جلوی فعالیت جاسوسان را بگیرید
اگر بخش هایی از کشور به طالبان واگذار شود آن بخش ها به مراکز فساد مبدل خواهند شد؛ از جیب ملت بزرگ بخشی نکنید چرا که تا ما زنده هستیم کسی نمی تواند این کشور را تجزیه کند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ کد خبر: 148212 منبع: پرینت

مراسم چهارمین سالگرد مارشال قسیم فهیم با حضور شخصیت های سیاسی و جهادی، مقام های دولتی و اعضای کابینه و هزاران باشنده کشور در خیمه لوی جرگه کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرب رسول سیاف رهبر جهادی روز جمعه 18حوت 96 در مراسم یادبود از چهارمین سالگرد مارشال قسیم فهیم معاون رییس جمهور پیشین از حکومت خواست تا جاسوسان کشور را شناسایی کند و جلوی فعالیت آنها را بگیرد.

سیاف با تاکید بر اینکه مسلمان به تفرقه و حساسیت های قومی دامن نمی زند بیان کرد که نام اتحاد شمال، نام مجاهدین نبود و این نام بالای مجاهدین تحمیل شده بود و دشمن قصد داشت با همین نام زمینه تفرقه را فراهم کند که به هدفش نرسید.

این رهبر جهادی درخصوص طرح حکمتیار مبنی بر واگذاری بخش هایی از کشور به طالبان را ناکام خوانده و اظهار کرد: اگر بخش هایی از کشور به طالبان واگذار شود آن بخش ها به مرکز فساد مبدل خواهند شد.

وی افزود: طالبان می توانند با دست کشیدن از جنگ، وارد عرصه سیاست شوند و از رهگذر سیاسی به قدرت برسند.

سیاف تاکید کرد: " منطقه‌ ای اگر به طالبان واگذار شود، آن منطقه امن نام نمی‌گیرد، منطقه فساد نام می‌گیرد، آن منطقه خطرناک می‌شود. از جیب ملت کسی بزرگ ‌بخشی نکند، اینکه باید فلان ولایت به طالبان واگذار شود، تا زمانیکه ما زنده هستیم، کسی این کشور را تجزیه کرده نمی‌تواند."

این رهبر جهادی همچنین از طالبان خواست تا با مردم کنار بیایند و زمینه اینکه صاحب تمام کشور شوند برایشان فراهم شود و همچنین از سیاستمداران خواست تا سلیقه هایشان را بالای دین و مذهب تحمیل نکنند.

گفتنی است که رهبر حزب اسلامی چندی پیش در یکی از مصاحبه های خود انتحاری را حلال خوانده و گفته بود که آنچه شما به آن انتحاری می گویید برای ما استشهادی است.

سیاف بدون گرفتن نام از شخصی درخصوص حمله های انتحاری گفت: هیچکس نمی تواند برای مردم تعیین و تکلیف کند و حلال و حرام را از دیدگاه خود تحمیل کند، حلال و حرام دین مشخص است و نباید برداشت شخصی افراد به دین برچسپ زده شود.

وی علاوه کرد: حلال خدا هم معلوم و حرام خدا هم معلوم است و ما از کجا شدیم که بخیزیم که این حلال است و این حرام است، این جایز است و این ناجایز است، این کارها را خدا و رسول منع کرده است.

این رهبر جهادی به حمله انتحاری ساعتی قبل این همایش در غرب کابل شاره کرده و گفت: این حمله انتحاری که در اجتماع مردم مسلمان در سالگرد عبدالعلی مزاری صورت گرفته و هنوز صحبت درموردش ادامه دارد حلال است یا حرام؟

گفتنی است که در همین روز یک حمله کننده انتحاری که قصد داشت خود را در میان اجتماع اشتراک کنندگان در مراسم سالگرد عبدالعلی مزاری منفجر کند از سوی نیروهای امنیتی شناسایی شد و خود را نزدیکی مصلی مزاری در مربوطات ششم حوزه امنیتی کابل منفجر کرد؛ در این حمله 11 تن کشته و بیش از 20 تن زخمی شدند.

