جلوی دخالت در انتخابات ها را می گیریم
برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در زمان معین امر حتمی و اجتناب ناپذیر است و حکومت خود را مکلف می داند که منابع لازم برای برگزاری این انتخابات ها را فراهم و امنیت آن را تامین کند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148065 منبع: پرینت

اجلاس سال هشتم کاری شورای ملی صبح امروز چهارشنبه 16 حوت 96 با حضور روسای شورای ملی، رییس جمهور، رییس اجرایی، دادستانی کل، قاضی القضات و اعضای دادگاه عالی، رهبران جهادی، اعضای کابینه، گلبدین حکمتیار، سرور دانش، عبدالهادی ارغندیوال، محمد محقق، معاونین شورای ملی، نمایندگان و شخصیت های سیاسی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در مراسم اجلاس سال هشتم کاری شورای ملی گفـت: برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در زمان معین امر حتمی و اجتناب ناپذیر است و حکومت خود را مکلف می داند که منابع لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم، امنیت آن را تامین و از هرگونه دخالت در آن از هرطرف بویژه از طرف نیروهای امنیتی و ادارات ملکی و حلقات سیاسی جلوگیری نمایند.

غنی بیان کرد: برای اجتناب از هرگونه شاعبه دخالت در امور داخلی کمیسیون انتخابات، من، عبدالله و دانش از هر دید و بازدید فردی با کمیسیون انتخابات و اعضای آن خودداری کرده ایم اما به شکل گروهی با همکاران حکومتی و بین المللی با آنها نشست هایی داشته ایم و مشکلات شان را شنیده ایم.

رییس جمهور علاوه کرد: برنامه های کاری، جدول زمانی و آنچه در لایحه وظایف کمیسیون انتخابات مشخص شده است از کارهای داخلی کمیسیون محسوب می شود و اگر احساس شود کندکاری و نگرانی ای وجود دارد که ضرورت به همکاری حکومت و ریاست جمهوری است توقع من از قشر سیاسی و نهادهای مدنی این است که میزان و نحوه کار را خودشان مشخص کنند تا جای شبهه باقی نماند.

وی درخصوص پیشنهاد صلح حکومت در نشست پروسه کابل اظهار کرد: با وجود تلاش های دولت برای رسیدن به صلح، پایان بخشیدن به ناامنی ها و تمرکز بر انکشاف پایدار، دشمنان صلح منفعت خود را در تداوم بحران می بینند و با آن مخالفت می کنند.

رییس حکومت وحدت ملی تصریح کرد: گروه های تروریستی به شیوه های مختلف متوسل می شوند تا به روند صلح آسیب برسانند، برای ناکام ساختن تلاش های آنان نیاز است به هدف نهایی که آرام شدن کشور است تمرکز کنیم؛ برای این هدف باید حوصله مند بود و دستخوش رفتارهای واکنشی و احساساتی نشد.

غنی بر ضرورت اصلاحات در نهادهای امنیتی تاکید کرده و گفت: برای رسیدن به امنیت، هیچ انتخابی جز تقویت همه جانبه نهادهای امنیتی و دفاعی وجود ندارد و البته این نهادها نیز به اصلاحات نیاز دارند. هر کس با اصلاحات مخالفت کند با یک تحول اساسی در کشور مخالفت کرده است.

رییس جمهور، توانمندی اقتصادی را برای سرپا ایستادن کشور لازم خوانده و گفت: برای خود کفا شدن باید عواید سالانه ملی را به حداقل 8 میلیارد دالر برسانیم، امروز تمام عواید ملی 2.2 میلیارد دالر و مصرف نیروهای امنیتی 5 میلیارد دالر است؛ برای تامین این اختلاف باید از ظرفیت های پنهان کشور استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته افغانستان چهارراه کشورهای مختلف بود و به مثابه وصل کننده آسیای مرکزی با جنوب آسیا، چین به ایران، چهارراه ترانزیتی انرژی به پاکستان و هند بود و اینها ظرفیت های استراتژیکی است که راه تحقق خود کفایی اقتصادی را فراهم می کند.

غنی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مهم نیاز است که سیاست های منطقه ای مثبت را در پیش بگیریم، پیام ما تقویت مناسبات منطقه ای است که ما را از فقر به ثروت برساند و در این مسیر خواهان دشمنی با هیچ کشوری نیستیم.

رییس جمهور منابع آبی کشور را در کنار موقعیت استراتژیک مهم خوانده و گفت: کشور ما دارای منابع آب هست که هرچند با تغییرات اقلیمی و گرمایش منطقه نسبت به گذشته با محدودیت هایی مواجه شده است اما هنوز می توان با مدیریت همه جانبه آن اقتصاد را بهبود بخشید.

رییس حکومت وحدت ملی تاکید کرد: مدیریت آب ها، هم به معنای جلوگیری از هدر رفت آب، هم مدیریت استفاده از آن و هم به معنای متعهد بودن افغانستان در رابطه با آب های برون مرزی است.

