این دولت کلا با هزاره ها مشکل دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148165 منبع: پرینت

دو نفر از وطنداران پشتون در قره باغ غزنی کشته شدند طالب، داعش، بی طرف، باطرف و ارگ با هم متحد شدند و قیامت برپا کردند اما هزاره ها به نوبت دسته دسته سلاخی می شوند جای تعجب است که برای بقای خود متحد نمی گردند!

متاسفانه در جریان سالیاد رهبر شهید عبدالعلی مزاری در غرب کابل باز هم هزاره ها در نزدیکی محفل مورد حمله تروریستی قرار گرفتند در حدود اضافه از ده نفر کشته شدند و ده ها نفر دیگر هم زخمی گردیدند در اینکه هزاره ها مورد قتل های هدفمند قرار دارند جای شک و شبهه نیست، فرق نمی‌ کند این هزاره ها طرفدار دولت باشند، اپوزیسیون دولت باشند به چه گروه و جناحی از هزاره ها تعلق داشته باشند برای سلاخی شدن یک شرط کفایت می کند و آن این است که هزاره باشند.

حالا برای یک لحظه تصور کنید که اگر یک گروه تروریستی در میان هزاره ها وجود می داشت و به صورت مکرر دیگر اقوام کشور را مورد حمله تروریستی قرار می دادند آیا زنده جان به نام هزاره در قلمرو افغانستان می توانستند نفس بکشند؟ فرق ندارد این هزاره بیگناه می بود و یا گناه کار؟ در افغانستان رسم برا ین است که جواب هزاره بد را باید همه ی هزاره ها بپردازند اما برای کشتن هزاره ها هیچ بدی در افغانستان وجود ندارد و این امر توجیه پذیر است جواب آن هم تعیین شده است که این کار تروریست ها است درباره اینکه این تروریست ها از کدام قوم اند و چرا هزاره ها را مورد حمله قرار می دهند همه سکوت می کنند.

برای من از همه درد آورتر این است که چرا جناح های مختلف هزاره ها از این همه هزاره کشی که حالا به یک سنت در جامعه افغانستان تبدیل شده است هوشیار نمی شوند، عبرت نمی گیرند و بالاخره برای زنده ماندن خود با هم متحد نمی گردند؟ باور کنید تا که متحد نشوید، در راه اتحاد پیش قدم نشوید و بصورت متحدانه تصمیم به دفاع و بقای خود نگیرید جریان تروریزم دیر و یا زود دروازه هر کدام شما را دق الباب خواهد کرد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
قره باغ
درگیری
قوگرایی
نظرات بینندگان:

>>>   وقتى يك بى صلاحيت ناتوان مانند دانش و يك مفسد فى الارض مانند محقق شده نمايندگان هزاره ها در حكومت حال و روزشان از اين بهتر نميشود

>>>   ...کشتن پشتونها را موجه میدانند اما کشته شدن هزارها توسط یک پدیده مرموز رامعادل پشتونها میدانند برادر هرکه انساها را میکشند مردود است اما شما .... وقتی امریکاها هروز پشتونها را به شمول زن وکودک شان بمبارد میکنند خودت وامثال خودت نه تنها که تقبح نه می کنند بلکه تاید می کنید به یاد داشته باشید که اګر هزاره به غلامی دیګران وفادار بمانند روزهای بدی درانتظارش حواهد بود
بی خبر

>>>   باسلام به نضر من هزاره ها هرچه کشته شدن هیچکسی باصخاص نکرد منظور مردم عادی نیست منظورم چوکی دارا هستن بخاطر که چوکی را از اونا نگیرن چیزی نگفتن خیلی ساده یک مسال شاید از این مسال خوش بعضیها نیاد ولی واقعیت است وقتی که گرگ به یک گله گوسفند همله میکند و و چوپان با غالمغال وچوب یاسنگ ویاسلاح ویا باخبر کردن چند نفر گرگ را فرار میدهد وگرگ جرعت نمیکند دوباره به آن گله ی که چوپان حواس جم دارد حمله کند وما گله ی بی چوپان هستیم وجز خداوند متعال کسی را نداریم . البته ناگفه نماند ما مردم هزاره مثل قدیم نیستیم .ما بین خودما انتفاق ودیانت نداریم اون های که میگن داریم دروغ میگن بخاطر که یکم فشار که سرشان سریع جا خالی می کنن .

>>>   چیزیکه کشت کنی درومیکنی

>>>   ناشناس غلام خودتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است