چرا روشنفکران هزاره خاموش هستند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148200 منبع: پرینت

بارها گفته و نوشته‌ ام که گروه داعش برای جنگ فرقه‌ ای آمده است.

طراح این گروه در منطقه ی ما ISI می‌ باشد. این سازمان مخرب برای توجیه هم‌ ریشه بودنِ داعش خراسان با داعش خاورمیانه (شام) تلاش دارد تا هزاره‌ های‌ ما را به سه دلیل زیر نشانی گیرد:

1. هزاره‌ ها مخالف ایدیولوژیک داعش هستند. پاکستانی‌ ها با این کار بارها نفرت را از خود کاهش می‌ دهند و آن‌ را به «شام» پیوند می‌ دهند.
2. هزاره‌ ها از شکوفاترین گروه قومی کشور ما هستند. این شکوفایی را در عرصه‌ های فرهنگی می‌ توان به وضاحت مشاهده کرد سرکوبِ هزاره‌ ها شکست آزادی‌ های شهروندی را به بار می‌ آورد و مردم را در برابر فکر ارتجاعی پاکستان که در مناطق مرزی مستولی است گرایش می‌ دهد.
3. هزاره‌ ها در جدال و بحران رهبریت هستند. اگر این بحران مدیریت نشود و ISI با ضربات خونین به هزاره‌ ها ادامه دهد، زمین و زمینه برای داعشیزم هموارتر می‌ شود.

اما چرا روشنفکران هزاره خاموش هستند راستش این خموشی در گروی مولفه‌ سوم محصور شده‌ است. تابوی رهبریت در میان سیاسیون هزاره ما به سان موریانه‌ ای است که پیکر نسل جوان ما را می‌ خراشد. راستش مردم از خطابه‌ های تکراری رهبران دوران جنگ سرد هزاره‌ ها خسته شده‌ اند باید این پویایی‌ بی‌ سابقه میان هزاره‌ ها را که مایه افتخار همه ما است روشنفکران و روشنگران هزاره سمت‌وسو دهند.

به باور من هزاره‌ ها باید در جمع رهبران خود بهترین‌ های سایر گروه‌های قومی را برگزینند و این تابوی فرسوده را برای همیشه نابود کنند به باور من این مسوولیت روشنفکران هزاره در داخل و خارج از کشور است تا با همه سخن بگویند در میان روشنفکران هزاره ما رهبران پویایی داریم که باید این سکوت مرموز را بشکنند و گام به جلو بگذارند.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستیز
روشنفکران
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   باید روشنفکران هزاره خود و قوم خود را از گروی دللالان که روز و شب برای خود مصروف اند و هزاره ها را منحیث وسیله برای منافع سیاسی و اقتصادی خود بکار میبرند برهانند. حرف بجاست که روشنفکران هزاره با سایر گروه های که سوابق نیک ، اندیشه و نیت نیک برای همه دارند یکجا و هم سو شوند.

>>>   جالب است که در مظاهره غزنی که پشتون ها واوغان ها به راه انداختن نه انفجاری میشود ونه انتحاری؟ ؟؟؟؟؟؟؟

>>>   هزاره هرچه زودتر مسلح شوند.
تنها راه جنگ است
پشتون ها نوکر پاکستان هستند .وجز وطن فروشی کاری دیگری ندارند.
باید انتقام شهدای هزاره را از اوغان های قرباغ گرفت
وگروگانها را ازاد نمود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است