قره باغ غزنی تاوان اشتباه محمود غزنوی
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۰۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148075 منبع: پرینت

اشتباهات هزار سال قبل سلطان محمود غزنوی را امروز مردم هزاره در قره باغ غزنی می پردازند.

سلطان محمود غزنوی تقریبا هزار سال قبل برای غارت هندوستان چندی مرتبه لشکر کشید. در مسیر سفر اش به هندوستان با قبایل گمشده، گرسنه و وحشی بنی اسراییل در اطراف کوه های سلیمان مواجه شد. سلطان آنها را نخست با زور شمشیر مسلمان ساخت و سپس از آنان بحیث اجیران جنگی لشکری ساخت به کشتار و غارت گسترده هندوستان پرداخت.

در برگشت از هندوستان به مرکز امپراطوری اش غزنه با خود لشکر اجیر اولاده سلیمان اوغان و هزاران برده و کنیز و با غنایم زیاد برگشت. سرانجام سلطان روزی پس از مطالعه شهنامه فردوسی چشم از جهان پوشید، ولی ویروس های تبهکار یهودی را به میراث گذاشت و بدین ترتیب راه را به هجوم اولاد کوچی سلیمان اوغان در سرزمین اهورا مزدایی خراسان باز کرد.

از آن به بعد سر زمین مقدس خراسان به جهنم در کره زمین تبدیل شد. صاحبان اصلی خراسان با تمدن و هویت پنج هزار ساله شان بحیث مهاجر فلسطینی تبدیل شدند ولی ویروس های اولاده سلیمان افغان صاحبان "ملک خداد" شدند.

امروز اولاد همان کنیزان، بردگان و اجیران سلطان محمود غزنوی غزنه و تمام کشور خود را به جهنم در کره زمین تبدیل کرده اند. حالا مردم مظلوم و بومی خراسان از کی بنالند از اشتباهات تاریخی سلطان محمود غزنوی و یا از بیچارگی و ناتوانی خود؟

امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محمود غزنوی
قره باغ
نظرات بینندگان:

>>>   اگر به هزاره ها قدرت داده شود کاری را که غول های شناخته شده بیفرهنگ و شرور در ۳۰۰ سال انجام داده نتوانستد آنها در کمتر از ۳۰ سال انجام میدهند و این کشور را آرام و آباد میکنند، حتی هان غول های شناخته شده را هم بلاخره انسان خواهند ساخت۰

>>>   ارگ یا همان اوغانها فقط میخواهند تمام مناطق غیر اوغانها نا آرام و در جنگ و وحشت قرار گیرد تا که از مناطق خود اوغانها که در جنوب و جنوبشرق هستند کدام فرقی نداشته باشد.
وقتی در مناطق اوغان پسمانی جنگ ترور و وحشت باشد مناطق غیر اوغانها چرا آرام باشند و رو به پیشرفت باشند. به همین خاطر طالب را در شمال آوردند و آنها را حتی مناطق امن دادند چون دند غوری و به همین خاطر طالب را در شمال بصورت جدی ضربه نمیزنند.
این پروگرام اوغانها از زمان کرزی جریان داشت و حالا در زمان غنی کوچی شدت یافته است.
غیر اوغانها بیدار و متحد شوید ورنه یکه یکه و دانه دانه کوبیده و خورد و زبون میشوید و اولاد اولاد تان محروم از تمام حقوق اصلی ایشان غلام این اوغانها شده و حتی هویت تاریخی شان جعل و مطابق خواست اوغانها رقم خواهد خورد.
غیر اوغانها بیدار شوید، غیرت کنید، متحد و یکپارچه شوید، هنوز هم دیر نشده.

>>>   مردم هراره اگر از شرف و ناموس و زندگی خود دفاع نکنند و متحد نشوند بمانند دوره عبدالرحمن جلاد قتل عام میشوند و زنان شان کنیز و پسران شان برده میشوند جز دفاع و مبارزه هیچ راه دیگری وجود ندارد اوغان و پشتون قتل عام میکند و میکشد و رحم ندارد

>>>   افغانستان هنوز تجزیه نشده است. هر افغان حق دارد که در هر کجای این کشور زندگی کند. این کشور خانۀ مشترک تمام اقوام افغانستان است.

>>>   درست فرمودی هزار سال پیش مغولان به جنوب آسیایی میانه لشکر کشیدند .و شما را از خود میراث به جا ماندن. و حالا شما شدند صاحب این خاک . تذکر به همه با سواد ها پیغمبران همه از نسل بنی اسرائیل بودند. تو هین نکنید.
بدخشی

>>>   تنها راه نجات از دست این ...همانا تجزیه است. حتی دولت فدرالی هم راه نجات نیست. با تجزیه بگدارید که اوغانها کشور انتحارستان خود را بسازند و هر روز خود را به بهشت خیالی خود روان کنند.

