پیام رییس جمهور به مناسبت سالیاد مارشال فهیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ کد خبر: 148156 منبع: پرینت

مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم یکی از چهره های نامداری است که نام و یادش در تاریخ معاصر کشور ما به جاودانگی ثبت گردیده است. آنچه سبب به یاد ماندن نام بزرگان و ثبت یاد آنان در اوراق زرین تاریخ یک کشور می شود میزان تعهدی است که از خود به سربلندی، اتحاد، اعتلا و کامیابی مردم و سرزمین خود نشان می دهند.

تاریخ هر کشور پُر است از نام سیاستمداران، جنگجویان، و نقش آفرینانی که در رقم زدن حوادث گوناگون میهن خود سهم داشته اند، اما از آن میان، کسانی نام ماندگار پیدا می کنند که در کاستن از درد و رنج مردم، افزودن به سعادت و موفقیت جامعه، و استوار ساختن صفوف یکپارچگی ملت خود نقشی تاریخی و قابل ستایش به عهده گرفته اند. کسانی که از خود گذشته اند تا دیگران را به آسایش و آرامش برسانند.

کشورهایی که گرفتار مصیبت تهاجم خارجی و بحران های داخلی می شوند، در معرض آسیب های شدیدی قرار می گیرند، و یکی از آسیب هایی که همه هستی آن را به چالش مواجه می سازد پیدایش شکاف های داخلی و سست شدن شیرازۀ انسجام و وحدت ملی است.

آباد کردن ویرانی های بجا مانده از جنگ، سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی، غلبه بر فقر و بیکاری، به کار انداختن چرخ صنعت و ده ها کار دیگر، همه، امکان پذیر می شود به شرط آنکه نیروهای ملت در مسیر منافع علیای کشور متحدانه به کار بیفتند، وحدت صف محفوظ بماند، تشتُّت و پراکندگی از میان رخت بربندد، و جایی برای نزاع های بیهوده و کمشکهای زیانبار نماند. کسانی که بر چنین چالش هایی پیروز می شوند و می توانند قهرمان عرصه های همکاری و همبستگی شوند، و با رفتار و گفتار خود الگویی از وحدت و همدلی را به نمایش بگذارند، آنان شایستگی خود را برای ماندگار شدن و جاوانگی در تاریخ کشور خود به اثبات می رسانند.

مرحوم مارشال فهیم یکی از این شخصیت های عیار و نامدار این سرزمین بود که در روزهای سخت در کنار مردمش قرار داشت، در جهت همدلی اقشار مختلف ملت ما تلاش ورزید، برای استقرار نظام دولتداری در افغانستان جد و جهد نشان داد، و تا آخرین روزهای حیاتش با احساس مسئولیتی که درخور یک شخصیت ملی است رفتار نمود. به همان جهت است که امروز شخصیت آن مارشال فقید مورد احترام همه اقشار و اقوام این کشور قرار دارد، و بحث های کوچک، تاثیری بر جایگاه آن مرد بزرگ نمی گذارد.

از خداوند متعال برای مارشال مرحوم آرامش ابدی، برای فرزند برومند ایشان موفقیت افزون، و برای همسنگران و همکاران ایشان تداوم راه آن مرحوم را آرزو دارم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مارشال فهیم
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   Asad
این مشکل را کی وچطوری حل کنیم ؟
این مشکل را با روشنفکر ان جامعه ما مبارزین مقاومت گر ؛ با بیدارشدن ملت از خواب عفلت با اتحاد همبستگی حرکت های مدنی تظاهرات مسالمت‌آمیز برای عدالت ودادخواهی دربرابر حکومت بی کفایت متعصب طالبگرا تمامیت خواه و فاشیست.