معاون دوم ریاست اجرایی در پیامی حمله شیطانی داعش را محکوم کرده و اعلام کرد که افغانستان گورستان این فراریان وحشی خواهد شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاف
سالگرد فهیم
نظرات بینندگان:

>>>   کاشکی جلوجاسوسان گرفته شود جلوجاسوسان دنیاپرست را خداوند ج بکیرد

>>>   Zafari
جناب استاد!
حضور لشکر کفر در کشور اسلامی و قرار داشتن زمام امور مسلمین بدست کفار از منظر شرعی چه حکمی دارد؟
چه باید بشود؟

>>>   Moshref
آمریکا الله است دالر کتاب الله قرآن است امریکا +دالر = شرعیت اسلام . مانند آنکه تا کنون الله عرب+ قرآن عرب= جهل و نادانی مسلمانان

>>>   Raheel
زمانی بود که اگر سگ هم علیه روس می جفید عزیزش می داشتیم- چه رسد به آدمهایی که عاقل و بالغ بودند.
آن نیاز و آن شرایط سبب شد که کسان زیادی تصور کنند عزت شان ابدی است و یا بندگان برگزیده خدا استند و بنا بران تا ابد و در هر شرایطی قابل احترام.
این اشتباه محاسباتی به بسیاری اعتماد به نفس کاذبی داد و تصور کردند که هر تفنگنداری قدیس است و هر گاوی مقدس و این قدسیت جاودانه.
هرچند در همان گذشته هم مردم سره و خشره را از هم تمییز می کردند، اما امروز شرایط فرق کرده است. امروز تنها کسانی می توانند مورد احترام باشند که در کنار انسان بودن و کرامت داشتن، سلامت عقل و اندیشه خود را نیز به نمایش بگذارند.
استاد سیاف با موضعگیری عقلانی، انسانی و اسلامی اش امروز به دهن آنهایی کوفت که دچار همین اشتباه محاسباتی اند و فکر می کنند چون زمانی نام مجاهد به سر شان بود هر کفر و نفاق و غلط و جفنگی بگویند مشروعیت دارد و مردم می پذیرند. در حالی که آن سبو بشکسته و آن پیمانه ریخته است.
پاینده باد حاکمیت عقل و پیروزی حق برباطل!

>>>   استاد سیاف ، وقت سیافی است وگرنه همه ی کسانی مثل تو باید بروند بهشت

>>>   واضع ومانند آفتاب درخشان حلال و حرام الله متعال آشکار است و. اگر واقعآ یک راه اصولی را بخاطر صلع وصفا جستجو نکیم پس چطور میشود. این جنگ خانمانسوز را از این وطن دور سازیم تا چه وقت دیگران کمک مان کند باید این ملت با هم جور بیایند وراه جور آمدن از خود گزری و صداقت است ورنه میبنید هر اولاد این وطن غرق در خون اند تنش ها قومی زبانی تبیعض های زبانی از بین برده شود وراه را به یک مصالحه ملی باز نمود برای دیگران حق داد و حق ملت را پایمال نکنید همه از مردم پیش انداخته اید که بخاطر مردم این کار را میکنیم . حق مردم را تلف نمیکنیم و در حقیقت همه شما از الف گرفته تا یا حق مردم را میخورید به حق شان تجاوز میکنید ،مادران رنجیده را بی پسر وپدران غمدیده غمسار میکنید از آه مظلومان هراس به دل ندارید حق خدا ورسولش را مانند شیر وآب ن ش جان میکنید وباز میکوید حق مردم باید تلف نشود این سخنان مسخره آمیز شماها چهره منافقت و. رضالت هویدا میسازد امید به الله متعال همه واقعآ در غم مردم شوید .
عبدالله ریحان