وی بیان کرد: مهار آب های کوچک و متوسط علاوه بر بندهای بزرگ لازم است تا وضعیت آب قابل پیشبینی و مدیریت باشد؛ در هفته اول نوروز برنامه های عملی در اینباره رونمایی خواهد شد، آب افغانستان آبروی ما است و ما آبروی خود را حفظ می کنیم.

غنی همچنین اصلاحات در عواید گمرکی و چشمه های عایداتی کشور را حیاتی خوانده و افزود: حکومت برای آوردن اصلاحات در گمرکات و چشمه های عایداتی اقدامات همه جانبه دارد در این مسیر نیاز به همکاری مردم و نمایندگان دو مجلس دارد.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای ملی
افتتاحیه
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   خودت در انتخابات بيشترين دخالت را مى كنى

>>>   بسیار سخنان نیک در این مجلس اراعه فرمودند امید به آن هم عمل درست صورت گیرد و وطن از این بدبختی و هراس افگنی نجات یابد و اردوی ملی افغانستان تقویه شود تا دشمنان افغانستان از جمله طالبان و عامیان خرجی شان دیگر چشم طمع به این سزمین دلاوران نداشته باشد ، ای کاش همه مردم خود را مکلف در آبادی افغانستان عزیز بدانند و. از سروصدا های مخالفت دوری کنند. وبه فکر وحدت ویکپارچکی وطن کوشا شوند
عبدالله ریحان

>>>   آقای اشرف غنی احمد زی چرا پلان کاری خود را برای دایمی ساختن نمایندگان موجود ( که جز مرگ نتواند آنهارا از چوکی پارلمان و قدرت پس
کند ) تشریح نه کردی
م . زمین بوس

>>>   اشرف غنی در بیانیه اش گفت که آب ما آبروی ماست و ما جلو به هدر رفتن آن را خواهیم گرفت:
امسال در کابل بارندگی کم بوده است و امکان دارد که مردم شهر کابل به بی آبرویی مواجه شوند.
هرسال در موسم بهار در اکثر مناطق افغانستان در اثر آبرو خیلی خانه ها و زمین های مردم تخریب میشوند.
مردم ولایت نیمروز سالها است که بی آبرو هستند،اما دولت افغانستان بند کمال خان را نمی سازد.
پدر به پسرش: اوبچه!آبروی بینی ات کشال شده است،پاکش کن!

>>>   در عرصه سیاست خارجی مشی یکجانبه گرایی و چاکر منشی و انداختن کشور به دامان شیوخ مرتجع عرب بزرگترین خبط جبران ناپذیر غنی است. همان گونه که در عمل از مشی بی طرفی فاصله گرفته و با امریکا شتابزده پیمان همکاری های راهبردی را امضاء کرد.
من سال ها شب و روز داد زدم پیش از آن که کار به جاهای باریک بکشد، باید در پی چاره اندیشی برآمد و قانون اساسی و ساختار نظام را ویرایش کرد. اگر امروز یک دولت به راستی ملی و مقتتدر می داشتیم، کار به این جا نمی کشید. اما کسی در ارگ گوش شنوا پیدا نکرد. اکنون هم خود و هم کشور را به مخصمه یی انداخته اند که روشن نیست چگونه از آن بیرون خواهند شد.

>>>   Tofan
اینم از گنده گی های گویا نماینده مردم ، وای بر حال مردمم که سرنوشت خود و میهن را بدست چنین ...سپرند.
آصف صدیقی نماینده مردم لوگر در مجلس سنا و، معاون دوم مجلس سنای کشور بعد از ربودن شکیلا ی شوهر دار آرام ننشسته. او در اولین فرصت به دگروال حمید پدر شکیلا تماس گرفته و بدون اینکه عرق شرم بر جبین اش بیاید با پر رویی تمام خود را معاون مجلس سنای افغانستان معرفی نموده و آنها را تهدید به مرگ میکند، لطفأ برادران بخاطر تطبق قانون و عدالت خواهي به خانواده متضرر كليب را شير كنيد.........تا مسولين حكومت پوشالي و كشور هاي تمويل كننده جهان درك كند بالاي مردم ما چه ميگذرد.

>>>   Wali
دقیقا جناب بی ادبی معاف باشه
سابقها میگفتند دم خر را از هر طرف وجب کنید یکی است این عالی جناب ها همینطور هستند حتی نمیفهمد چه باید گفت

>>>   کسیکه خودش از طریق دخالت، تقلب، و خیانت در انتخابات رویکار آمده باشد چگونه جلوی این خیانت ها را خواهد گرفت۰
دروغگوئی و عوامفریبی دیگر به عادت همیشگی غنی کوچی و شرکایش تبدیل شده۰

>>>   این لوده هیچ چیزی نیست فقط یک گدیگک امریکا است که زیر سایه تطبیق پلان های امریکا پلان های قومی شئونیستی و فاشیستی خود را هم تطبیق میکند.
روز سخت اگر آمد در اولین هواپیما همین خائن و زن یهودیش فرار میکنند.

>>>   اشرف غنی از همان بد چشم هایش است که وقتی از روی زانوهایش بالای پاهایش دوباره قرار گرفت میگوید من نبودم تو بودی.
از طریق دخالت به مقام رسیدی و حال میگوئی جلو دخالت رامیگیرم؟ جالب است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است