>>>   عجب تحلیل حیران کننده امروز هم تمام گپ های منفی بنام ترک تباران حواله میگردد کم نبود که گپ های هزار ساله هم بنام سلطان بیچاره حواله میگردد. بهتر است کمی درکمی وکاستی های خود متوجه شویم. وتمام گناهان رابالای این وآن حواله نکنیم.

>>>   شما از منطق استدلال و شواهد تاریخی حرف میزنید در حالیکه مغز قبیله آنقدر انکشاف نکرده که آنها را بداند. قبیله فقط غوارو نه غوارو را میداند وبس، و فقط همینقدر از کدام لافوک خود شنیده اند که ما تاریخ ۵ هزار ساله داریم. در حالیکه اولین اثر تاریخی نوشته شده به زبان قبیله به ۵ صد سال هم بر نمیگردد.
این بدوی ها از فرهنگ، تاریخ، شواهد تاریخی، ویا استدلال و منطق علمی بیخبر هستند.

>>>   تفاوت در فرهنگ ها و تفاوت در برخوردها از نوشته ... و نظریات یک تعداد که از ان فقط ...میبارئ معلوم است.

>>>   میگویند قبل از اسلام سرزمین که فعلا به اسم افغانستان ما زندگی می کنیم فقط یک جا های خاص انسان زندگی می کرده از قسمت های بغلان .سمنگان.بلخ تا دامنه های هرات به اسم ترکستان بوده.البته حکومت های توران.رستم و سهراب هم در همین مناطق بوده در اصل تمامی جعميت که درداخل افغانستان فعلی زندگی می کنند چه قبول بکنند و چه قبول نکنند همگی مهاجر گفته میشوند.که بعدآ دراین سرزمین آمدن بعضی ها با علاقه خودشان آمدن و بعضی ها توسط حکومت های آن وقت اجباری آورده شدن به آن ميگفتن کوچ اجباری.

>>>   آنهای که مسلمانان حقیقی اند هیچ وقت به این مسائل فکر نمیکنند.وهيج وقت از این حرف های بی معنی نمی زنند که تو از کجا آمدی.من ازکجا آمدم.به گذشته ها چه کار دارید از حالا شروع کنید .همه اقوام مثلی برادر و برابر دراین سرزمين خدا داده زندگی کنید. یکی خوداش صاحب اصلی این سرزمین میداند.بقیه را مهاجر میگوید.و تنه میزند که شما ها ازکراچي ولاهور.ویا از کولاب آمده ای .ویا از چوسان قديم چین آمده ویا ازمغلستان آمده .من یک نحصيت برادرآنه میکنم این گپ ها را کنار بگذارید هیچ فایده ای ندارد اگر راهی حل میداشت تا حالا يکطرفه شده بود .واقعا این خرابی ها این ویرانی ها و این قتل عام ها و این اتفاقات بد .وخشن که در این چند صد سال روی همین مسائل افتاده باید برای ما پند و عبرت شود

>>>   افتخاراتی را که سلطان نامدار محمود غزنوی به جهان اسلام و فرهنگ وعرفان اسلامی آفریده، تا ابد به عنوان چهره درخشنده اسلام مطرح و عزیز باقی خواهد ماند.
همه باید به این شخصیت بزرگ تاریخ واسلام افتخار بکنیم.

>>>   غنی کوچی بالای آنهائیکه چهار راهی زنبق را بسته بودند گلوله آتش کرد و معترض ها را زیر زنجیر تانک نمود۰
حال در قسمت این گروهی که شهراه کابل قندهار را بسته اند چرا خاموش است؟ چرا تانک ها به طرف اینها حرکت نمیکند؟

>>>   به نصری های دو آتشه بگویید در میدان بیایند و مسلمانی خود را و هزارگی خود را اثبات کنند.

>>>   اگر ریس جمهور تاحالا درباره مسدودي شاهراهی کابل و قندهار اقدام نکرده بلد نیست نمی فهمد چه کار باید کرد.به چهار راه زنبق که سریع اقدام کرد ازترسو بودنش بود.فکر کرد که اگر تانک را بالای تظاهراتچي ها حرکت ندهد آنها میآیند ارگ را به آتش می کشند.صندوق دار بانک را چه مانده به ریس جمهور ی.مردم افغانستان باید از ....های ریس جمهور رنج بیشماری بکشند.
مهاجر

>>>   سلطان محمود کارش را نیمه تمام گذاشت و رفت۰ این قبایل ...اوغان را نیمچه مسلمان ساخت نه مسلمان کامل۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است