>>>   استاد معظم جناب سیاف صاحب !
وقتی امنیت ناملی زمان صالح یک جاسوس پاکستانی هارا از وزارت مخابرات دستگیر کرد حبس نمود شما نزد کرزی رفتید وبرای او واسطه شدید تا از حبس ر ها شود

>>>   اول اینکه گلبدین حکمتیار را چرا بنام رهبر حزب اسلامی یاد میکنید در حالیکه تا کنون بحیث یک حزب سیاسی ثبتو راجستر وزارت عدلیه در جمله احزاب سیاسی کشور نشده و لاوتا عبدالهادی ارغندی وال بحیث رهبر حزب اسلامی در وزارت عدلیه ثبت و راجستر است تا هنوز اصراف از نام حزبش نکرده وانحلالحزبش اعلان نشده و یا ادغام باند گلبدین با با حزب اسلامی ارغندی وال صورت نگرفته وبجای ارغندی وال گلبدین بحیث رهبر حزب اسلامی معرفی نشده چگونه گلبدین رهبر باند ترورست جنگی را رهبر حزب اسلامی گفته میشود .
گلبدین جاسوس ای اس ای بدستور ای اسای پاکستان یک طرح پیشنادی خاینانه که نوعی از وطنفروشی و تسلیمی ان به پاکستان است بگفته استاد سیاف هرگز کسی را اکثریت مطلق مردم ما بکسی اجازه نمیدهدکه گوشه ی از کشور ما را با یک ترفند خاینانه به طرفدران پاکستان جاسوسان ای اس ای کسی حاتم بخشی کند مردم چرا خون میدهند و خونداده اند که حالا دو دسته خاک خود را به نفرات پاکستان تسلیم کنیم از سپردن دهنه غوری که بنام دند غوری میگویند ایا تجربه و پند گرفته نشده که دوباره تکرار اشتباه و گناه را تکرار کنید .

>>>   زنده باشد استاد سیاف یگان اوغان است که مسلمان است و تعصب در دلش وجود ندارد. نزد اشرف غنی ....زی و راکتیار فقد اوغانیت مهم است اینها دیر یا زود به شکل بد سرنگون خواهند شد.

>>>   اول باید جلو فعالیت ... خودت را به پاکستان، سعودی وغربیها گرفت!!!!!
نعره تکبیر

>>>   چراما مردم استاد سیاف وارغندیوال صاحب را دوست داریم ؟
چون اینها به دستور پاکستانی ها اقدامی برضد مردم ووطن خود نمیکنند ومسلمان واقعی هستند ، از همین معلوم میشود که موضوع ومشکلات موجوده قومی نیست
ر

>>>   معاش ماهانه خادمین حرمین شریفین !!!
سایت خبری انگلیسی میدل ایست آی اعلام کرد که حقوق ماهانه ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان که از خزانه دولت برداشت می شود با حقوق ماهانه بسیاری از رهبران جهان فرق زیادی دارد.
سایت خبری مذکور گزارش داد که یک منبع نزدیک به دربار پادشاهی اعلام کرده مبلغ اختصاص یافته به پادشاه عربستان معادل ۸۰۰ میلیون دلار در هر ماه است.
نویسنده این گزارش حقوق ماهانه پادشاه عربستان را با ترزا می نخست وزیر انگلیس و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مقایسه کرده است به طوریکه ترامپ سالانه ۴۰۰ هزار دلار دریافت می کند بنابراین حقوق ماهانه پادشاه عربستان ۲ هزار برابر حقوق سالانه رئیس جمهور آمریکا است
ر
این معاش است یا اختلاس ؟؟؟

>>>   این بیانیه استاد محترم سیاف که استقامت و باورش به آن همیشه بادکاملآ علمی است و منویات یک مرد فرهیخته را به تآویل میگیرد .
هر پره گراف آنرا میتوان یک کتاب نوشت هم به علوم عقلی وعصری و هم
نقلی همخوانی دارد و سیاف را در قالب یک سیاست مدار هوشیار و مدرن به معرفی میکند این گفتارش جاذبه خاص دارد .

