انگلیس: سفارت خود را به قدس منتقل نمی کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148190 منبع: پرینت

معاون کنسول انگلیس در شهر قدس اشغالی تاکید کرد که این کشور قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) روز شنبه گزارش داد: جیمز داونر در گفتگو با تلویزیون فلسطین اعلام کرد که موضع کشورش در حمایت از تشکیل 2 کشور مستقل فلسطینی واسراییلی و 'پایان دادن به اشغالگری اسراییل' ثابت است ولندن قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند.

داونر افزود که کشورش از حل و فصل قضیه فلسطین و 'پایان دادن به اشغالگری اسراییل' از راه مذاکره حمایت می کند.

معاون کنسول انگلیس در شهر قدس با اشاره به غیر قانونی و نامشروع بودن ساخت شهرک های اسراییل نشین در سرزمین های اشغالی، تاکید کرد که روند تسریع در ساخت و ساز این شهرک ها که در حال افزایش است، از نظر ما غیر قابل قبول و مانعی بر سر راه تشکیل 2 کشور مستقل محسوب می شود.

داونر در خصوص سفر شاهزاده ویلیام به فلسطین اشغالی گفت که این دیدار در چارچوب سفر منطقه ای و هدف از آن تقویت روابط بین 2 ملت فلسطین و انگلیس است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در 6 دسامبر گذشته (15 قوس 96) شهر قدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت واخیرا گفت که سفارت این کشور در ماه می آینده (ثور/جوزا) از تل آویو به قدس منتقل می شود.

به رغم مخالفت بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی با تصمیم ترامپ که کارشکنی در روند حل وفضل قضیه فلسطینی به شمار می رود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل آن را 'تصمیمی تاریخی' توصیف کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلی
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است