کارمندان زن رسانه ها مصون نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ کد خبر: 148069 منبع: پرینت

آزار و اذیت جنسی زنان در چند سال اخیر در رسانه‌ها افزایش یافته است.

کمیته مصونیت خبرنگاران روز سه شنبه 15 حوت 96 در مراسمی به مناسبت 8 مارچ، پالیسی منع آزار و اذیت جنسی خبرنگاران زن را ارایه کرد.

صدیق‌الله توحیدی مسوول دادخواهی کمیته مصونیت خبرنگاران در این مراسم گفته است که دختران و زنان افغانستانی که در رسانه ها فعالیت می کنند شجاع ترین بانوان کشور هستند و امید است با تطبیق پالیسی منع آزار و اذیت جنسی در رسانه‌های افغانستان، میزان خشونت‌ها علیه آنان کاهش یابد.

توحیدی از تمامی کارمندان زن در رسانه‌ها خواست که برای جلوگیری از خشونت‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های جنسی متحد شوند و صدای خود را برای دادخواهی بلند کنند.

مسوولان کمیته مصونیت خبرنگاران ابراز نگرانی کردند که نبود پالیسی مشخص برای حمایت از بانوان در رسانه‌های کشور، چالش برانگیز است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رسانه ها
کارمندان زن
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
این عکس را بزرگ بسازید، در اتاق نشیمن تان بند کنید تا وقتی که از محفل ها و پارتی ها و مهمانی های مجلل و کنسرت های لوکس و رخصتی های چند هزار دالری برمیگردید ، چشم تان به این عکس بیفتد و کمی پیش خود به اندیشه شویید. از این خانواده ها ، از این اطفال ، از این زنان بی خانمان در سراسر خراسان به هزاران و هزاران در حالت مرگ تدریجی به سرمی برند و خرچ یک روزه ای شما مصرف سه ماه آنان می تواند باشد. دولت نداریم ، بزرگان دلسوز نداریم ، قدرتمندان بسیاری شان بی احساس و بی وجدان استند ، ما چه میکنیم ؟ چند بار از خرچ های بیهوده ای مان به خاطر کومک به خانواده ها و اطفال بینوا ، پرهیز کرده ایم ؟! چند بار به کنسرت های دو صد دالری نرفته ایم و پولش را به کسی داده ایم که یک لقمه نان خشک بخورد؟! چند بار از برگزاری آن عروسی های گزاف و دهها هزار دالری صرف نظر کرده ایم که یک بخش پولش را به بینوایان بدهیم ؟!
در خارج کشور برای بسیاری کسان احساس و عاطفه از میان رفته است . اما در داخل کشور ، در همان جاییکه هر روز صدها گدا و فقیر و یتیم و ناتوان را می بینید ، چقدر از بیهوده خرچی های تان کاسته اید و به جایش برای مردم غریب و نادار یاری رسانده اید ؟! من از به اصطلاح رهبران و دولتمردان خاین و بی احساس و بی وجدان هیچ توقعی ندارم و میدانم که عامل اصلی این همه بدبختی همین عالی جناب ها استند. روی سخن من به سوی کسانی است که مثل خودم آدمهای عادی استند . سپاس .

>>>   Homayoun Paiez
باید معترف بود که بد بختانه از هر لحاظ، یکی از عقب مانده ترین و توسعه نیافته ترین کشور دنیا هستیم؛ و سبب این همه عقب مانی ها، همگی علت دار اند؛ که پرداختن به آن علل در این جا ناممکن است... امروز من در ویدیو ای، نظر یک تن از بت های هنر این کشور بی صاحب را در بارهء فیلمی شنیدم؛ که با شنیدن نظر آن بت محترم و تعریف های که او از آن فیلم داشت؛ نه تنها متعجب شدم؛ بلکه به تعبیری دفعتن دستم را به سرم بردم که نکند که شاخ در آورده باشم!... هنر در کشور ما خیلی غریب مانده و مسخ شده است... این دو دههء اخیر را که مپرسید؛ که انحصار گران با هنر و هنر مند چنان رفتاری کرده اند و می کنند؛ که وحشیان هم ، با مظاهر هر چه که مدرن است نکرده و نمی کنند!
کسانیکه از هنر چیزی در چانته دارند؛ در انزوا ها و حاشیه ها می پوسند؛ و این بی هنران اند که به فتوای بت شده گان بی هنر، هنر را به آبله ، جزام و بیماری های واگیر کشندهء دیگر، مبتلا کرده اند...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است