اما حکمت یار اساسآ یک آدم غیراکادمیک است جز زد و بند استخباراتی جنگ وسفاکی ونفاق افگنی و ویران گری شهر کابل و دیگر شهرها در او نمیتوان یافت . و از روی تحلیل میتوان گفت که انشاءلله ختم است .به ریاست او حزبی
هم ثبت نیست که فعالیت حزبی او مشروعیت داشته باشد و انشاءالله
ورشکست سیاسی و مالی است .
جهت روشن و قابل قبولی را هم نمیتواند ارایه کند .
به اشرف غنی توصیه میکنم که فریب خم خم رفتن های اورا نه خورد . و دست
از کمک های مالی به او بردارد و همچنان مصارف در امنیت گیری برای او
بی جای و تا اندازه ای ابلهانه است . او به هیچ قومی وفادار نیست .
هوشیاری خود را از دست ندهید . این عجوزه عروس پیر هزار داماد است .
عنایت الله سباوون

>>>   طالبان ازهمان اول دنبال قدرت بودن ومنافع پاکستان برایشان مهم بوده وازدین سواستفاده کردن وعده ای نادان وجاهل ازانهاحمایت کردن وکشورراویران ومردم رااواره کردن طالبان واقعا اکرمردم برایشان مهم باشن دست ازجنگ برمیدارن وصلح میکنن وبه ابادی وخودکفای مشورمییندیشن نه به تجزیه خوب فک کنیدطالبان چندولایت میخوان یعنی هیچ اتحادی بین افغانهانیست وبه یک کشورمستقل فک نمیکنن وافغانستانی سربلندنمیخواهن واگرافغانستانی ابادبخواهن باتمام ملت صلح میکنن وواردعرصه سیاسی کشورمیشون ازراه صلح نه ازراه جنگ ولی متاسفانه همه شان شتشوی مغزی شده ان درپاکستان ومنافع پاکستان برایشان مهم است

>>>   من آقای عنایت الله سباوون را میشناسم جوان تحصیل یافته و از یکی از
ولسوالی های ولایت بدخشان است و از قوم تاجک میباشد منهم تاجکم
دلیل این توضیح اینست تا خوانندگان عزیز گمان نه کنند که آقای عنایت الله
از قومی استاد سیاف است واین ستایش را راه انداخته . تاجکان به نخبگان برادران افغان ( پشتون )
که نگاه بلند و ارزنده به وحدت افغانستان واحد دارند چون عاشقان پاک و
صاف دل نیت و احترام دارند .
در باره سخنرانی استاد محترم سیاف نظر اقای سباوون را تایید دارم و میگویم ای کاش همه رهبران جهادی ونظر آفرینان با چنین تفکر سازنده باشند .
م.ش.ف از کابل

