی ازنظر امریکا ..!!
یک بخش مهم اش ترجمه شده است./ برگردان صاحب این قلم/.
زیرا دراین نوار "سی آی ای " خود افشا میکند که در انتخابات جهان چطور به شکل بیشرمانه مداخله میکند وحتی وبا ابراز خوشی پنهان هم نمیکنند.
خبر نگارفاکس نیوز امریکا به این تازگی ازرییس اسبق سی آی ای آقای "جیمز" پرسان میکند: آیا ما هم گاهی شده است که در انتخابات دیگر کشور ها مداخله کرده باشیم؟
جواب : امکان دارد ...بلی این مداخله بخاطر جلوگیری از قوی شدن وبه قدرت رسیدن کمونیست ها ومخالفین بود که نتوانند به قدرت برسند ودقیقا ما بخاطر منافع از نظام امریکا این کار را انجام داده اییم. مثلا درسالهای 1947- 1948-1949 وسالهای بعدی دریونان - ایتالیا ....ما چنین کاری را انجام دادیم وموفق هم شدیم.

سوال : آیا اکنون ما در امور انتخاباتی دیگران بازهم مداخله میکنیم؟
جواب: هوم.هوم .میم -میم ..وبعد با لبخند شرم آور وخنده معنی دارمیگوید : بلی بخاطر منافع ملی امریکا وتامین " دموکراسی !!! " اینکار را میکنیم.

توجه کنید به اظهارات چند شخص مهم دیگر امریکایی درمورد:
نظر ا آقایی ستیفن با 30 سال سابقه استخباراتی درصحبت با نیویارک تایمز میگوید : ولی اگر یک کارمند استخبارات چنین سوال نمایید دقیقآ انکار میکنند ، ولی درحقبقت مااین عملیات را انجام داده اییم و من امید وارهستیم باید به این کار ادامه دهیم.

نظر جاسوس دیگر اسبق استخباراتی امریکا لوک جانسون که فعلا استاد در دانشگاه جورج امریکا اند.:
ما از سالهای 1947 به اینطرف مصروف این کار هستیم ؛ معلومات جعلی را پخش میکنیم ؛ مطبوعات واشخاص را میخریم انگلیس ها آنرا " ملکه شاه ویا تاج شاه " یعنی " صندوق پول ها " میگویند.

صحبت دیگر کارمند سی آی ای آقایی مارک واید باتلویزیون سی ان ان : ما بکس های پراز پول ها را به این خاطر برای افراد خویش سالهای سال به مصرف رسانیده اییم واین کار ادامه میابد.
وبقیه اوضاع دریوگوسلویای قبلی ، روسیه درسال 1990 ؛ گرجستان ، قرغزیستان، اوکرایین ، بهار عربی .... همه وهمه از همین مرکز سوق واداره میشود.

دوستان گرامی !
انتخابات افغانستان هم محصول کاروفعالیت همین مراکزاست .

>>>   راوی
خنده دار ترین فکاهی این است که میگویند در اوغانستان حاکمیت قانون و قانونمندی و احترام به قانون وجود دارد . یک کشوری که قانون اساسی اش جعلی و غیر قانونی، رییس دولت اش تقلبی و غیر قانونی ، شورای ملی اش غیر قانونی و معیاد تیر شده گی ، وزیر هایش ، سفیرهایش ، والی هایش ، همه دم و دستگاه اش غیر قانونی، در مملکتی که غرق در بی قانونی و فساد است ، حاکمیت قانون را به رخ مردم کشیدن ، بی خردی و دیده درایی محض است .

>>>   جناب ابراهیمی موضوع سرپرست وزاء را یادآوری ننموده اند در حالیکه چندین وزارت در حالت بی سر نوشتی به سر می برد و کارهای شان خوابیده اند . جناب رییس جمهور نیز مصمم نیست که وزیر جدید معرفی نماید .
M Aman

>>>   Ariaie
آيا نمايندگان اين وضعيت را ننگ آور و شرم آور نمى دانند؟
احمد بهار چوپان:
اشرف غنی در حالی هشتمین دور کاری پارلمان غیر قانونی را افتتاح کرد،که آصف صدیقی معاون این‌ نهاد متهم به آدم ربایی و تجاوز به حریم‌ خصوصی و دزدی ناموس مردم است.
اگر رئیس پارلمان و بقیه اعضای این نهاد،در برابر مردم احساس مسولیت می داشتند ،همین امروز وظایف همکار شانرا که متهم به دزدی ناموس مردم است، به حالت تعلیق در میآوردند، و پس از سلب مصونیت قضایی او را به نهاد های عدلی معرفی می نمودند، اما و اسفا!

>>>   برای ادامه دزدی بیت المال اتحاد ارزو میکنم

>>>   تبریک و به اصطلاح کردکی دست خوش آقای ابراهیمی تا پایان عمر
رییس مجلس نمایندگان افغانستان دموکراتیک هستی بازهم تبریک
چک چک چک و چک
م.ش.ف کابل دایم النماینگانبدون انتخابات

>>>   مطمین باشید اگر خدا نکرده انتخابات هم صورت بگیرد دیگر مردم اعنماد
خود را از دست داده اند به رای دادن اشتراک نمیکنند .
جابر انصاری هرات

>>>   ننگ به امریکا و حامعه ء جهانی با این دموکراسی و نمایندگان دایمالعمر
که به آن می بالند. اشرف غنی هم انشاالله فرمان دایمی حکمرانی را
حاصل کرده باشد به عبدالله هم این رییس بی صلاحیت تبریک .
عبدالمقیم جرس تخار

>>>   زنده و پاینده باد دموکراسی پایدار و همیشگی .
سمیع بغلانی

>>>   برای اینکه در آمار و احصاییه ء پلاننگ دولت علیه ای افغانستان خطا
وارد نه شود در تذکره وکلا بنویسید نماینده ء دایمی در پارلمان
و در تذکره اشرف غنی خانه پوری کنید رییس دایمی حکومت وحدت ملی.
سیرت لوگری

>>>   وکلا در مراسم تحلیف که باید در هشت سالگی تجلیل شود دست بالای قرآن
بگذارند و سوگند یاد کنند که تا پای عمر ایلا کردنی نیستند .
تا قانون اساسی احترام شود و به ملت خیانت صورت نه گیرد . هر عضو ء
که این سوگند را بر نداشت به شوری نیاید و در جلسات از حق اشتراک
محروم است و اختیار و معاشات و امتیازات او قطع میشود.
عیان الین بادغیس

>>>   جناب ابراهمی خودت هم ازخدا بترس وحق وپول بیت المال راکه دزدیدی به خزانه دولت برگردان ... .....
فهیمه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است