خراسان زمین و بازار آزاد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148086 منبع: پرینت

نظام سرمایه داری، بازار آزاد، جهانی شدن رقابت میان غول های بزرگ اقتصادی شرکت ها و ... هرچه نام آن را بگذاریم مهم نیست.

مهم این است آیا کشوری مانند آریانا با این وضعیت آمادگی آن را داشت مرزهای آن باز باشد و با کشورها رقابت کند؟ هرگز چنین آمادگی را نداشت. آریانا زمین کشوری است فاقد زیر ساخت ها، فاقد چرخه تولید و ...

وقتی کشوری است مبتنی و متکی به کشاورزی سنتی چیزی برای گفتن و عرضه در بازارهای جهانی ندارد. مردم خراسان زمین با دامداری و کشاورزی روزگار سپری می کردند و ثروت در دست مردم در داخل در حال چرخش بود مشکلات فقر و بیکاری اینقدر دامنگیر مردم نبود.

حالا ثروت در دست یک عده خاص قرار دارد همان شرکت های بزرگ، مالکان رسانه ها، صاحبان مخابرات ها، مالکان فروشگاه های بزرگ، یک عده رهبران دزد و ... به قول معروف دارید بخور ندارید بمیر!

باید مرزها بسته می بود و ورود و خروج ارز، اجناس سیستماتیک قدم به قدم در حد نیاز مردم پیش می رفت نه اینگونه مثل سیلاب همه چیز سرزمین ما را با خود ببرند اما چرا غربی ها اين كار را با مردم ما كردند؟ آنهایی كه مدعی كمک هستند به نوشيدن خون مردم فقير عادت كرده اند اما زير شعار حمايت، كمک و ... در آفريقا هم اين كار را انجام دادند.

آنها برای دزدی و غارت معادن و پيش برد سياست هایشان نيازمند بودند اختلافات قومی را دامن بزنند تا مردم ما را برده بسازند. بردگی همين است حقوق ماموران، كارمندان دولتی و ... آنها پرداخت كنند در واقع وابستگی كامل به آنها وجود دارد.

تا زمانی حضور دارند منافع شان در غارت معادن و ... است اين نظام برده آنها وجود دارد هرگاه رخت بستند نظام ساخته و پرداخته آنها فرو خواهد پاشيد و مردم ما تاوان پرداخت می پردازند كه دوباره كشمكش كنند و نظام را براساس نيازها و واقعيت ها بسازند.

هميشه می گویيم که اميدوار باشيم خدا بزرگ است هيچگاه نگفتيم خداوند فهم شعور هم به انسان داده تا از آن استفاده كند چه چيز درست يا نادرست است. يكی نان شب ندارد
يكی سخن از خريد ميلياردی می زند. اين بازار آزاد است.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خراسان
بازار
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تجارت جهانی یک اصل شده است و درب را ببندی از دروازه میاید بلاخره! افغانستان بدون صادرات محصولات و منابع طبیعی خود و بدون سرمایه گذاری بیرونی ، رشد واقعی و ضروری نمیتواند! میلیاردها دالر وارد شد و قلب و پل ترانزیتی است ولی چطور میتواند دروازه خود را به روی جهان فعلی ببندد!؟
هر کشوری اول باید قربانی بدهد تا دیگران نیز به سوداگری با او وابسته و آموخته شوند و تغییری بوجود بیاید خصوصاً افغانستان که شریک غرب است و با کمبود سرمایه و نیروی متخصص مواجه است ، ولی منابع طبیعی و انسانی مستعد دارد!
محصل اقتصاد

>>>   خراسان!
مرده زنده نمیشود!
بخارا از دست رفت خراسان خو مرده بود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است