مسدود شدن شاهراه کابل_قندهار وارد پنجمین روز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148068 منبع: پرینت

تلاش ها برای بازگشایی شاهراه کابل-قندهار به نتیجه نرسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معترضان در شاهراه کابل_قندهار توافق امضا شده نمایندگان معترضان و هیات حکومتی را قبول نکردند و شاهراه کابل_قندهار را برای روز پنجم مسدود کردند.

شاهراه کابل_قندهار امروز چهارشنبه 16حوت 96 برای پنجمین روز نیز مسدود است و معترضان بار دیگر بر رهایی افراد ربوده شده و مجازات عاملان رویداد تاکید می کنند و قصد دارند تا برآورده شدن خواسته هایشان شاهراه پایتخت به جنوب را مسدود نگه دارند.

گفتنی است که درگیری ها نیروهای امنیتی با معترضان در زمان برچیدن خیمه تحصین چند زخمی برجا گذاشته و باعث افزایش شمار معترضین در محل شده است.

شاهراه کابل_قندهار از ابتدای هفته جاری در پی کشته شدن دو باشنده روستای شیرآباد ولسوالی قره باغ مسدود شده و صدها مسافر این مسیر را با دشواری روبرو کرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
تنش های قومی
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار بی ننگی و بی غیرتی برای اقوام غیر پشتون که یک قوم جاهل، ...، مزدور آمریکا و اکثر کشورهای عربی و.... بر همه ی اقوام حکومت کنند و تمام پست های کلیدی در اختیار آنها باشد و بر دیگران ظلم کنند، غارت کنند، چپاول کنند و دست به انتحار و انفجار و خراب کاری بزنند.
تا بکی؟
آی اقوام غیر پشتون قدری غیرت کنید، همت کنید، متحد شوید و این قوم ... را سر جای خودش بنشانید.
زلمی از بدخشان

>>>   ... براین دولت ... .....

>>>   وقتی جنبش رستاخیز تغیر فقط یک چارراهی را برای چندروز در تحصن مشروع مسدود کرد از وکیل و وزیر و اتمر و غنی و همه چیغ و فریاد راه انداختند که برای مردم مزاحمت است حتی ملا های دولتی بحث قطاع الطریق را راه انداختند. مگر حالا که شاهرگ حیاتی چنوین ولایت به خاطر یک معضله محلی پنج ردز است که بسته است دهان همه مهر لاک است چون قطاع الطریقان از قبیله عالیجنابان تشریف دارندو اگر این کار را هزاره ها کنند محشری از غوعا به پا میشود. خوب است این مورد به یادشان باشد تا وقتی شاهراه شمال و جوب و شرق در اعتراض به ستم قبیله مسدود میشود چیغ و فغان نکنند.

>>>   مشکل اصلی طالبان است که میخواهد جنگ قومی را اندازد و لی مردم شیر آباد به دو دسته است که یکی از طالب طرفداری می کند و دیگری از دولت آنها زدو خورد داشتند که دو کشته به جای گذاشته و این کشته ها را به گردن هزاره ها انداخته است
باشنده نیخته

>>>   به پایواز نوروز و نوبهاران !
هرکس بگوید که هفت میوه حرام است
او زاده یی ...شتر بیت الحرام است

نوروز حرام ، شادی حرام ، عشق حرام است
"چیزی که درین شهر حلال است کدام است"

این شهر پر از ریش ، پر چیفته ، پر از خون
بنگر که چه نظمیست چی ایزاری نظام است

مستان خرابات ز میخانه و باغ ها همه رفتند
تازیست که بی باک درین شهر خرام است

هرکس که بود دشمن نوروز و بهاران
او کره ...است که مزدور و غلام است !

(م.ب.)

>>>   کسانی که راه کابل و قندهار بسته اند عمل طالبانی است و کسانی که این راه بند ساخته اند شاگرد طالبان و وطن فروش و خود فروش هستند
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است