>>>   Massoudiyan
جریان #ترور #مارشال محمد قسیم فهیم!
ﻋﻘﻴﻞ ﻓﻬﻴﻢ پسر مارشال فهیم در باره چگونگی وفات پدرش اینچنین حکایت می کند "ﺿﻴﺎﻓﺘﻲ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺣﺎﻣﺪ ﻛﺮﺯﻱ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﻣﺪﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺵ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﺍﻥ ﺿﻴﺎﻓﺖ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎن ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩند، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ نامزد ﻫﺎﻱ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ، ﺩﺭ آﻥ ﺿﻴﺎﻓﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺟﻨﺎﺏ ﻣﺎﺭﺷﺎﻝ ﻭ من ﻫﻢ ﺗﺸﺮﻳﻒ ﺩﺍﺷﺘم.
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺻﺮﻑ ﻏﺬﺍ ، ﻛﺮﺯﻱ ﻣﺎﺭﺷﺎﻝ فهیم، ﺯﻟﻤﻲ ﺭﺳﻮﻝ، ﺍﺷﺮﻑ غنی احمدﺯﻱ، ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻭﺭﺩﻙ ﻭ ﻛﺮﻳﻢ ﺧﺮﻡ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻗﺎﻳﻘﻲ ﺍﺯ ﺻﺎﻟﻮﻥ ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺭﻱ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺍﻃﺎﻕ ﺧﺎﺻﻲ ﺭﻓﺘند.
ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺘﻲ ﻃﻮﻝ ﻛﺸﻴﺪ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺯ ﺍﻃﺎﻕ ﺣﺎﻝ ﺗﻤﺎﻣﻲ آﻧﻬﺎ آﺷﻔﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻴ ﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﻇﺎﻫﺮﺃ ﺑﺎﻵﻱ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﺤﺚ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩند.
ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺧﺎﻧﻪ ﺟﻨﺎﺏ ﻣﺎﺭﺷﺎﻝ ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﺟﻤﻠه به ﺯﺑﺎﻥ آورد. ﻳﻜﻲ ﺍﻧﻜﻪ (ﻣﻦ ﻧمی گﺬﺍﺭﻡ) ﺩﻭﻡ (ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﺴﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ) ﻭ ﺳﻮﻡ ﻫﻢ ﺍﻳﻨﻜﻪ (ﻣﮕﺮ ﻣﻦ ﻧﺒﺎﺷﻢ) ﺯﻣﺎﻧﻴﻜﻪ ﻣﻦ می خوﺍﺳﺘﻢ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺪﺍﻧﻢ ﺍﻣﺎ اﻳﺸﺎﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻥ ﻧﻴﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺣﺘﺎ ﺑﺎﻻﻳﻢ ﻗﻬﺮ ﺷﺪ.
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺘﻲ ﺟﻨﺎﺏ ﻣﺎﺭﺷﺎﻝ از ﻧﺎحیه ﺷﻜﻢ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺍﻏﺎﺯ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﺎ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺻﺒﺢ درد می کشید.
ما جناب ﻣﺎﺭﺷﺎﻝ صاحب ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﺻﺪ ﺑﺴﺘﺮ ﺍﻧﺘﻘﺎل ﺩﺍﺩیم ﻭ ﺩﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﺭﺍﻩ حتی ﺃﻳﺸﺎﻥ ﺧﻮﻥ ﻫﻢ ﺑﺎﻻ ﺍﻭﺭﺩ، ﺗﺎ بالاخرﻩ ﺣﻮﺍﻟﻲ ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺸﺖ ﺷﺐ ﺟﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﻓﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻭﺩﺍﻉ ﮔﻔﺖ"
علاوه بر آن يک جنرال امريكايى كه خواسته هویتش افشا نشود موضوع ترور مارشال محمد قسیم فهیم را ذریعه زهر تایید کرده و علاوه نموده "در ترور مارشال فهيم امريكا، چند كشور ديگر ، حامد کرزی و خلیلزاد دست داشت"
این موضوع را همگانی بسازید تا همه مردم افغانستان حقایق را بدانند!

>>>   اگر چنین است از کرزی بپرسید چرا مرحوم قسیم را زهر داد و مسموم کرد؟؟

>>>   جالب است که در مظاهره غزنی که پشتون ها واوغان ها به راه انداختن نه انفجاری میشود ونه انتحاری؟ ؟؟؟؟؟؟؟

>>>   فهیم پرستی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است