ترامپ به آرزویش می رسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148257 منبع: پرینت

پنتاگون قصد برگزاری رژه نظامی درخواستی رییس‌جمهور آمریکا در واشنگتن را دارد.

پنتاگون روز (جمعه) در یادداشتی اعلام کرد که با برگزاری رژه نظامی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خیابان های واشنگتن موافقت شده است.

با اعلام این خبر، به نظر می رسد «دونالد ترامپ» به آرزوی خود مبنی بر برگزاری رژه در روز «کهنه سربازها» مصادف با 11 نوامبر برای نشان دادن قدرت نظامی آمریکا رسیده است؛ اما این رژه نظامی آنطور که ترامپ می خواست برگزار نخواهد شد.

این رزمایش نظامی هیچ شباهتی به آن رزمایشی که به مناسبت «جشن روز ملی باستیل» در فرانسه برگزار شد و ترامپ از آن الهام گرفته بود، ندارد. برای وارد کردن آسیب کمتر به خیابان های واشنگتن، قرار است در این رژه نظامی از موترهای سنگین نظامی مثل تانک ها استفاده نشود.

بر اساس یادداشت پنتاگون، در این رزمایش از چرخبال های نظامی استفاده می‌شود.

ترامپ اوایل سال جاری میلادی به پنتاگون برای برنامه ریزی یک رژه نظامی دستور داده بود. این در حالی است که این دستور ترامپ با مخالفت قانونگذاران آمریکایی مواجه شد. مقام های آمریکایی درباره تدارک چنین رویدادی که نیاز به پرداخت هزینه های بالایی دارد و اینکه خیابان های واشنگتن قادر به تحمل وزن سنگین موترهای نظامی نیستند، ابراز نگرانی کردند.

رییس دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید هم اعلام کرد که برگزاری چنین رژه ای به بیش از 30 میلیون دالر بودجه احتیاج خواهد داشت. ترامپ که از هزینه بالای این رژه نظامی آگاه است اعلام کرد که این «یک اقدام بزرگ برای کشور خواهد بود.»

رییس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید بارها درباره برگزاری یک رژه نظامی در این کشور ابراز علاقه کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
ارزو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است