>>>   جناب استاد بزرگوار !
چند سوال از شما دارم امید با بزرگواری مرا رهنمای واز اصتحکاک روانی نجات دهید!
۱--- کشور ما تحت اشغال است ویانیرو های خارجی به اساس فیصله ای سازمان ملل درینجا امده اند وباز این سازمان قدرت بازدارنده دارد ویا اله ای دست خارجی هاست؟
۲--- محبت واتکا به خارجی ها ویا سکوت دربرابر اشغال مجاز است ویاخیر اگر این امر درست نیست چرا موقف واضح وروشن درین مورد نمی گیرید؟
۳---حکومت وحدت ملی صبغه ای قانونی دارد ویا دست نشانده ای کشور های خارجی اند اگر این حکومت وتبعات ان برامده از قوانین کشور واراده ای ملت نیست چرا عکس العمل اشکارا وضدیت خودرا درین مورد نشان نمیدهید؟
۴ --- اگر برفرض!!! این حکومت را قانونی میدانید وعین وغین هم لا اقل نماینده ای یک ابرقدرت درکشور ما اند پس در مورد خانم مسیحی اقای غنی که در یک کشور مسلمان خانم اول گفته میشود چرا هیچ گونه موقف نگرفته اید؟
۵ --- درمورد طالب فتوب وحکم شرعی شمارا میشنویم واین روش شما قابل وصف است اما درباره ای داعش سکوت مطلق نموده اید نمیدانم چه رازی درین موضوع نهفته است امید همه را درجریان بگذارید؟
۶ --- درمورد سفر خود به سعودی هیچ گذارشی به ملت ندادیدوهمه ای ما انتظار داشتیم درین باره حتما سخنهای دارید که نداشته اید ارزومندیم این مسله را نیز با ملت عزیز شریک نماید؟
۷ ---در مورد اشغالگران ومتجاوزین از شما فقط در مورد روسها تهدید ها واخطار های را شنیدیم در حالی که از دیگران هیچ حرفی به عمل نمی اورید ودر حال حاضر روسها کدام تجاوزی درین کشور ندارد وتجاوز روسها در گذشته بوده است درین باره هم جواب واضح واشکار شما را خواهانیم؟
میدانم به این سوالهای ما وقعی نمی گذارید وارزش نمی دهید منتها لا اقل این پرسش ها را در اذهان زنده ساختیم وملت عزیز را متوجه اشتباهات نمودیم
اسحاق رهگذر

>>>   جا داشت که در سخنانش از عطا محمد نور اعلام حکایت می‌کرد تا هر چه بیشتر صفوف خود را در راستای اتحاد و اتفاق محکم تر می‌کردند و دشمن و خایینین از این هم صدا ای شان به لرزه میامد سیاف گرچه از پایگاه مردمی بر خودار است ولی نتوانسته ازبن سرمایه در طول شانزده سال در جهت اصلاحات در کشور استفاده کند . بیشتر خواسته که آرامش فکری را مانند یک داکتر روان شناس ، برای مردم ایجاد کند اما در سیاست کمی ضعیف عمل می کنند . همه سخن را نان با موضع گیری های تند بدون شک گفته می‌توانم که پیوند دارد با موضع گیری آقای نور چون ایشان جرات حرف تند را علیه دولت زمینه آش ایجاد کردند .

>>>   استاد سیاف دین شمارا صدقه واقعا"که شما لیاقت زعامت کشوررا دارید به امید آنروز
سمیرا ازناحیه دهم کابل

>>>   به ( اسحاق رهگذر تقلبی !
تقلبی بخاطر این علاوه کردم که باورندارم جناب رهگذر واقعی اینقدر فکر تغاریک وتنگ داشته باشد آیا همین حالا امذریکائی ها در شهریکه خانه خداموقعیت دارد پایگاه ندارند؟ئومعاش شانرا عربها نمیدهند؟
-در زملانطالبان که پاکستانی ها والی وزیر تعیین میکردند آ«وقت سوالی داشتید ؟
-درتمام جهان تنهاافغانستان مسلمان است ؟؟
-پاکستان با چین بودائی دوستی میکند بدون اجازه انگلیسها نان نمیخورند
-بازهم اگر تو فکر میکنی اشغال شده منتظر چی هستی برو زیر تاتنک امریکائی ها خودرا شهید بساز تابروی جنت کنار حور وغلمان وشیر وعسل ،

>>>   استاد سیاف افتخار ماست !

>>>   در دنیا دو رقم دزد وجود دارد خس دزد و شاه دزد
خس دزد را پلیس دستگیر میکند اما شاه دزد را محافظت میکند

>>>   خود پولیس تعدادی ازجمله خس دزد هاست وتعدادی شان ازجمله دزد های چپه شاخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است